• تويوتا تاندرا پکيج TRD پرفورمنس

افزایش قدرت برای پیکاپ ژاپنی

معرفی تویوتا تاندرا با پکیج TRD پرفورمنس

12 آبان 1402 12:45

شرکت تویوتا قصد دارد با دست پر در نمایشگاه SEMA 2023 شرکت کند. علاوه بر دو خودروی کانسپت و تاحدی عجیب تاکوما X-Runner و اف جی بروزر، تاندرا TRD پرفورمنس 2024 نیز در این رویداد به نمایش درمی­‌آید که البته برخلاف دو مدل قبلی، امکان خریداری آن وجود دارد.

با سفارش این پکیج 3.400 دلاری، نشان‌های TRD، خروجی اگزوز اسپرت و 32 اسب‌­بخار افزایش قدرت نصیب پیکاپ ژاپنی خواهد شد.

این افزایش نیرو به لطف ورودی هوای دوتایی ارتقا یافته و سیستم اگزوز جدید حاصل شده است، که جریان هوا به پیشرانه را بهبود بخشیده، ضمن­ این‌که نرم‌افزار پیشرانه مورد تنظیم دوباره قرار گرفته است. البته برای استفاده از حداکثر کارایی این پیشرانه، باید از بنزین با کیفیت بالا (پرمیوم) استفاده کرد. سرعت پاسخگویی پدال گاز هم به منظور افزایش حس رانندگی اسپرت، مجددا تنظیم شده است.

تویوتا تاندرا پکیج TRD پرفورمنس

در نتیجه این تغییرات، قدرت پیشرانه 3.4 لیتری توئین توربوی تاندرا به 421 اسب‌بخار افزایش یافته است. هرچند که گشتاور بدون تغییر و برابر با 650 نیوتن‌متر باقیمانده است، اما در 400 دور بر دقیقه کمتر از قبل، در دسترس خواهد بود.

با سفارش این پکیج برای نسخه هیبرید i-Force Max، قدرت تویوتا تاندرا به 469 اسب‌بخار می‌رسد، که رقمی قابل ‌توجه محسوب می‌شود، چراکه از همه پیکاپ‌های بازار آمریکا غیر از رم 1500 TRX و فورد F150 رپتور R بیشتر است.

ژاکین ویلسون مدیر بخش مهندسی شعبه تویوتا در آمریکای شمالی، هدف از ساخت تاندرا TRD پرفورمنس را همراه کردن پیشرانه توئین توربو قدرتمند با پلتفرم توانای این خودرو دانسته است.

مشتریان تویوتا می‌­توانند از اوایل سال 2024، پکیج TRD پرفورمنس را خریداری کنند. پکیج TRD پرفورمنس همراه با ضمانت رسمی تویوتا ارائه می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران