بامو سری ۶، از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۹ به عنوان یک کوپه گرندتور با دماغه بلند تولید شد و ظاهر زیبایی داشت. کارلکس دیزاین کابینی مجلل و زیباتر از نسخه فابریک، برای این نسخه از سری ۶ ساخته است.
شرکت تیونینگ کارلکس، هفت دستگاه از این سری ۶ ویژه را تولید میکند. اولین نسخهای که تولید شده، 635CSi مدل 1986 با رنگ بدنه مشکی و رینگهای چند پره است. کارلکس نمای خارجی را تغییر نداده و تنها نشان و لوگوی خود را اضافه کرده است.
در بخش فنی نیز تنها تغییر برای سیستم تعلیق بوده که اصلاح شده است. جزئیات این تغییر اعلام نشده، اما شرکت اشاره کرده که تعلیق اسپرت و در عین حال نرم است.
در اروپا، ب ام و 635CSi مدل 1986 دارای پیشرانه شش سیلندر خطی با حجم ۳.۵ لیتر است، که ۲۱۵ اسببخار قدرت تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است.
بیشترین و اصلیترین تغییرات در کابین خودرو اتفاق افتاده است. کارلکس، چرم قهوهای صندلیها را پتینه (کهنهکاری) کرده و با این روش طراحی شده است. این روش باعث شده تا نمای روکش صندلیها طبیعی و مناسب سن خودرو به نظر برسد. چرم پتینه شده روی داشبورد، درها و کنسول نیز استفاده شده است. این روکش حتی روی صفحه کیلومتر نیز وجود دارد.
صندلیها همان فریم اصلی را دارند، اما کارلکس از فوم محکم و فشرده استفاده کرده است. این تیونر ادعا کرده که اکنون صندلیها از مدل فابریک ارگونومیکتر هستند.
کارلکس از رادیو Blaupunkt Bremen SQR 46 DAB استفاده کرده، که شبیه به یک استریو کلاسیک با ویژگی پخش نوار کاست است. اما این ظاهر سیستم پخش بوده و در باطن از USB و بلوتوث پشتیبانی میکند.
هرکدام از سری ۶های به روز شده توسط کارلکس، به ۱۲۰۰ ساعت زمان برای ساخت احتیاج دارند. بیشتر این زمان صرف پتینه شدن چرمها میشود. کارلکس میگوید یکی از ساختهای معمول آن ۳۴۰ ساعت طول میکشد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com