• کاديلاک XT5
  • کاديلاک XT5
  • کاديلاک XT5
  • کاديلاک XT5

نسل دوم با طراحی متفاوت

معرفی کادیلاک XT5

27 دی 1402 18:47

خودروسازان در کشور چین، باید جزئیاتی را درباره محصولات آینده خود، قبل از معرفی اعلام کنند. این موضوع باعث می‌شود تا گاهی قبل از معرفی رسمی خودروها، از برخی مشخصات آن‌ها باخبر شویم.

برای مثال، اکنون می‌دانیم که نسل بعدی کادیلاک XT5، قرار است در آمریکای شمالی نیز عرضه شود‌.

جنرال موتورز ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود، تا کراس‌اور کادیلاک XT5 را در آمریکای شمالی عرضه نکند. احتمالا دلیل این تصمیم، افزایش تولید کادیلاک‌های برقی و منسوخ شدن آن است. البته اواخر سال ۲۰۲۳ آمار فروش خودروهای برقی کمی کاهش یافت و خودروسازان تصمیم گرفتند، که فعلا خودروهای احتراقی را به طور کامل حذف نکنند‌. این کاهش باعث شد تا کادیلاک XT5 جدید نیز احتمالا در آمریکای شمالی عرضه شود. اکنون می‌توانیم پیش‌نمایشی از طراحی نسل دوم این کراس‌اور را ببینیم.

مشخصات ظاهری کادیلاک XT5

اگر نسل قبلی را با نسل جدید مقایسه کنید، تکامل در آن واضح دیده می‌شود. نمونه جدید، با زبان طراحی جدید کادیلاک ساخته شده است‌ ظاهر آن جعبه‌ای‌تر شده و چراغ‌های جلو باریک‌تر هستند و توسط یک عنصر نقره‌ای‌رنگ در بالای جلوپنجره به هم متصل می‌شوند. عناصر عمودی روشن نیز در کنار جلوپنجره حضور دارند و به نظر می‌رسد کوچک‌تر از قبل هستند. به طور کلی می‌توان گفت نسل جدید مینیمال‌تر طراحی شده و خطوطی نیز بالای قوس چرخ‌ها اضافه شده است.

کادیلاک XT5

مدل جدید با کمی افزایش ابعاد همراه است و طول آن به ۴۸۸۸ میلی‌متر می‌رسد که نسبت به مدل قبلی ۷۶ میلی متر بزرگ‌تر شده است.

مشخصات فنی کادیلاک XT5

کادیلاک XT5 جدید در چین به پیشرانه ۲ لیتری ساخت سایک (شریک تجاری جنرال‌ موتورز) مجهز شده که ۲۲۷ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. هنوز تایید نشده که نسخه آمریکای شمالی از چه پیشرانه‌ای بهره‌مند خواهد شد. نسخه فعلی XT5 در آمریکا، پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۳۵ اسب‌بخار دارد. البته نسخه V6 آن نیز با حجم ۳.۶ لیتری و خروجی ۳۱۰ اسب‌بخاری نیز در دسترس است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران