• اگزومد D69 کربن تولد دوباره دوج ديتونا 1969
  • اگزومد D69 کربن تولد دوباره دوج ديتونا 1969
  • اگزومد D69 کربن تولد دوباره دوج ديتونا 1969
  • اگزومد D69 کربن تولد دوباره دوج ديتونا 1969
  • اگزومد D69 کربن تولد دوباره دوج ديتونا 1969
  • اگزومد D69 کربن تولد دوباره دوج ديتونا 1969
  • اگزومد D69 کربن تولد دوباره دوج ديتونا 1969
  • اگزومد D69 کربن تولد دوباره دوج ديتونا 1969

لباسی متفاوت برای دوج چلنجر Redeye وایدبادی

تولد دوباره دوج دیتونا 1969

29 آذر 1402 10:40

اواخر سال 2022، شرکتی به نام اگزومُد (ExoMod)، نمونه مشابه‌­سازی شده (رپلیکا) از دوج چارجر 1969 را با قیمت 329 هزار دلار معرفی کرد. این خودرو در آزمایش نشریه موتورترند، توانست شتاب صفر تا 96 در 4 ثانیه، تحمل شتاب جانبی 0.78 جی، توقف کامل از سرعت صد کیلومتر برساعت در مسافت 33.5 متر و پیمایش 400 متر در 11.9 ثانیه با سرعت 204 کیلومتر برساعت را به ثبت برساند.

حالا با محصول جدید شرکت اگزومُد به نام D69 کربن مواجه هستیم، که نسخه رپلیکا از دوج دیتونا 1969 است، خودرویی با طراحی چشم‌گیر بدنه با باله بزرگ عقب، مشهور است.

اگزومد D69 کربن تولد دوباره دوج دیتونا 1969

برخلاف شرکت‌هایی که خودروهای کلاسیک را با تجهیز به لوازم مدرن بازسازی می­‌کنند، اگزومُد کار خود را براساس خودروهای مدرن انجام می‌­دهد. این شرکت در این پروژه هم کار خود را با دوج چلنجر Redeye وایدبادی پیش برده و پس از جداسازی قطعات فولادی بدنه این کوپه آمریکایی، قطعات فیبرکربنی خودروی جدید را به سازه اصلی متصل کرده است. رنگ‌آمیزی بدنه هم بنابر سلیقه مشتری انجام خواهد شد. برای انجام این عملیات، به 2 هزار ساعت زمان نیاز است.

البته پیشرانه دوج چلنجر Redeye وایدبادی با 807 اسب‌­بخار قدرت، دست نخورده باقی مانده است و به همین علت، ضمانت 5 سال یا 60 هزار مایل (96.500 کیلومتر) سازنده را همچنان به همراه دارد.

اگزومد D69 کربن تولد دوباره دوج دیتونا 1969

دوج دیتونا 1969 در تیراژ 503 دستگاه ساخته شد. این خودرو در آن زمان با هدف مبارزه با فورد در مسابقات نسکار طراحی شده بود، اما بنابر مقررات، امکان ساخت نمونه خیابانی آن هم فراهم شد. اندک نمونه‌­های سالم باقی مانده از دوج دیتونا 1969، این روزها با قیمت بیش از یک میلیون دلار معامله می­‌شود.

بنابراین خرید اگزومُد D69 کربن می­‌تواند برای مشتریان ثروتمند علاقمند به خودروهای کلاسیک آمریکایی، کاملا توجیه‌پذیر باشد زیرا با پرداخت 395 هزار دلار، مالک خودرویی می­‌شوند که نه تنها در تیراژ محدود تولید شده بلکه نسبت به نمونه اصلی، چند صد کیلوگرم سبک‌تر است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران