• کانسپت‌ سوبارو اسپرت موبيليتي
  • کانسپت‌ سوبارو اير موبيليتي

پیش به سوی آیند با اسپرت موبیلیتی و ایر موبیلیتی

کانسپت‌های سوبارو در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023

8 آبان 1402 10:17

بازدیدکنندگان نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023 در غرفه سوبارو با یک خودروی کوپه و البته وسیله پرنده شبیه به به سفینه‌­های فضایی مواجه شده­‌اند. این دو وسیله نقلیه کانسپت با اسامی اسپرت موبیلیتی و ایر موبیلیتی معرفی شده‌اند.

سوبارو هیچ اشاره مستقیمی به تاثیر SVX مدل دهه 90 میلادی در طراحی اسپرت موبیلیتی نداشته است، ولی می­‌توان اثرات آن خودرو را در این کانسپت مدرن تشخیص داد. چراغ‌های باریک جلو، طول کشیده بدنه، ارتفاع کوتاه سقف، فرم عضلانی به خصوص در بخش گلگیرها و همچنین عدم قرارگیری کامل در یک رده مشخص، از مهمترین ویژگی‌های مشترک این دو خودرو به‌شمار می­‌آید. درواقع ارتفاع اسپرت موبیلیتی از اکثر خودروهای کوپه بیشتر است، اما نمی‌­توان آن را در رده کراس‌­اورها قرار داد.

نحوه طراحی شیشه­‌های جانبی که دور تا دور بدنه چرخیده نیز می‌­تواند یادآور SVX باشد.

کانسپت‌ سوبارو اسپرت موبیلیتی

بنابر اعلام سوبارو، هیچ ارتباط مستقیمی میان اسپرت موبیلیتی و اِیر موبیلیتی وجود ندارد به جز اینکه هر دو کانسپت، سعی دارند آزادی عمل در حمل و نقل را به نمایش بگذارند. در حقیقت اسپرت موبیلیتی یک خودروی کوپه برقی است، که می‌­توان در هر مسیر و شرایطی از رانندگی با آن لذت برد.

آن‌طور که خودروساز ژاپنی اعلام کرده، صندلی راننده اسپرت موبیلیتی در نزدیکی مرکز کابین نصب شده است، تا لذت رانندگی را افزایش دهد. بنابراین می‌­توان ادعا کرد که سوبارو قصد داشته خاطرات خوش SVX در دهه 90 میلادی را به نحو دیگری زنده کند.

سوبارو اسپرت موبیلیتی به عنوان یک خودروی نمایشی معرفی شده و نمی‌توان انتظار داشت که آن را در خط تولید مشاهده کنیم، ولی به احتمال فراوان، تاثیرات آن در محصولات بعدی این برند ژاپنی قابل مشاهده خواهد بود.

کانسپت‌ سوبارو ایر موبیلیتی

سوبارو اِیر موبیلیتی هم یک وسیله نقلیه هوایی است، که شش پیشرانه روتور و یک کابین کوچک در بخش مرکزی را به همراه دارد. بنابر اعلام سوبارو، مهندسان هوافضا و صنعت خودرو در حال همکاری هستند تا به رویای خودروی پرنده جامه عمل بپوشانند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران