• تصويري از فولکس واگن آماروک شاسي بلند

جنگی که آغاز نشد!

تصویری از فولکس واگن آماروک شاسی بلند

7 بهمن 1402 19:51

نسل جدید پیکاپ بزرگ فولکس واگن یعنی آماروک، درواقع نسخه تغییریافته از فورد رنجر است. خودروساز آمریکایی یک خودروی شاسی بلند به نام اورست را نیز عرضه می­‌کند که از ساختار مشترک با رنجر بهره می­‌گیرد اما فولکس واگن چنین خودرویی در سبد محصولات خود ندارد. اکنون مشخص شده که تیم طراحان فولکس واگن در گذشته برای تولید نسخه شاسی بلند از آماروک، وسوسه شده‌­اند.

براساس تصویری که توسط Albert Kirzinger، سرپرست طراحی بخش خودروهای تجاری فولکس واگن در شبکه لینکدین انتشار یافته، با خودرویی مواجه هستیم که می‌­توانست یکی از اعضای برند اسکات (Scout) باشد.

این برند جدید توسط فولکس واگن در سال 2022 و با هدف عرضه خودروهای برقی در آمریکای شمالی تاسیس شده است و از سال 2026 وارد میدان رقابت می­‌شود.

البته برخلاف محصولات اسکوت، قرار بود همتای شاسی بلند فولکس واگن آماروک به پیشرانه درون‌سوز مجهز شود تا در محدوده قیمت کمتری به فروش برسد، اتفاقی که قرار نیست هرگز رخ بدهد.

نکته مهم اینکه فورد به منظور جلوگیری از ایجاد رقابت درون خانوادگی با برانکو، اورست را در ایالات متحده به فروش نمی­‌رساند. اما فولکس واگن می­‌توانست از این فرصت استفاده کند چراکه مدل شاسی مستقل اطلس هم قرار نبود با آماروک شاسی بلند رقابت کند. این می­‌توانست یک جنگ تمام عیار میان برند آلمانی با فورد باشد.

شاید به همین علت بود که در سال 2022 و پس از صحبت یکی از اعضای هیات مدیره بخش بازاریابی خودروهای تجاری فولکس واگن یعنی Lars Krause درباره احتمال عرضه همتای شاسی بلند آماروک، نمونه آزمایشی فورد اورست هم در خاک ایالات متحده مشاهده شد.

طبیعی است که فورد از احتمال عرضه یک رقیب جدید برای برانکو، احساس خطر کرده باشد و تصمیم بگیرد برای کاهش شانس پیروزی فولکس واگن، اورست را به آمریکا اعزام کند.

به هرحال فولکس واگن همچنان برای جلب نظر علاقمندان به طبیعت‌گردی با خودروهای پاک، برنامه­‌ریزی کرده است و قصد دارد از طریق برند اسکوت، به این هدف دست یابد.

با توجه به زیرساخت مشترک فولکس واگن آماروک با فورد رنجر، این محصول در تاسیسات خودروساز آمریکایی در آفریقای جنوبی تولید می­‌شود. در عین حال، تولید نسل اول فولکس واگن آماروک در آرژانتین نیز همچنان ادامه دارد. ظاهرا این خودرو که در منطقه آمریکای جنوبی به فروش می­‌رسد، امسال مورد به روز رسانی قرار خواهد گرفت. بنابراین فولکس واگن فعلا قصد ندارد تولید آن را پایان بدهد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران