• خودروي برقي هاي فاي A
  • خودروي برقي هاي فاي A
  • خودروي برقي هاي فاي A

سدان برقی با 1305 اسب‌بخار قدرت

معرفی های فای A

26 آبان 1402 13:54

های فای به عنوان برند زیرمجموعه از شرکت Human Horizons، در سال 2017 تاسیس شده است. موسس این شرکت یعنی دینگ لی، زمانی به عنوان مدیرعامل سایک-جی ام شناخته می­‌شد.

نخستین محصول این برند یعنی شاسی­‌بلند های فای X با سه ردیف صندلی، در سال 2021 در بازار چین عرضه شد. پس از آن، دو مدل های فای Z و های فای Y معرفی شدند و اکنون که به اواخر سال 2023 نزدیک می­‌شویم، های فای A رونمایی شده است. البته این خودرو در سه ماهه نخست 2025 به فروش خواهد رسید.

های فای A براساس محصول قبلی یعنی Z شکل گرفته، ولی با افزایش قدرت پیشرانه، باله عقب آیرودینامیک و تعداد بیشتری از قطعات فیبرکربن در بدنه همراه شده است.

مشخصات فنی های فای A

مشخصات فنی دقیق های فای A فعلا اعلام نشده است، اما می‌­دانیم که 1305 اسب‌­بخار قدرت در اختیار این فست­‌بک پرچمدار قرار گرفته و می‌­تواند ظرف 2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو هم 300 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

خودروی برقی های فای A

روتور یا چرخانه­‌های پیشرانه­‌های برقی های فای A از فیبرکربن ساخته شده است و با سامانه خنک‌­کننده پرفشار روغن کار می‌­کند. مجموعه باتری هم که در روکش فیبرکربنی جای گرفته، با حداکثر جریان 1.5 مگاوات سازگاری دارد.

شاسی های فای A برخی ویژگی‌ها همچون فرمان‌پذیری هر دو محور و تعلیق بادی را از های فای Z دریافت کرده است، هرچند تنظیمات آن برای قابلیت‌های بیشتر هماهنگ شده و برخی مواد سبک همچون تیتانیوم، آلومینیوم، فیبرکربن و نانوسرامیک را به همراه دارد.

خودروی برقی های فای A

طراحی های فای A

به لطف باز شدن خلاف جهت درهای عقب های فای A، دو سرنشین عقب می‌توانند به راحتی وارد فضای کابین شوند.

ابعاد بدنه های فای A فعلا اعلام نشده ولی می­‌توان گفت که با ابعاد 5.036، 2.018، 1.439 و 3.15 متری های فای Z در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها، تفاوت چندانی نخواهد داشت.

عدم وجود شیشه عقب و بیش از 4 هزار چراغ LED با قابلیت تاباندن نور و تصویر در اطراف بدنه، از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو به‌شمار می­‌آید.

خودروی برقی های فای A

قیمت های فای A

قیمت های فای A فعلا اعلام نشده است، ولی های فای Z با 672 اسب­‌بخار قدرت، با قیمت پایه 510 هزار یوان (تقریبا 70 هزار دلار) عرضه می­‌شود. رقیب مستقیم های فای A یعنی زیکر 001 FR که توسط گروه جیلی تولید شده و 1265 اسب‌­بخار قدرت در اختیار دارد هم با قیمت پایه 769 هزار یوان (تقریبا 106 هزار دلار) به فروش می­‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران