• HWA EVO تولد دوباره مرسدس 190E
  • HWA EVO تولد دوباره مرسدس 190E
  • HWA EVO تولد دوباره مرسدس 190E
  • HWA EVO تولد دوباره مرسدس 190E

تولد دوباره مرسدس 190E

معرفی HWA EVO

8 دی 1402 11:53

شرکت HWA AG در سال 1998 و توسط مهندس و کارآفرین آلمانی به نام هانس-ورنر اوفریشت تاسیس شده است. وی همان کسی است که در سال 1967 و با همکاری ارهارد ملشر، شرکت AMG را تاسیس نمود.

HWA AG اکنون به عنوان یک تیم مسابقه‌­ای شخصی با طراحی و تولید مستقل خودروهای خود فعالیت می­‌کند. حالا معلوم شده که HWA AG در بیست و پنجمین سالگرد تولد خود، قصد دارد به یک خودروساز تولید-محدود بدل شود.

نخستین محصول این برند با نام HWA EVO، در همکاری با یک شرکت آمریکایی متخصص بازسازی خودروهای کلاسیک اروپایی، شکل گرفته است.

HWA EVO تولد دوباره مرسدس 190E

درواقع HWA EVO را می­‌توان نسخه مدرن از مرسدس بنز 190E 2.5-16 اوولوشن II دانست که در اوایل دهه 90 و در تیراژ 502 دستگاه تولید شد. قوانین مسابقات قهرمانی DTM تورینگ در آن زمان، امکان تولید چنین خودرویی را برای مرسدس بنز فراهم کرد.

معدود نمونه­‌های باقیمانده از خودروی مسابقه­‌ای مرسدس بنز، امروزه با قیمت چند صد هزار یورو معامله می­‌شوند. بنابراین HWA تصمیم گرفته HWA EVO را براساس نمونه‌­های سالم و مدل بالا از مرسدس بنز W201 تولید کند.

البته سازه اصلی این خودروها به عنوان پایه و اساس کار درنظر گرفته می‌شود. همین بخش هم با نصب فریم لوله­‌ای و برخی قطعات دیگر، مقاوم‌سازی خواهد شد. قطعات بدنه از فیبرکربن ساخته شده است و شاسی و تعلیق هم با نمونه جدید جایگزین می‌­شود.

چهره HWA EVO کاملا به نمونه اصلی شباهت دارد، اما HWA با نصب برخی جزئیات، آیرودینامیک آن را بهبود بخشیده است.

HWA EVO تولد دوباره مرسدس 190E

ابعاد HWA EVO در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.58، 1.86، 1.355 و 2.75 متر اعلام شده است.

طراحی داخلی هم ضمن وفاداری به اصالت W201، با برخی تجهیزات مدرن و همچنین صندلی‌های اسپرت ریکارو همراه شده است.

پیشرانه در بخش جلو و گیربکس روی محور عقب نصب شده است، تا وزن 1350 کیلوگرمی خودرو به صورت 50-50 تقسیم شود. سیستم تعلیق هم به صورت دویل جناغی در هر دو محور با کمک­‌فنرهای قابل تنظیم طراحی شده است.

HWA EVO به پیشرانه 3 لیتری V6 مجهز شده است، که پس از اعمال تغییرات فنی توسط HWA، می‌­تواند 450 اسب‌­بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. البته شرکت سازنده اعلام نموده است، که خروجی این پیشرانه را می‌­توان به راحتی افزایش داد.

گیربکس 6 سرعته دستی هم توسط میل گاردان فیبرکربنی به پیشرانه متصل شده است.

برای خرید HWA EVO به رقم هنگفت 714 هزار یورو نیاز است. البته HWA برای تولید فقط صد دستگاهHWA EVO برنامه‌ریزی کرده است. این خودرو پس از رونمایی در سال آینده، از اواخر سال 2025 به مشتریان تحویل داده می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران