نسل اول فورد ماستنگ جایگاهی ویژه در تاریخ صنعت خودروسازی دارد. این خودروی به یاد ماندنی، به یکی از نمادهای فرهنگ آمریکا تبدیل شده و برای اکثر مردم جهان قابل شناسایی است.
با تمام اینها، بسیاری افراد با وجود علاقه به خودروهای کلاسیک، رانندگی با نمونههای مدرن را ترجیح میدهند تا از برخورد با مشکلات احتمالی، دوری کنند. به همین دلیل، بسیاری از شرکتها به بازسازی و حتی دوبارهسازی خودروهای کلاسیک مشغول شدهاند.
نمونه حاضر در این مطلب را میتوان یک مثال جالب در این حوزه دانست، چرا که سازندگان، بدنه یک فورد ماستنگ مدل 1965 را بر شاسی شلبی GT350 مدل 2020 سوار کردهاند!
برای سازگاری با افزایش عرض سازه، گلگیرها جابجا شده، در حالی که کاپوت فیبرکربنی، باله عقب، چراغهای LED جلو و عقب، سیستم اگزوز جدید با خروجی دوتایی در بخش میانی و رینگهای CCW به رنگ مشکی با تایرهای Advan A052 ساخت یوکوهاما نیز برای آن نصب شده است.
در فضای کابین با میله حفاظتی فولادی، پشتی فیبر کربنی صندلیها، سوئیچ MoTeC، فرمان D-شکل با پدالهای تعویض دنده و نمایشگر MoTeC مواجه هستیم. متاسفانه این خودرو از سیستم تهویه بینصیب مانده که البته یک مشکل قابل حل است.
این فورد ماستنگ خاص به نسل سوم از پیشرانه 5 لیتری V8 کایوتی مجهز شده است، که دریچه گاز و سیستم روغنکاری GT350 را نیز به همراه دارد. واتر پمپ برقی، هدرز و سیستم احتراق پیشرانه هم مورد بازبینی قرار گرفته است.
خروجی پیشرانه از طریق گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب ارسال میشود. کمکفنرهای قابل تنظیم Penske، کالیپرهای ترمز ساخت برمبو و بوستر برقی ترمز ساخت تسلا، از دیگر تغییرات فنی بشمار میآید.
علیرغم تمام ویژگیهای جالب که این خودرو دارد، توجه داشته باشید که قیمت آن در طی دو مرتبه معامله، با شیب کاهشی مواجه بوده است. این خودرو اولین بار در دسامبر 2022 با قیمت 80 هزار دلار به فروش رسیده است، در حالی که خریدار بعدی آن را در اوایل تابستان 2023 با قیمت 50,501 دلار فروخته. بنابراین اصلا بعید نیست که در معامله بعدی، با رقم کمتری مواجه باشیم.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoevolution.com