• سامسونگ QM6 سروش ديزل
  • رنو سامسونگ QM6 سروش ديزل

مونتاژ کولیوس جدید در ایران

بررسی رنو سامسونگ QM6 سروش دیزل

10 بهمن 1402 13:24

رونمایی سامسونگ QM6 در تهران

بهمن 1402: شرکت سروش دیزل در جریان پنجمین دوره از نمایشگاه خودرو تهران 1402 برای نخستین‌بار از 2 محصول جدید سامسونگ در بازار کشورمان، رونمایی کرد. نکته جالب توجه اینجاست که سروش دیزل، به دنبال واردات این محصولات نبوده بلکه می‌خواهد آنها را با بیشترین سطح از آپشن‌ها، به خط تولیدش بیاورد.

دومین محصول رنو سامسونگ در ایران

بهمن 1402: پس از قطعی‌شدن عرضه رنو سامسونگ XM3 در بازار کشورمان، حالا شرکت سروش دیزل خبر داده که می‌خواهد دومین محصول این جوینت‌ونچر فرانسوی-کره‌ای را هم به بازار کشورمان بیاورد؛ خودروی جدیدی که از آن صحبت می‌کنیم، در واقع همان فیس‌لیفت 2020 رنو کولیوس است.

رنو کولیوس، که هم نسل اول (اتاق HY) و هم نسل دوم (اتاق HC) آن در کشورمان موجود است، تا سال‌ها توسط شرکت نگین خودرو» وارد بازار ایران می‌شد ولی حالا شرکت سروش دیزل مبنا، قصد دارد تا برادر دوقلوی کولیوس، یعنی رنو سامسونگ QM6 را به ایران بیاورد.

عمر رنو سامسونگ QM6 درست همانند رنو کولیوس است؛ در واقع همان سالی که فرانسوی‌ها تولید کولیوس را شروع کردند، در کره جنوبی نیز عرضه این محصول شروع شد. البته نسل اول کولیوس، با نام QM5 فروخته شد اما برای نسل دومش، نام این خودرو به QM6 تغییر داده شد تا نام‌گذاری آن براساس سیستم جدید نام‌گذاری محصولات رنو سامسونگ باشد.

درباره جوینت‌ونچر Renault Samsung Motors باید این نکته را بدانید که حدود 53% سهام آن در اختیار رنوست و به همین دلیل نیز مدیریت این جوینت‌ونچر، در اختیار فرانسوی‌هاست. جالب است که 34% سهام آن در دست جیلی بوده و سامسونگ، فقط 13% سهام آن را در دست دارد.

مشخصات فنی رنو سامسونگ QM6

این محصول قرار است با پیشرانه2 لیتری توربوشارژ توسط سروش دیزل در بازار کشورمان عرضه شود. این پیشرانه توربوشارژ می‌تواند 150 اسب‌بخار قدرت و 255 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل کند.

امکانات رنو سامسونگ QM6

طبق اطلاعات رسمی از سوی شرکت سروش دیزل، محصول رنو سامسونگ QM6 با امکانات زیر عرضه خواهد شد:

. سیسیتم هشدار هشدار نقاط کور
. ترمز اضطراری
. دستیار کمک پارک
. کروز کنترل تطبیقی
. کمک پارک 360 درجه
. هشدار خستگی راننده
. نور بالا خودکار
. هشدار برخورد از جلو
. فضای ذخیره سازی کف خودرو
.  گرمکن تمام صندلی‌ها
. سردکن تمام صندلی‌ها
. سیسیتم‌های اپل کار پلی و اندروید اتو
. سیستم صوتی Bose
. حالت اکو
. و ...


شرایط فروش سروش دیزل

برای اطلاع از شرایط فروش نقدی محصولات رنو سامسونگ در ایران و همچنین جهت اگاهی از نحوه ثبت نام خودروهای رنو سامسونگ در کشورمان، مقاله شرایط فروش سروش دیزل را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران