• دنا پلاس دستي با موتور EF7P

قمیت نهایی اعلام شد!

بررسی دنا پلاس EF7P با گیربکس 6 دنده

30 بهمن 1402 17:41

قیمت دنا پلاس EF7P در اسفند 1402

اسفند 1402: شرکت ایران خودرو در اولین روز اسفندماه 1402، قیمت قطعی محصول جدیدش را اعلام کرد. براساس بخشنامه 4709 ایران خودرو، قیمت دنا پلاس EF7P معادل 551 میلیون و 584 هزارتومان بوده و اولین موعد تحویل خودرو نیز در تابستان 1403 است.

کاتالوگ دنا پلاس EF7 منتشر شد

بهمن 1402: شرکت ایران خودرو در آخرین روزهای بهمن‌ماه 1402، برای نخستین‌بار اطلاعات رسمی خودرو دنا پلاس EF7P را منتشر کرده است:

کاتالوگ دنا پلاس EF7P دستی (PDF)

دنا پلاس EF7P که جایگزین دنا پلاس EF7 شده است، علاوه بر بهبود موتور تنفس طبیعی‌اش، با گیربکس جدید 6 دنده دستی (MT6) نیز همراه شده است درحالیکه سری قدیم دنا پلاس دنده‌ای، دارای گیربکس MT5 بود. سایر بهبودهای انجام شده در دنا پلاس EF7P را از لینک زیر دریافت کنید:

معرفی خودرو دنا پلاس EF7P شش دنده (PDF)

تولید دنا پلاس EF7P در پاییز 1402

آبان 1402: سیروس دهقان زاده، مدیر پروژه بهسازی محصولات پلتفرم خانواده دنا، از عرضه دنا پلاس دستی با موتور EF7P ایران خودرو و گیربکس شش سرعته (MT6)، در آذرماه 1402 خبر داد.

وی توضیح داد این محصول دارای استانداردهای 85 گانه شامل سنسور نور و باران (RLS)، سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI)، سیستم پایش فشار باد و دمای تایرها (TPMS)، توسعه سیستم کنترل پایداری (ESC) و محافظت از عابر پیاده است.

در این محصول نسبت به محصول مبنا، برخی امکانات ارتقا یافته و برخی ترکیبات از جمله موتور و گیربکس تغییر کرده است. خانواده موتور ملی (تنفس طبیعی و پرخوران) به عنوان نسل جدید این گروه موتور با بهره گیری از طراحی قطعات مختلف به صورت ارتقا یافته با هدف بهبود مصرف سوخت، آلایندگی و همچنین افزایش توان و گشتاور، توسعه یافته و آماده بهره برداری شده است و نسخه تنفس طبیعی از موتور EF7P با یک گیربکس شش سرعته در قلب دنا پلاس دستی قرار گرفته است.

وی افزود تغییرات قوای محرکه و استفاده از موتور EF7P به جای EF7 با قابلیت ارتقای سطح استاندارد آلایندگی به یورو شش، افزایش توان و گشتاور موتور و کاهش دور آرام (کاهش مصرف سوخت و آلایندگی) از تغییرات صورت گرفته در این محصول نسبت به خودروی مبناست. از مزایای گیربکس شش دنده دستی میتوان به کاهش مصرف سوخت به خصوص در سرعت بالا به دلیل کاهش دور موتور بهبود کیفیت و حس رانندگی بهتر با توجه به توزیع مناسب تر دنده ها، کاهش فشار روی موتور در سرعت های بالا و در نتیجه افزایش عمر پیشرانه اشاره کرد.

براساس گفته‌های آقای دهقان‌زاده، فرمان برقی  D Type، برف پاک کن هوشمند و اکسل عقب دیسکی، بخشی از امکانات این محصول است. در راستای ارتقای کیفیت، ارتقای سیستم ضد سرقت، کاهش صدای قفل ها هنگام باز و بسته کردن درها، کاهش نیروی مورد نیاز برای کشیدن دستگیره‌ها و جلوگیری از یخ‌زدگی و اختلال در عملکرد قفل‌ها در هوای زیر صفر درجه سانتیگراد، در این محصول از قفل‌های یکپارچه استفاده شده است.

نویسنده : مریم سادات نوری

منبع : باما

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/12/9
دزد هستند در صورتی که با دنا پلاس قالپاقی فرقی نداره ۲۰۰میلیون گران تر شد
پاسخ
0
0
2