• تويوتا تاکوما X Runner کانسپت

یادآوری خاطرات وانت‌های اسپرت خیابانی

معرفی تویوتا تاکوما X-Runner کانسپت

12 آبان 1402 13:47

در دهه 90 و البته اوایل دهه 2000 میلادی، وانت‌های اسپرت خیابانی با بدنه نزدیک به سطح زمین، رینگ‌های بزرگ و رنگ‌های جالب توجه بدنه، از محبوبیت بالایی برخوردار بودند. اکنون با معرفی یک کانسپت جدید توسط تویوتا برای نمایش در SEMA 2023، خاطرات این دوران زنده شده است.

طراحی کانسپت تاکوما X-Runner

کانسپت تاکوما X-Runner چیزی متفاوت از تریم‌های TRD پرو و تریل هانتر است که به صورت استاندارد توسط شرکت سازنده عرضه می­‌شود. این خودروی کانسپت توسط بخش تحقیق و توسعه شرکت تویوتا طراحی شده تا به گفته­ آقای آدام رابینویز که سمت مدیریت طراحی استودیو کالتی دیزاین تویوتا را برعهده دارد، از میزان توجه مشتریان به چنین خودروهایی آگاهی حاصل شود.

تویوتا تاکوما X Runner کانسپت

اکثر بخش‌های بدنه تاکوما X-Runner با رنگ آبی Speedway تزئین شده است، درحالی‌که کاپوت مشکی با هواکش روی آن، هواکش بزرگ پایین سپر جلو با چراغ نواری، زمینه دودی چراغ‌های عقبی، دیفیوزر عقب و خروجی مستطیل­ شکل اگزوز که از کنار چرخ عقب سمت راننده بیرون زده، چهره­‌ای خشن از این خودرو به نمایش گذاشته است. یک کاور فلزی و همرنگ با بدنه هم برای روکش محفظه بار طراحی شده است.

در فضای کابین تاکوما X-Runner با یک جفت صندلی چرمی قرمز با نشان X-Runner روی پشت­ سری آن و پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان مواجه هستیم.

تویوتا تاکوما X Runner کانسپت

مشخصات فنی کانسپت تاکوما X-Runner

با افزایش 3 اینچی فاصله بین چرخ‌ها، سیستم تعلیق بادی، رینگ‌های 21 اینچی فیبرکربن و کمک‌­فنرهای بیل‌اشتاین با امکان کاهش 5 سانتیمتری ارتفاع با ریموت، خشونت ظاهری تاکوما X-Runner به وضوح افزایش یافته است.

تویوتا تاکوما در نیرومندترین نسخه، با پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری هیبرید با 326 اسب­‌بخار قدرت و 630 نیوتن‌متر گشتاور عرضه می­‌شود، اما تاکوما X-Runner به پیشرانه 3.4 لیتری شش سیلندر توئین توربوشارژ مجهز شده است، که 421 اسب‌­بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند.

تویوتا تاکوما X Runner کانسپت

برای سازگاری با پیشرانه جدید، محور عقب و قفل دیفرانسیل برقی تاکوما X-Runner از تاندرا به عاریت گرفته شده است.

تولید تویوتا تاکوما X-Runner در گذشته

تویوتا تاکوما X-Runner در فاصله سال‌های 2005 تا 2014 و به صورت رسمی توسط سازنده عرضه می­‌شد.

این خودرو با کیت اسپرت بدنه و موتور 4 لیتری شش سیلندر، 236 اسب­‌بخار قدرت در اختیار داشت که از طریق گیربکس شش دنده دستی و دیفرانسیل لغزش-محدود به محور عقب منتقل می­‌شد. حتی کیت سوپرشارژر هم برای این خودرو قابل تهیه بود، که خروجی پیشرانه را به 300 اسب‌­بخار افزایش می­‌داد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران