• هنسي کاديلاک اسکاليد V
  • هنسي کاديلاک اسکاليد V
  • هنسي کاديلاک اسکاليد V
  • هنسي کاديلاک اسکاليد V
  • هنسي کاديلاک اسکاليد V
  • هنسي کاديلاک اسکاليد V

با 1000 اسب‌بخار قدرت

معرفی هنسی کادیلاک اسکالید V

11 آذر 1402 16:25

تیونر اهل تگزاس یعنی هنسی، پیشرانه کادیلاک اسکالید را به نحوی تقویت کرده، که قدرت این شاسی بلند آمریکایی حالا به محدوده خودرویی همچون بوگاتی ویرون نزدیک شده است.

کادیلاک اسکالید V به عنوان نسخه قدرتمند از نسل پنجم این خودرو، در سال 2022 معرفی شده است. این محصول به عنوان بزرگ‌ترین شاسی‌بلند پرفورمنس در بازار آمریکا، در حالت استاندارد هم خودرویی بسیار نیرومند به شمار می‌­آید، چراکه به پیشرانه 6.2 لیتری V8 با 682 اسب­‌بخار قدرت و 885 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. اما ظاهرا این ارقام به نظر هنسی چندان هیجان­‌انگیز نبوده و به همین دلیل با اعمال تغییراتی شامل هواکش‌های عریض­‌تر، پولیش سرسیلندرها، میل‌بادامک‌های سفارشی، مبدل کاتالیزوری جریان بالا و سیستم اگزوز تقویت­‌شده، قدرت این خودرو را به عدد چهار رقمی افزایش داده است. به بیان دقیق‌­تر، هنسی کادیلاک اسکالید V با کیت هنسی، 1005 اسب­‌بخار قدرت و 1194 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد.

هنسی کادیلاک اسکالید V

کیت H1000 که تغییرات مذکور در بالا را برای کادیلاک اسکالید V به ارمغان آورده، با سه سال یا 58 هزار کیلومتر ضمانت توسط هنسی، ارائه می‌شود.

کادیلاک اسکالید V در حالت استاندارد ظرف 4.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌­رسد. از شتاب نسخه مجهز به کیت H1000 اطلاعی در دسترس نیست، اما می‌­توان اطمینان داشت که با رقمی به مراتب کمتر مواجه خواهیم بود.

قیمت پایه کادیلاک اسکالید V در آمریکا، 149,990 دلار تعیین شده، اما هنسی از اعلام قیمت نمونه تقویت شده خودداری کرده است.

هنسی کادیلاک اسکالید V

در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم که نسخه برقی از این شاسی بلند بزرگ با نام اسکالید IQ، از تابستان 2024 وارد خط تولید خواهد شد. ظاهرا خودروساز آمریکایی قصد دارد این خودرو را به دو موتور برقی و در دو نسخه تولید کند. نسخه نیرومندتر، 750 اسب­‌بخار قدرت و 1064 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار خواهد داشت.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران