• گانسپت تويوتا کايو ايباکو Toyota Kayoibako
  • گانسپت تويوتا کايويباکو Toyota Kayoibako

ون کوچک برقی با چهره متفاوت

معرفی تویوتا کایو ایباکو

29 مهر 1402 10:52

تویوتا در کنار چند مدل مفهومی، قصد دارد یک ون کوچک برقی به نام کایو ایباکو  (Kayoibako) را نیز در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023 رونمایی کند.

کلمه کایو ایباکو به جعبه­‌های ماژولار مورد استفاده در سرویس حمل کالا اشاره دارد. بنابراین تویوتا قصد داشته بر فضای جادار محفظه بار این محصول تاکید کند. البته قرار گیری چرخ‌ها در گوشه­‌های بدنه و نسبت فاصله محوری به طول کلی هم از صحت این ادعا خبر می­‌دهد.

ابعاد بدنه تویوتا کایو ایباکو در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 3.99، 1.79، 1.855 و 2.8 متر اعلام شده است.

گانسپت تویوتا کایو ایباکو Toyota Kayoibako

زاویه شیشه جلو، حذف ستون میانی از سمت چپ و سقف شیشه­‌ای پانوراما، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری تویوتا کایو ایباکو به‌شمار می­‌آید، که مشابه آن را در کمتر خودروی مینی ون می­‌توان مشاهده کرد.

درگاه شارژ در کنار چراغ عقب نصب شده است، درحالی‌که سوکت انتقال شارژ به سایر لوازم برقی در زیر درپوش موتور قرار دارد.

در فضای داخلی تویوتا کایو ایباکو با نمایشگر سرتاسری دیجیتال مواجه هستیم، که عرض کابین را پوشش داده است و موارد مختلفی از جمله تنظیمات بخش‌های مختلف و تصاویر دوربین‌ها را نمایش می‌­دهد.

گانسپت تویوتا کایو ایباکو Toyota Kayoibako

در نسخه باری تویوتا کایو ایباکو ، صندلی سرنشین جلو هم حذف شده است و می‌­توان از فضای آن برای قرار دادن لوازم، میز کار یا صندلی چرخدار استفاده کرد. در این حالت، طول 2.124 متری کابین به 3.127 متر افزایش می‌­یابد. عرض و ارتفاع داخل کابین هم به ترتیب 1.485 و 1.437 متر اعلام شده است.

تویوتا از اعلام مشخصات فنی کایو ایباکو خودداری نموده، ولی تصدیق کرده که مجموعه باتری این خودروی برقی در کف آن نصب شده است.

کاربری‌های مختلفی برای تویوتا کایو ایباکو پیش‌­بینی شده است، یعنی این خودرو می­‌تواند به عنوان تاکسی، آمبولانس، دفتر کار متحرک، غذافروشی و حتی خودروی مسافرتی هم انجام وظیفه کند. ضمن­ این‌که می­‌توان انتظار داشت که طیف وسیعی از لوازم جانبی هم برای این مدل پیشنهاد شود.

گانسپت تویوتا کایو ایباکو Toyota Kayoibako

هنوز مشخص نیست که تویوتا برنامه­‌ای برای تولید کایو ایباکو دارد یا خیر، اما می­‌توان انتظار داشت که ویژگی‌های آن را در محصولات بعدی این شرکت مشاهده کنیم. بازار خودروهای مینی ون به قدری با افزایش تقاضا مواجه شده است، که چندین برند و استارت­آپ تازه کار را به سمت خود جلب کرده و حتی باعث شده شرکت‌هایی همچون رنو و ولوو هم به همکاری با یکدیگر روی بیاورند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران