• گک هايپر HT
  • گک هايپر HT
  • گک هايپر HT
  • گک هايپر HT
  • گک هايپر HT
  • گک هايپر HT
  • گک هايپر HT
  • گک هايپر HT
  • گک هايپر HT
  • گک هايپر HT
  • گک هايپر HT

با شباهت بیش از حد به تسلا مدل X

معرفی گک هایپر HT

2 آبان 1402 17:00

گروه گک در سال 2018 یک برند جدید به نام آیون (Aion) را تاسیس کرد، تا وظیفه ساخت خودروهای برقی را به آن محول کند. فروش 359,487 دستگاهی آیون در سال 2023، با 97 درصد رشد نسبت به سال قبل مواجه شده است، که از موفقیت این برند خبر می‌­دهد.

اما گک تصمیم گرفته خودروهای برقی پرمیوم را توسط برند دیگری به نام هایپر (Hyper) تولید کند، که در سال 2023 اعلام موجودیت کرده است. پس از معرفی سوپراسپرت SSR و سدان فست­بک GT، حالا نوبت به سومین محصول برند هایپر به نام HT رسیده است، تا در قالب یک کراس‌­اور به میدان بیاید.

طراحی گک هایپر HT

ابعاد بدنه گک هایپر HT در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.935، 1.92، 1.7 و 2.935 متر اعلام شده است. بدنه این خودرو بر رینگ‌های 19 یا 20 اینچی استوار می‌­شود.

گک هایپر HT

بدون هیچ شکی، می‌­توان گک هایپر HT را یک کپی واضح از تسلا مدل X دانست. احتمالا خودروساز چینی قصد داشته‌اند با این کار، ریسک موفقیت محصول خود را کاهش دهد، که البته دلیل موجهی نیست.

در کامل‌ترین تریم از گک هایپر HT، درهای خودرو تا نهایت ارتفاع 2.3 رو به بالا باز می‌­شود تا شباهت به محصول تسلا کامل شود.

کابین و امکانات گک هایپر HT

فضای داخلی گک هایپر HT در شباهت با محصول دیگر این برند یعنی GT طراحی شده است و مواردی شامل دو نمایشگر دیجیتال و فرمان بیضوی شبیه به محصولات پژو را به همراه دارد. در این بخش از دکمه فیزیکی خبری نیست و وظیفه تنظیمات به نمایشگرها محول شده است.

گک هایپر HT

گک هایپر HT در حالت استاندارد، سیستم صوتی HiFi با 960 وات قدرت و 22 بلندگو، سقف پانوراما، روکش چرم، زیرپایی تاشو برای سرنشین جلو، تنظیم 173 درجه‌­ای پشتی صندلی عقب با زیرپایی و میز تاشو را به همراه دارد.

در تریم کامل علاوه بر درهای گالوینگ، سه حسگر لیدار هم به بدنه اضافه شده است.

محفظه 670 لیتری صندوق با تا کردن صندلی‌های ردیف دوم به 1802 لیتر افزایش می­‌یابد درحالی‌که فضایی به گنجایش 55 لیتر هم در زیر کاپوت قرار دارد.

گک هایپر HT

مشخصات فنی گک هایپر HT

سیستم تعلیق گک هایپر HT در محور جلو به صورت دوبل جناغی و در عقب به شکل چند اتصالی طراحی شده است.

گک هایپر HT در تریم پایه با ساختار 400 ولتی تولید شده و یک موتور برقی با 245 اسب­‌بخار قدرت و 335 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد، که در محور عقب نصب شده است.

از ظرفیت باتری اطلاعی نداریم، ولی سازنده از شعاع حرکتی 600 کیلومتر (برمبنای CLTC) خبر داده است. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این نسخه از گک هایپر HT به ترتیب 6.8 ثانیه و 183 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

اما تریم میانی و کامل گک هایپر HT با ساختار 800 ولتی شکل گرفته و پیشرانه با 340 اسب­‌بخار قدرت و 430 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد. شتاب صفر تا صد و شعاع حرکتی این نسخه میانی به ترتیب 5.8 ثانیه و 670 کیلومتر اعلام شده است، که در نسخه کامل به 6.2 ثانیه و 770 کیلومتر تغییر می­‌کند.

گک هایپر HT

همچون سایر محصولات گک هایپر، HT نیز فقط در نسخه محور-عقب تولید شده است، اما انتظار داریم که در آینده نزدیک، نسخه چهارچرخ محرک از این مدل‌ها نیز عرضه شود.

قیمت گک هایپر HT

گک هایپر HT با قیمت پایه 220 هزار یوان (30,600 دلار) به فروش می‌­رسد. البته قیمت دو تریم میانی و کامل هنوز اعلام نشده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران