• کاديلاک اسکاليد IQ شاسي بلند برقي
  • کاديلاک اسکاليد IQ شاسي بلند برقي
  • کاديلاک اسکاليد IQ شاسي بلند برقي
  • کاديلاک اسکاليد IQ شاسي بلند برقي
  • کاديلاک اسکاليد IQ شاسي بلند برقي

شاسی‌بلندی برقی با شعاع حرکتی 720 کیلومتر

معرفی کادیلاک اسکالید IQ

19 مرداد 1402 13:22

شرکت کادیلاک با رونمایی از همتای برقی اسکالید با لقب IQ، تنوع محصولات برقی خود را افزایش داده است.

طراحی کادیلاک اسکالید IQ

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای کادیلاک اسکالید IQ به ترتیب 5.697، 2.389، 1.934 و 3.46 متر اعلام شده است، که نسبت به مدل قبلی، 31.5 سانتی‌متر افزایش در طول را نشان می­‌دهد.

کادیلاک اسکالید IQ شاسی بلند برقی

خطوط مستقیم بدنه و جلوپنجره بزرگ کادیلاک اسکالید IQ از همتای درون‌سوز به عاریت گرفته شده است، اما برخی جزئیات همچون فرم خاص چراغ‌های جلو و عقب، جزئیات نورانی جلوپنجره و طراحی ستون D، این مدل را متمایز کرده است. به لطف دریچه‌­های فعال جلوپنجره، ضریب درگ تا 15 درصد کاهش یافته و احتمالا در محدوده 0.31 قرار می­‌گیرد.

هفت رنگ مختلف برای کادیلاک اسکالید IQ ارائه شده است، که شش تا از آن‌ها را می­‌توان همراه با سقف مشکی سفارش داد.

کادیلاک اسکالید IQ شاسی بلند برقی

کابین و امکانات کادیلاک اسکالید IQ

نمایشگر غول‌پیکر 55 اینچی که از سه صفحه نمایش تشکیل شده، روکش چرمی، تریم چوبی، دکمه‌­های فلزی، نمایشگر کوچک کنسول میانی برای تنظیمات ثانویه و سیستم صوتی AKG با 19 بلندگو (40 بلندگو به صورت سفارشی)، از مهمترین امکانات موجود در کابین این شاسی‌بلند لوکس برقی خواهد بود. همچون سایر محصولات جدید جنرال موتورز، سیستم اطلاعات سرگرمی کادیلاک اسکالید IQ نیز از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی نمی­‌کند.

با پرداخت مبلغ بیشتر، صندلی‌های سفارشی عقب با دو نمایشگر 12.3 اینچی و یک صفحه نمایش کوچک به کابین اضافه خواهد شد.

کادیلاک اسکالید IQ شاسی بلند برقی

فضای 671 لیتری محفظه بار پس از تا کردن ردیف‌های دوم و سوم به 1956 و 3375 لیتر افزایش می­‌یابد.

سامانه سوپر کروز با قابلیت رانندگی بدون لمس فرمان در جاده­‌های ایالات متحده و کانادا، پایش نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد با عابرپیاده، دوربین 360 درجه و قابلیت شناسایی عابرپیاده و دوچرخه‌سوار از دیگر ویژگی‌های این خودرو به‌شمار می­‌آید.

کادیلاک اسکالید IQ شاسی بلند برقی

مشخصات فنی کادیلاک اسکالید IQ

جنرال موتورز فعلا از اعلام مشخصات فنی دقیق کادیلاک اسکالید IQ خودداری نموده، ولی در عین حال برخی ویژگی‌های آن را با مخاطبان در میان گذاشته است. به لطف پلتفرم ماژولار Ultium EV، امکان نصب مجموعه باتری با ظرفیت بیشتر از 200 کیلووات ساعت فراهم شده، که با نمونه موجود در هامر EV قابل رقابت است.

بنابر اعلام کادیلاک، با اتصال باتری اسکالید IQ به جریان 350 کیلووات، نیروی لازم برای پیمایش 160 کیلومتر در مدت 10 دقیقه فراهم خواهد شد. با توجه به ظرفیت بالای باتری، در صورت اتصال به جریان 7.7 و 19.2 کیلووات، زمان شارژ به ترتیب به 30 و 13 ساعت افزایش می­‌یابد.

کادیلاک از شعاع حرکتی 720 کیلومتری اسکالید IQ خبر داده است، که اگر به واقعیت بدل شود، به مراتب بیشتر از ریویان R1S، تسلا مدل X و مرسدس بنز EQS SUV خواهد بود.

کادیلاک اسکالید IQ شاسی بلند برقی

کادیلاک اسکالید IQ به دو موتور برقی با مجموع خروجی 680 اسب‌­بخار قدرت و 834 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که البته با انتخاب حالت Velocity Max، ارقام مذکور را به 750 اسب­‌بخار و 1065 نیوتن‌متر افزایش می‌­دهد. بنابر اعلام کادیلاک، شتاب صفر تا صد این خودرو کمتر از 5 ثانیه خواهد بود. ظرفیت یدک‌کشی هم 3.6 تن اعلام شده است.

قابلیت رانندگی با یک پدال، امکان بازیابی نیروی ترمز، پمپ گرمایی برای کاهش مصرف انرژی توسط سیستم تهویه 5 منطقه‌­ای، فرمان‌پذیری تمام چرخ‌ها، سیستم تعلیق بادی و عملکرد مغناطیسی کمک‌­فنرها با امکان کاهش 5 و افزایش 2.5 سانتیمتری ارتفاع بدنه، قابلیت V2H یا استفاده از نیروی باتری برای شارژ لوازم خانه، از دیگر قابلیت‌های مهم کادیلاک اسکالید IQ به شمار می­‌آید.

قیمت و برنامه تولید کادیلاک اسکالید IQ

تولید کادیلاک اسکالید IQ از تابستان 2024 آغاز می­‌شود و از اواخر همان سال و با قیمت پایه در حدود 130 هزار دلار به مشتریان تحویل داده خواهد شد. قیمت کادیلاک اسکالید با پیشرانه درونسوز از 81,190 دلار آغاز شده و تا 152,590 دلار برای نسخه پرچمدار اسکالید V افزایش می‌­یابد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران