هفته گذشته، تویوتا از ساخت یک مدل خاص به نام اف جی بروزر (FJ Bruiser) با پیشرانه V8 برگرفته از نسکار خبر داد. اکنون این خودرو پیش از حضور در نمایشگاه SEMA، معرفی شده است. تویوتا اف جی بروزر در کنار تاکوما X-Runner در نمایشگاه SEMA به معرض نمایش درخواهد آمد.
کابین و امکانات اف جی بروزر
تویوتا اف جی بروزر در اصل نمونهای از پیکاپ FJ45 مدل 1966 بوده که اکنون بر شاسی لولهای استوار شده و میلههای حفاظتی نیز داخل کابین آن نصب شده است.
در فضای کابین هم با صندلیهای Daytona EVO ساخت مومو روبرو هستیم، که همچون مدلهای اولیه اف جی با پارچه شطرنجی روکش شده است. فرمان مدل قهرمانی 1968 Jackie Stewart هم از یک تامین کننده لوازم جانبی به کابین این خودرو راه یافته است.
طراحی اف جی بروزر
بدنه این خودرو بر رینگهای 20 اینچی Method Beadlock با تایرهای 42 اینچی Krawler T/A KX ساخت بی اف گودریچ استوار شده است، که در زاویه حداکثری، میتواند به بالای شیشه جلو برسد.
به لطف این مشخصات، تویوتا اف جی بروزر میتواند در سرعت 20 کیلومتر برساعت با کمترین ضریب دنده و به صورت خزشی حرکت کند. در حداکثر سرعت 265 کیلومتر برساعت نیز دورشمار پیشرانه روی عدد 7 هزار قرار دارد.
کفی محفظه بار با نمونه ساخت CAMSO تعویض شده است، که از نظر ظاهری به محفظه سوخت شباهت دارد، ولی در هنگام گیر کردن کف خودرو، با فشردن تنها یک دکمه میتواند به خروج از مهلکه کمک کند.
مشخصات فنی تویوتا اف جی بروزر
محورهای یکپارچه، دیفرانسیل Currie در جلو و عقب، ترنسفر کیس Advanced Adapter Atlas و سیستم تعلیق تقویت شده با کمکفنرهای Fox و فنرهای آیباخ، توانایی بیراههنوردی این پیکاپ ژاپنی را افزایش میدهد.
در زیر کاپوت این خودروی هیجانانگیز، پیشرانه 358 اینچ مکعبی قرار گرفته که توسط تیم مسابقهای تویوتا برای استفاده در مسابقات نسکار توسعه یافته است. این نیروگاه قدرتمند در حالت اولیه، 725 اسببخار قدرت تولید میکند، اما معلوم نیست که خروجی آن در تویوتا اف جی بروزر افزایش یافته یا خیر. سیستم انتقال قدرت سه سرعته خودکار Rancho و سیستم اگزوز مگنا فلو، از دیگر تغییرات فنی این خودرو بهشمار میآید.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com