• اشتباه رانندگان در سرما روي شيشه يخ‌زده، آب داغ نريزيد

روی شیشه یخ‌زده، آب داغ نریزید

اشتباه رانندگان در سرما

29 آذر 1402 10:43

مالک یک خودروی سوپراسپرت در بریتانیا، با عمل عجولانه‌­ای که انجام داده، لقب بی‌­پروا ترین راننده این کشور را به دست آورده است!

این شخص  برای رفتن به محل کار عجله داشته اما با شیشه یخ زده در اثر سرمای شدید مواجه شده است. در کمال تعجب! هیچ چار‌ه‌­ای بهتر از ریختن آب جوش روی شیشه برای پاک کردن یخ، به ذهن ایشان خطور نکرده است.

یکی از همسایگان این شخص، او را در حالی مشاهده کرده­ که یک کتری آب جوش به گنجایش یک و نیم لیتر را روی شیشه یخ‌­زده پورشه 911 خود خالی می­‌کند بدون آنکه از تبعات این عمل نگران باشد.

مطمئنا بسیار عجیب است که شخصی حاضر باشد با خودرویی همچون پورشه 911، چنین رفتاری کند. البته این مسئله بیشتر از علاقه به خودروها، به آگاهی نسبی از علم فیزیک و همچنین درک منطقی از رفتار مواد گوناگون در دماهای مختلف ارتباط دارد.

نگهداری خودرو در زمستان

اگرچه در این مورد خاص، خسارتی به کسی وارد نشده اما با توجه به شروع فصل سرما در بسیاری از کشورهای نیم‌کره شمالی جهان، کارشناسان تاپ‌گیر مصلحت را در این دیده‌­اند که نکات لازم را به مالکان خودروها، یادآوری کنند.

در هنگام مواجه با شیشه­‌های مملو از یخ، نباید عجله کنید. سعی کنید با ابزار مخصوص، ضخامت لایه یخ را کاهش دهید. همزمان، سیستم گرمایش خودرو را راه‌­اندازی کنید به نحوی که جریان هوای گرم به زیر شیشه جلو هدایت شود. پس از آنکه بخش اعظم یخ از روی شیشه کنار رفت، می­‌توان از برف­‌پاک کن­‌ها نیز برای تسریع کار، یاری گرفت.

البته اگر در یک صبح آفتابی زمان کافی داشته باشید، می‌­توانید تمام این کارها را به طبیعت واگذار کنید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران