• پژو پارس با استاندارد 85گانه

افزایش ظرفیت تولید

بررسی پژو پارس با استاندارد 85گانه

14 فروردین 1403 09:36

افزایش ظرفیت تولید پژو پارس

فروردین 1403: گروه صنعتی ایران‌خودرو، به منظور افزایش ظرفیت تولید محصول پارس و فراخوان متقاضیان طبق اولویت‌بندی سامانه یکپارچه، با هماهنگی با شبکه تامین و قطعه‌سازان این خودرو، ظرفیت تولید روزانه را از 400 دستگاه از ابتدای سال 1403، به تدریج به 700 دستگاه در کم‌تر از دو ماه خواهد رساند.

این اقدام ایران خودرو پیرو تمدید مجوز تولید پارس از سوی سازمان ملی استاندارد برای بهار 1403 صورت گرفته است. به این ترتیب با افزایش ظرفیت خطوط پارس در پایگاه‌های تولیدی ایران‌خودرو، تولید این محصول طبق مجوز صادره با حداکثر ظرفیت تولیدی که تاکنون وجود داشته، ادامه خواهد داشت.

تولید پژو پارس در بهار 1403

اسفند 1402: شرکت ایران‌ خودرو در اطلاعیه‌ای، از امکان ادامه تولید محصول پارس در بهار سال آینده خبر داد.

بر همین اساس، به زودی متقاضیان ثبت نام کننده در سامانه یکپارچه براساس اولویت‌های اعلامی این سامانه فراخوان شده و ثبت نام از آنان انجام خواهد شد. بنابراین با مساعدت به عمل آمده، ایران خودرو قطعات لازم برای تولید این محصول را سفارش‌گذاری کرده و نسبت به ادامه تولید با تمام ظرفیت ممکن خطوط اقدام خواهد کرد.

ادامه تولید پژو پارس در سال 1403

اسفند 1402: رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد تولید خودروی پژو پارس تا مشخص شدن نتایج مرکز آزمون بین المللی استاندارد، ادامه خواهد داشت. ما در شورای عالی استاندارد بر روی قانون و مقررات فنی تمرکز داریم و تلاشمان این بوده که خودروسازان را متعهد به اصلاح، بهبود عیوب فنی در حوزه ایمنی و کیفیت کنیم که خودروی پژو پارس هم از جمله آنهاست.

وی افزود برای رفع دغدغه ثبت نام کنندگان، تولید کننده باید در چند شیفت با ترافیک بالا به تولید بپردازد و دغدغه مصرف کنندگان را برطرف کند از این رو همانطور که به تولید کننده فرصت داده بودیم که تولید خودش را ادامه دهد با اخذ تعهداتی این فرصت را همچنان ادامه دادیم تا نتایج مرکز آزمون بین المللی از بابت تست‌هایی که از آن ها خواسته‌ایم واصل شود.

وی پیش بینی کرد نتایج آزمون استاندارد فروردین ماه 1403 مشخص شود.

آقای اسلام پناه در 24 دی ماه بر قانون استاندارد‌های اجباری در صنعت خودرو تاکید کرد و گفت قطعا این قانون اجرا می‌شود و تولیدکنندگان نیز بایستی خود را با قوانین استاندارد انطباق دهند و گروه صنعتی ایران‌خودرو هم تا نیمه اسفند ماه سال جاری برای خودروی پژو پارس مجوز تولید خواهد داشت و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد. پس از مدتی مدیرعامل ایران‌خودرو از رایزنی با سازمان استاندارد برای تداوم تولید تا پایان امسال خبر داد و گفت برای سال آینده اگر مجوز تولید با استاندارد‌های فعلی صادر نشود، خودروی جایگزین با استاندارد‌های بهتر برای مشتریان در نظر خواهیم گرفت.

تسهیلات 100 میلیونی برای جایگزین پژو پارس

اسفند 1402: شرکت ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای از تسهیل شرایط پرداخت وجه خودروهای پیشنهادی برای جایگزینی با پارس خبر داد. در پی خواست متقاضیانی که نسبت به تامین مابه‌التفاوت وجه پارس با محصول جایگزین، اظهار نگرانی کرده‌اند، این خودروساز اطلاعیه‌ای را صادر کرد که طبق متن زیر است:

«در راستای احترام به خواست مشتریان، بهره‌مندی از تسهیلات 100 میلیون تومانی بدون سود برای تبدیل محصول پارس به خودرو جایگزین فراهم شده است. این خودروساز تاکید کرده، با توجه به لزوم اجرای مصوبه شورای عالی استاندارد، مبنی بر ارتقای استانداردهای تولید خودرو در کشور و نظر به رعایت استانداردهای اجباری در تمامی محصولات ایران‌خودرو، ادامه تولید محصول پارس در سال 1403، به دلیل عدم توانایی آن در تطابق با استانداردها، منوط به دریافت تاییدیه‌های لازم است.

لذا این شرکت به منظور رعایت حقوق مشتریانی که خودرو پارس را از طریق سامانه یکپارچه انتخاب کرده‌اند، امکان انتخاب سایر محصولات را فراهم کرده است. به منظور رعایت حال مشتریان، 100 میلیون‌ تومان از وجه خودروهای جایگزین را بدون دریافت سود و در اقساط 12 ماهه دریافت خواهد کرد.»

تولید پژو پارس با استانداردهای 85گانه

بهمن 1402: منوچهر منطقی، معاون حمل و نقل وزارت صمت، درباره سرنوشت خودروهای پارس و مطالبه متقاضیان این خودرو،‌ توضیح داد با توافقاتی که در سطح دولت انجام شد، مقرر شد که تولید پژوپارس متوقف نشود و‌ ادامه یابد. ‌براساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده مقرر شد ‌خودرو پژوپارس به همه افرادی که در سامانه یکپارچه برای خرید این خودرو ثبت نام کرده‌اند تحویل ‌‌شود.

وی اظهار کرد خودرو پژو پارس قیمت مناسبی دارد و مردم آن را می‌پسندند. بهتر است این قبیل خودروها، به جای توقف تولید به‌روز‌رسانی شوند. در این راستا از سال آینده خودروی پژو پارس با استانداردهای 85 گانه تولید می‌شود.

‌اخیرا مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرده که رایزنی‌ها‌ برای ادامه تولید پژو پارس در سال آینده در حال انجام است و با حمایتی که سازمان ملی استاندارد انجام داده است، پژو پارس تا پایان سال تولید می‌شود.

تحویل 16 هزار پژو پارس تا پایان 1402

بهمن 1402: احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ، در نشست با مدیران و مسئولان پیرامون مشکلات صنعت خودرو توضیح داد 13 هزار پیام مردمی به تعزیرات حکومتی در خصوص تحویل ندادن خودروهای پژو پارس، 207، دنا و تارا ارسال شده که 6 هزار و 390 پیام مربوط به تحویل پژو پارس و مابقی پیرامون نحوه تحویل دیگر محصولات این شرکت است.

وی در واکنش به صحبت مسئولان ایران خودرو که ثبت نام‌های انجام شده مربوط به سایت این شرکت خودروسازی نیست اظهار کرد مرجع ثبت نام اهمیتی ندارد و ثبت نام‌های سامانه یکپارچه تعهد به مردم تلقی می‌شود و باید اجرا شود.

علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو، نیز درباره شکایت‌های مردمی گفت استاندارد پژو پارس تا پایان سال تمدید شده و در این مدت براساس ظرفیت تولید، 12 هزار خودرو پژو پارس تولید و تا پایان سال تحویل متقاضیان خواهد شد. چهار هزار خودرو پژو پارس اکنون در مرحله واگذاری به مشتریان است. در مجموع تا پایان سال 16 هزار خودرو پژو پارس به مشتریان تحویل داده می‌شود. تولید و عرضه ثبت نام‌های پژو پارس مربوط به زمستان 1402 و بهار و تابستان 1403، منوط به مجوز استاندارد بوده و تمام تلاش خود را برای اجرای تعهدات انجام می‌دهدیم.

در این جلسه مقرر گردید تمامی ثبت نام شوندگان خودرو پژو پارس پاییز فراخوان و تا یک ماه آینده خودرویشان را تحویل بگیرند. در صورت مجوز استاندارد پژو پارس فراخوان‌های زمستان تا تابستان 1403 نیز تحویل داده خواهد شد و خودرو دیگر جایگزین نمی‌شود.

آقای عظیمی با اشاره به اجباری نبودن تغییر کلاس خودروهای ثبت نامی 207، تارا و دنا، اظهار کرد تمامی ثبت نام کنندگان این خودروها تا پیش از عید فراخوان می‌شود.

نویسنده : مریم سادات نوری

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/11/15
سلام.متاسفانه بنده راناپلاس داشتم که چپ کردم وطرح تعویض دادم،اکنون باگذشت شش ماه میگویندکه رانا پلاس تولیدنمیشودونداریم،ازخودروی جا یگزین استفاده کنید.امدادخودروچرانبایدبه تعهداتش عمل کند،چرامشتری رادرست مشاوره وراهنمایی نمیکند.همش یکطرفه وبه سودخودش عمل میکند،اون هم بادروغ ونیرنگ
پاسخ
0
0
1