• معرفي مولن Five RS
  • معرفي مولن Five RS
  • معرفي مولن Five RS
  • معرفي مولن Five RS
  • معرفي مولن Five RS
  • معرفي مولن Five RS
  • معرفي مولن Five RS
  • معرفي مولن Five RS

کراس‌اوری برقی با هزار اسب‌بخار قدرت

معرفی مولن Five RS

24 دی 1402 18:10

با شتاب‌گیری روند ورود استارت‌آپ های تازه­‌تاسیس به صنعت خودروسازی، رقابت در این عرصه بیش از قبل برای شرکت‌های باسابقه سخت می­‌شود. نمونه بارز این مسئله را می­‌توان در محصول جدید کمپانی مولن (Mullen) یعنی Five RS مشاهده کرد، که در نمایشگاه CES 2024 رونمایی شده است.

طراحی و امکانات مولن Five RS

ابعاد بدنه مولن Five RS در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.902، 2.032، 1.626 و 2.946 متر اعلام شده است. کف این خودرو از سطح زمین، 170 میلی‌متر فاصله دارد. بدنه این خودرو بر رینگ‌های 20 و 21 اینچی در محورهای جلو و عقب استوار می­‌شود.

سیستم اطلاعات سرگرمی مولن Five RS به دستیار هوش مصنوعی پرسونا (Persona) مجهز شده، که با فناوری تشخیص چهره و سامانه خودران سطح +2 سازگار است.

مولن Five RS

صندلی‌ها با روکش چرم نوبوک و آلکانترا و پشتی فیبرکربن و پوشش داخلی درها از جنس مواد سبک، از دیگر ویژگی‌های کابین مولن Five RS به شمار می‌آید.

مشخصات فنی مولن Five RS

مولن Five RS به دو پیشرانه برقی مجهز شده است، که هرکدام روی یکی از محورها قرار دارد. این مجموعه با خروجی 1000 اسب­‌بخار قدرت و 1.151 نیوتن‌متر گشتاور، می‌­تواند مولن Five RS را در کمتر از دو ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برساند.

حداکثر سرعت این خودرو نیز 322 کیلومتر برساعت خواهد بود، که بنابر اعلام سازنده، می‌­تواند حتی به اعداد بالاتر افزایش یابد.

این عملکرد درخشان فنی به لطف بهره‌­مندی مولن Five RS از گیربکس دوسرعته با طراحی مشابه پورشه تایکان و همچنین طراحی مناسب آیرودینامیک بدنه حاصل شده است. باله بزرگ عقب، مسیر ورودی هوا در سپر جلو و نحوه طراحی کاپوت و دماغه، مولن Five RS را به خودرویی آیرودینامیک بدل کرده است.

مولن Five RS

به گفته‌­ مولن، Five RS در پیست مسابقات آزمایش شده تا از درستی عملکرد پیشرانه، تعلیق، فرمان، خنک­‌کاری مجموعه باتری و همچنین عملکرد شتاب‌گیری، اطمینان حاصل شود.

نیروی توقف مولن Five RS هم از ترمزهای برمبو با کالیپرهای شش و چهار پیستون در محورهای جلو و عقب و دیسک‌های کربن سرامیک تامین شده است. بنابر اعلام سازنده، این خودروی 2300 کیلوگرمی در مسافت 33 متر از سرعت صد کیلومتر برساعت به توقف کامل می­‌رسد.

مجموعه باتری 100 کیلووات ساعت، برد حرکتی 483 کیلومتر را برای مولن Five RS فراهم می‌­کند. به لطف ساختار 800 ولتی، افزایش ذخیره باتری از صفر به 80 درصد به 20 دقیقه زمان نیاز دارد.

مولن Five RS

قیمت و برنامه تولید مولن Five RS

شرکت مولن قصد دارد پس از شروع تولید Five RS در اواخر 2025، فروش این خودرو را از اواسط 2026 آغاز کند. این شرکت قبلا از قیمت 55 هزار دلاری تریم پایه مولن Five RS خبر داده بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران