• دوکاتي Hypermotard 698 Mono
  • دوکاتي Hypermotard 698 Mono
  • دوکاتي Hypermotard 698 Mono

تفریح بیشتر با یک موتورسیکلت تک‌سیلندر

دوکاتی Hypermotard 698 Mono

9 آذر 1402 11:26

تازه‌وارد خانواده دوکاتی در کلاس موتورسیکلت‌های تفریحی تک سیلندر Hypermotard 698 Mono نام دارد. این موتور با استفاده از پیشرانه تازه طراحی شده Superquadro تبدیل به یک سوپرموتور برای جاده شده است.

هایپرموتارد چیزی غیر از آنچه را که هست، وانمود نمی‌کند. این موتورسیکلت با هدف ایجاده هیجان در پیچ‌ها، حاشیه جاده‌ها و البته راحتی در شهر آمده است. اساساً یک موتورسیکلت دورگه که بتواند هم در شهر، هم در جاده و هم در خارج از جاده خیره‌کننده رفتار کند، فقط کی‌تی‌ام 690R را به ذهن می‌رساند.

با این حال دوکاتی قصد دارد با نصب یک پیشرانه 659 سی‌سی روی این محصول که 77.5 اسب‌بخار در 9750 دور در دقیقه نیرو و 64 نیوتن‌متر گشتاور در 8000 دور در دقیقه تولید می‌کند، این تصویر را تغییر دهد.

دوکاتی Hypermotard 698 Mono

هایپرموتارد 698 مجهز به دریچه توزیع سوخت Desmodromic و دریچه‌های ورودی تیتانیومی است. از نظر مجموعه‌های الکترونیکی، هایپرموتارد 698 دارای نرم‌افزاری است که به راکبین کم‌تجربه این اجازه را می‌دهد، که مانند یک راننده حرفه‌ای رفتار کند.

در این محصول چهار حالت سواری اسپرت، شهر، جاده و مسیرهای مرطوب و حتی سه حالت کنترل خروجی پیشرانه دارد. شاید باورکردنی نباشد ولی در این موتور چهار سطح کنترلی ABS نیز تعبیه شده است.

از نظر فنی در بخش تعلیق شاهد فنربندی مونوشوک کاملاً قابل تنظیم از برند Sachs هستیم. در بخش ترمزها نیز شاهد کالیپرهای 4 پیستونی برمبو سری M4.32 هستیم. ویژگی خاص این ترمزها سبک‌ بودن دیسک‌ها هستند که در نهایتاً منجر به کاهش وزن سازه موتورسیکلت شده است.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران