کلاه جدید بر سر کهنه سرباز فرانسوی

تست و بررسی پژو 207i پانوراما

7 آبان 1400 18:19

شاید تابه حال نشنیده باشید اما اکثر افرادی که نام‌خانوادگی آن‌ها پسوندهای خاص مثل «فر» دارد (از جمله خودم که «امیری‌فر» هستم)، فامیلی شناسنامه‌ای خود را قبلاً تعویض کرده‌اند؛ جالب است که 207های وطنی با پسوند i هم دقیقاً همینطورند! نام اصلی آن‌ها 206 پلاس است و با 207 واقعی تفاوت ساختاری و فنی بسیار زیادی دارند. مثلاً این‌که فاصله میان محورها در 207 واقعی بهبود یافته، یک ستاره ایمنی بیشتر کسب نموده، پیشرانه‌اش دست‌خوش اصلاحات شده و خلاصه مطلب اینکه در قیاس با محصول قدیمی پژو، پیشرفت محسوسی را تجربه کرده است،

پژو 207i پانوراما ذاتاً یک خودرو قدیمی است که با ظاهر نسبتاً جدید و آپشن‌های امروزی سعی می‌کند خود را به عنوان محصولی مدرن جا بزند، اما این بدان معنا نیست که باید از خریدش منصرف شویم.اما پژو 207i در باطن همان 206 (تیپ 5 و 6) خودمان است که چراغ‌ها، کاپوت، سپر و قسمت‌هایی از داشبورد برادر جوان‌ترش را به عاریت گرفته و سعی دارد به کمک آن‌ها مقداری کم سن و سال‎تر به نظر برسد. حتی از نظر ظاهری هم می‌توانید 207 واقعی را با چراغ‌های عقب، درب صندوق، گلگیرها و آینه‌های جانبی کاملاً متفاوت از پژو 207i تشخیص دهید.

خوب پس تا اینجای کار شاید احساس کرده باشید که به نوعی گنجشک را جای قناری به شما فروخته‌اند؛ اما خیلی هم دلخور نشوید چراکه داشتن پژو 207i هم مزیت‌های خاص خودش را خواهد داشت. اولین مورد این است که فیس‌لیفت ظاهری 206 در گذشته توسط خود پژو فرانسه انجام شده، پس تصور نکنید که با یک خودروی من‌درآوردی طرف هستیم! نکته دیگر اینکه در بازار محدود هاچ‌بک‌های میان‌رده کشورمان، داشتن خودرویی با ظاهر جدید اما هزینه نگهداری پایین و فراوانی قطعات یدکی مشابه خودروهای قدیمی بازار، یک برگ برنده بزرگ محسوب می‌شود. به‌خصوص که در شرایط تحریمی فعلی، کمبود قطعات برای بسیاری از خودروها به مشکل بزرگی تبدیل شده و پژو 207i در این خصوص، مشکلات رقبای چینی خود را نخواهد داشت. ضمناً خودروساز وطنی با ارائه آپشن‌های خاص روی 207i و همزمان توقف تولید نسخه‌های کامل‌تر پژو 206، توانسته فاصله میان این دو برادر را افزایش دهد تا تفاوت قیمت میانشان توجیه بیشتری پیدا کند.

طراحی نمای جلو پژو 207i پانوراما

در هر صورت پژو 207 آی، با این‌که به نسبت سطح تکنولوژی و توانایی‌هایش خودروی نسبتاً گران‌قیمتی محسوب می‌شود، در وضعیت خاص حاکم بر بازار داخل توانسته به فروش مناسبی دست یابد و به ویژه پس از تغییرچهره نهایی و بهبود طراحی چراغ‌های جلو و عقب، مورد استقبال گسترده هموطنان قرار گیرد. در این اواخر هم عرضه محصول ایران‌خودرو با آپشن سقف شیشه‌ای، حاشیه‌های بسیاری به دنبال داشت. از یک طرف پژو 207 پانوراما به عنوان ارزان‌ترین خودرو مجهز به سقف شیشه‌ای، گزینه وسوسه انگیزی به نظر می‌رسد و از طرف دیگر بسیاری از مخالفان از میزان اختلاف قیمت با نسخه ساده آن شکایت دارند. از همین رو امروز به سراغ نماینده ریزنقش ایران‌خودرو آمده‌ایم تا ببینیم در نهایت با چه طور خودرویی طرف هستیم و آیا در میان تمامی رقبای حاضر در این رده می‌توانیم رویش حساب باز کنیم یا خیر؛ پس لطفاً شما هم در این بررسی کوتاه «باما» همراه باشید.

بررسی طراحی پژو 207i پانوراما

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، پژو 207i از فیس‌لیفت پژو 206 حاصل شده، اما باید اعتراف کرد که این تغییرچهره کاملاً اصولی و استادانه صورت گرفته و محصول نهایی به ظاهر شیک خودروهای امروزی نزدیک شده است. بخصوص که شباهت‌های ژنتیکی میان دو خودرو کمک نموده تا قطعات 207 به خوبی روی بدن خسته و قدیمی 206 بنشینند. البته من هنوز هم هارمونی خطوط پژو 206 را بی‌نقص می‌دانم و تصور می‌کنم اگر بحث تکرای شدن ظاهر و تغییر در معیارهای مُد روز مطرح نبود، شاید حتی محصول قدیمی پژو از نظر اصول طراحی نمره بالاتری کسب می‌نمود، اما چه کنیم که انسان موجودی تنوع‌طلب است و به همین علت ظاهر 206 دیگر جذابیت روزهای نخستین را در نگاه مردم ندارد و حالا نسخه پلاس یا همان 207i می‌تواند جایگزین مناسبی به حساب آید.

طراحی نمای کنار پژو 207i پانوراما

همانطور که می‌دانید طراحان برای فیس‌لیفت خودروها، معمولاً با قسمت کناری کاری ندارند و در راستای تاثیرگذاری بیشتر آن هم با کمترین هزینه ممکن، تمرکز خود را روی دماغه و قسمت انتهایی خودرو می‌گذارند. (دقیقاً برعکس کاری که با دنا پلاس انجام شد!) 206 پلاس هم بر همین اصل زیر تیغ جراحی مهندسان پژو فرانسه رفته و حاصل کار انصافاً خوب از آب درآمده است.

در قسمت جلو چراغ‌های گربه‌ای معروف پژو برجسته شده‌اند و این مورد در کنار حذف جلوپنجره و استفاده از ورودی هوای بزرگ‌تر در سپر، به افزایش حال و هوای اسپرت خودرو یاری رسانده است. در بخش کناری به همان دلایلی که اشاره شد تغییرات در حداقل قرار دارد و به جزء مواردی مثل رینگ‌ها (یا قالپاق) و آینه‌های جدید، تفاوت دیگری با 206 دیده نمی‌شود. اما در بخش عقب شاهد چراغ‌ها و سپر جدیدی هستیم که هرچند ارتباط چندانی با 207 ندارند، اما توانسته‌اند ظاهر قدیمی پژو 206 را مقداری ارتقاء بخشند.

سقف شیشه ای پژو 207

در نسخه مجهز به سقف شیشه‌ای ظاهر خودرو شکیل‌تر هم شده است. به‌خصوص در مدل‌های رنگ روشن، تضاد زیبایی بوجود آمده که برخلاف نسخه‌های دو رنگ پژو 207i (سقف قرمز) به جذابیت خودرو افزوده است. به طور کلی میتوان گفت پژو  207i پانوراما چهره خوبی دارد و موفق شده پلتفرم قدیمی خود را پشت لباس‌های مبدلش مخفی نماید.

بررسی کابین پژو 207i پانوراما

در داخل کابین با همان فضای کوچک همیشگی خانواده 206 مواجه می‌شویم با این تفاوت که به لطف ورود نور بیشتر از سقف، داخل اتاق دل‌بازتر از آنچه که واقعاً هست به نظر می‌رسد. البته سقف شیشه‌ای خودرو قابلیت بازشوندگی ندارد و متاسفانه کاور پرده‌ای آن هم به صورت دستی عقب و جلو می‌شود، اما در هر صورت نمای زیبای بالای سرمان حس خوبی می‌دهد و حالا می‌شود گفت که سواری با پژو 207 آی لذت‌بخش‌تر از همیشه است.

نمای کابین پژو 207i پانوراما

فقط ای کاش ایران‌خودرو در بحث کیفیت نیز دقت بیشتری می‌کرد تا این حس خوب، خدشه‌دار نشود. در واقع افت کیفیت محصولات وطنی در سال‌های اخیر به نوعی با تلاش خودروسازان جهت ارتقاء سطح آپشن‌‌های لوکس محصولاتشان در تضاد قرار دارد. استفاده از چرم باکیفیت یا پلاستیک مرغوب در داخل کابین هم فناوری خاصی نمی‌طلبد که بگوئیم خودروسازان ما بدان دست نیافته‌اند! قیمت‌ها هم آنقدر ارزان نیستند که بحث توجیه اقتصادی زیر سوال برود؛ پس فقط اندکی دقت و حساسیت لازم است تا محصولاتی نظیر پژو 207i بتوانند مشتریان مظلوم و قانع وطنی را راضی‌ نگاه دارند. مثلاً آیا ساخت غربیلک فرمان با کیفیت بهتر، از ساخت سقف پانوراما دشوارتر بوده؟! قطعاً خیر! امیدواریم تمامی خودروسازان کشورمان به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

امکاناتا پژو 207i پانوراما

بد نیست نگاهی هم به سایر قسمت‌ها بیاندازیم. اینجا همه چیز شبیه به پژو 207i معمولی است. قسمت رویه داشبورد به 207 واقعی شباهت پیدا کرده و فرمان جدید و نمایشگر مرکزی هم ظاهر کلی اتاق را مدرن‌تر از پژو 206 نشان می‌دهند. البته همچنان نقطه ضعف‌هایی مثل «خشکی صندلی‌ها و محدودیت فضا برای سرنشینان عقب» سر جای خود باقی مانده‌اند. از نظر دید به اطراف یا ارگونومی کلی نیز با همان شرایط آشنای همیشگی روبرو هستیم.

با تمامی این صحبت‌ها، سقف شیشه‌ای خودرو تفاوت‌ها را رقم زده و مقداری دلمان را خوش کرده است. در واقع اگر به همچین آپشنی علاقه‌مند باشید، 207 پانوراما در درسترس‌ترین گزینه پیش روی شماست.

بررسی امکانات رفاهی و ایمنی پژو 207i پانوراما

پژو 207i پانوراما اکنون در دو کلاس بدنه توسط ایران‌خودرو روانه بازار می‌شود که نسخه کامل‌تر یا همان 60010 با بهره‌مندی از آپشن‌های تکمیلی نظیر: فرمان برقی، رینگ آلومينيومی (سفارشی)، ترمزهای عقب دیسکی و کروزکنترل از مدل 60004 قابل تشخیص است. البته ارائه خودروها با سطح آپشن‌های متفاوت به خودی خود هیچ اشکالی ندارد، اما ترکیب ویژگی‌های اقتصادی نظیر رینگ‌های فولادی، قالپاق و ترمزهای کاسه‌ای عقب با آپشن لوکس و گران‌قیمتی مثل سقف پانوراما، اقدام عجیبی است که روی 207i پانوراما دنده‌ای کد 60004  صورت گرفته. این کار مشابه آن است که بخواهیم کلاه گران‌قیمت و شیک خودمان را با یک جفت کفش ارزان‌ و پاره ست کنیم؛ طبیعتاً نتیجه نهایی چندان جالب از کار در نخواهد آمد!

نمایشگر پژو 207i پانوراما

در هر صورت پژو 207 آی پانوراما جدا از امکانات سفارشی فوق، از گزینه‌های استانداردی نظیر: سیستم ترمز مجهز به ABS , EBD , EBA، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های مه‌شکن، چراغ جلو مجهز به تنظیم ارتفاع از داخل، چراغ روشنایی در روز، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، سنسورهای پارک و دوربین دنده عقب و مواردی از این دست نیز بهره می‌برد. همچنین در نسخه‌های جدید (1400) سیستم مالتی‌مدیا به‌روزرسانی شده و با قابلیت Mirror-Link می‌تواند سرگرم‌کننده‌تر از قبل ظاهر شود؛ هرچند اضافه شدن این آپشن جذاب به حذف گزینه‌هایی نظیر DVD پلیر و رهیاب ماهواره‌ای آفلاین منجر شده است.

در خصوص ایمنی هم اوضاع مشابه پژو 206 است. یعنی اگر ایرانیزه شدن محصول را در نظر نگیریم، پژو 207i ایران‌خودرو به همان 4 ستاره ایمنی سال 2006 میلادی پژو 206 می‌رسد. البته نباید فراموش کرد که در طول این سال‌ها استانداردهای ایمنی موسسه Euro-NCAP بسیار سخت‌گیرانه‌تر شده‌اند و 207i در صورت تست مجدد قادر نخواهد بود به امتیاز مشابه قدیم دست یابد؛ اما در خصوص سقف شیشه‌ای جای نگرانی وجود ندارد، چراکه این قطعه همراه با تغییر و تقویت سایر قسمت‌های سقف و رعایت استانداردهای (ECE) روی خودرو کار شده و امنیت پژو را تضعیف ننموده است.

 ضمناً بد نیست بدانید که 207های واقعی 6 سال بعد از 206 موفق شدند هر 5 ستاره موسسه تست تصادف اروپا را بدست آورند که البته این موفقیت هیچ ارتباطی به میهمان امروزمان ندارد!

بررسی مشخصات فنی پژو 207i پانوراما

با گشودن محفظه پیشرانه پژو 207i پانوراما با همان موتور نام آشنا و قدیمی TU5 مواجه می‌شویم؛ پیشرانه‌ای که از یک طرف به‌دلیل قدیمی بودن تکنولوژی، راندمان متوسطی ارائه می‌کند، اما از طرف دیگر به دلیل فراوانی قطعات یدکی، نگرانی‌ها از بابت نگهداری را به حداقل می‌رساند. از نظر قدرت هم می‌توان شرایط را با کمی ارفاق راضی‌کننده توصیف کرد. البته پیشرانه‌های 1.6 لیتری تنفس طبیعی امروزی حداقل 20 درصد قدرت بیشتری تولید می‌کنند، اما TU5 هم به نسبت زمان طراحی و تولید، شرایط قابل قبولی داشته و با همین 105 اسب‌بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور، قادر است عملکرد متوسطی از خود نشان دهد. بخصوص که این پیشرانه با سوخت بی‌کیفیت داخلی هم سازگاری دارد و مجبور نیستیم برایش به دنبال سوخت گران‌تر و کم‌یاب‌تر سوپر بگردیم.

پیشرانه و مشخصات فنی پژو 207i پانوراما

البته با توجه به افت کیفیت آلیاژهای مورد استفاده و پایین آمدن پرفورمنس کلی در ECUهای جدید (نسبت به نسخه‌های اولیه فرانسوی)، قدرت و کشش خودرو عالی نیست، اما کارتان را راه میاندازد. در صفحه اطلاعات ایران‌خودرو شتاب صفر تا صد نسخه دنده‌ای 11.6 و نمونه اتومات 12.6 اعلام شده که برای این رده قیمتی اعداد متوسطی محسوب می‌شوند. این یک ثانیه شتاب ضعیف‌تر در نمونه اتومات هم مربوط به مواردی مثل: پرت انرژی بالاتر در سیستم مبدل گشتاور گیربکس‌های قدیمی AT، تعداد کمتر دنده‌ها (4 سرعت اتوماتیک در مقابل 5 سرعت دستی) و همچنین تفاوت وزن است.

مصرف سوخت خودرو هم برای رانندگی ترکیبی 6.6 لیتر (7.1 برای نسخه اتومات) اعلام شده که به نسبت توانایی‌های حرکتی خودرو عدد قابل قبولی است، هرچند متاسفانه این رقم در واقعیت و به‌خصوص شرایط رانندگی شهری افزایش زیادی خواهد داشت، تا جایی که بعضاً صدای اعتراض مالکین در این خصوص به گوش رسیده است. البته احتمال عرضه پژو 207 با پیشرانه ارتقاء یافته EC5 و یا گیربکس‌های جدید ایران‌خودرو نیز در آینده وجود دارد، که راندمان نسبتاً بهتر را در کنار مصرف سوخت و آلایندگی کمتر «در قیاس با نمونه فعلی» ارائه خواهند نمود.

تست و بررسی پژو 207i پانوراما

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان خصلت‌های فنی پژو 207i را در نکاتی مثل شتاب و کشش متوسط، ترمزهای مطمئن (البته در نوع 4 چرخ دیسکی)، فرمان‌پذیری نه‌چندان عالی و سواری نسبتاً خشک خلاصه کرد.

تجربه رانندگی با پژو 207i پانوراما

با قرار گرفتن پشت فرمان 207i حس پارادوکس عجیبی به انسان دست می‌دهد. از طرفی سقف پانوراما، غربیلک جدید فرمان، نمایشگر مرکزی و دریچه‌های تهویه متفاوت، باعث شده‌اند که حس کنیم در خودرویی بسیار جدیدتر و برتر از 206 تیپ 5 قرار گرفته‌ایم و از طرف دیگر کیفیت بسیار پایین متریال مورد استفاده در کنار تم قدیمی تودری‌ها و قسمت‌های زیرین داشبورد، یادآور محصولات قدیمی و اقتصادی پژو است. در واقع هنوز نمی‌دانم باید از این فضا لذت ببرم یا از آن انتقاد کنم!

صندلی های پژو 207i پانوراما

صندلی‌ها مقداری خشک هستند و این قضیه در ترکیب با سیستم تعلیق نه چندان راحت خودرو، کیفیت سواری پژو 207i را در سطح پایین‌تر از متوسط نگاه داشته. در قسمت جلو فضای پا و سر کافی است اما برای سرنشینان عقب اوضاع حتی از پراید و تیبا هم ضعیف‌تر ارزیابی می‌شود.

به هر حال رانندگی را ادامه داده و سعی می‌کنیم سرعت‌های بالاتر را هم تجربه کنیم؛ یکی از نکات مثبت 207i حس لذت رانندگی قابل‌قبولی است که گویا در ذات خانواده 206 پنهان شده. نمی‌د‌انم این حالت از کدهای ژنتیکی نسخه‌های مسابقه‌ای این خودرو (مثل 206 RC) به ارث رسیده یا این‌که بدلیل طراحی اسپرت کابین به راننده القا می‌شود، اما در هر صورت پشت فرمان خانواده 206 به نسبت بسیاری از رقبای هم‌قیمت چینی حس لذت رانندگی بالاتر است. البته این حس خوب با توجه به شتاب متوسط، تعلیق ساده و فرمان‌پذیری نه چندان خوب، در همان حد احساسات باقی می‌ماند و در عمل شاهد عملکرد کاملاً متوسطی هستیم.

تجربه رانندگی با پژو 207i پانوراما

نمونه مورد تست از نوع دنده‌ای است و در قیاس با نسخه اتوماتیک (به‌خصوص در آغاز حرکت) چالاک‌تر ظاهر می‌شود. هرچند مدل اتوماتیک هم علیرغم شتاب‌گیری اندکی ضعیف‌تر و مشکلات شایع در جعبه‌دنده‌های AL4، از نظر دقت و سرعت تعویض‌ها شرایط قابل قبولی دارد. البته تقه‌ها و خرابی‌های گاه و بیگاه جعبه‌دنده AL4 هم در نسخه‌های جدید اندکی بهبود یافته است، اما همچنان در هنگام تعویض‌ها از آن نرمی که انتظار می‌رود خبری یافت نمی‌شود. متاسفانه حتی نمونه دنده‌ای هم از لحاظ راحتی تعویض دنده‌ها، بدون ایراد نیست.

ترمزهای خودرو از شرایط مناسبی برخوردارند و سیستم تعلیق نسبتاً خشک و اسپرت پژو 207i، در هنگام بازی با فرمان حرکات عرضی و الاکلنگی را به خوبی کنترل می‌کند، اما صد حیف که تعلیق و اکسل ساده عقب در کنار فقدان گزینه ESP باعث شده کنترل قسمت انتهایی خودرو در سرعت‌های بالا دشوار باشد. البته فرمان‌پذیری پژو 207i همچنان از امثال رنو ساندرو بهتر است، اما به نسبت برلیانس H320 مقداری ضعیف‌تر به نظر می‌رسد.

داخل اتاق کد 60010 به لطف وجود سیستم کمکی برقی، شاهد فرمان نرم‌تری خواهید بود، اما مدل ساده هیدرولیکی هم حالت خشک و آزاردهنده‌ای ندارد. از نظر عایق‌بندی فضای داخلی هم باید گفت سکوت کابین پژو 207i فقط مربوط به رانندگی عادی در دورهای پایین می‌شود و با افزایش دور موتور شاهد نفوذ صدای نسبتاً زیادی به داخل کابین هستیم. هرچند سایر رقبای این رده قیمتی هم شرایط بهتری ندارند.

پژو 207i پانوراما

همانطور که گفتیم پژو 207i فقط یک فیس‌لیفت از 206 محسوب می‌شود، در نتیجه تصور می‌کنم ادامه بررسی ما برای یافتن تفاوت‌های بیشتر و بیان نکته‌های خاص بی‌فایده خواهد بود. پس بهتر است سرعتمان را کم کنیم، پرده سقف را عقب بکشیم و به جای انتظارات فنی ویژه، سعی کنیم از آسمان آبی بالای سرمان لذت ببریم!

راند نهایی با پژو 207i پانوراما

پژو 207i پانوراما ذاتاً یک خودرو قدیمی است که با ظاهر نسبتاً جدید و آپشن‌های امروزی سعی می‌کند خود را به عنوان محصولی مدرن جا بزند، اما این بدان معنا نیست که باید از خریدش منصرف شویم؛ بازار ما محدودیت‌های خاص خودش را دارد و در این شرایط ویژه مزیت‌هایی نظیر: دسترسی عالی به شبکه خدماتی و لوازم یدکی، بازار دست دوم بسیار خوب، حساسیت پایین پیشرانه به بنزین‌های داخلی در کنار وجهه مناسب این محصول می‌توانند در انتخاب تاثیرگذار باشند. ضمن اینکه پژو 207i از نظر شتاب و کشش و آپشن‌های رفاهی و ایمنی هم، حداقل‌های مورد نیاز را در اختیارتان قرار می‌دهد و اجازه نمی‌دهد کمبود شدیدی احساس کنید.

در واقع سایر گزینه‌های این رده هم قاقد نقطه ضعف نیستند؛ مثلاً رنو ساندرو علیرغم بهره‌مندی از فضای کابین و صندوق بزرگ‌تر و از آن مهمتر دوام فنی بسیار خوب، با مشکلاتی مثل قیمت گران‌تر، طراحی (به‌خصوص کابین) ضعیف‌تر‌ و آپشن‌های جانبی کمتر روبروست. برلیانس C3 هم ظاهر بسیار خوبی دارد و از نظر جادار بودن فضای بیشتری در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد؛ همچنین با توجه به بهبود توان موتور و اصلاح ضرایب گیربکس در نسخه‌های 1.65 لیتری، دیگر مشکلات نسخه‌های اولیه را نیز ندارد. اما با تمامی این صحبت‌ها همچنان از نظر قیمت و فراوانی برخی از قطعات یدکی و بازار دست دوم در پس 207i قرار می‌گیرد. همچنین خانواده 206 در کارنامه خود 4 ستاره ایمنی اروپایی را می‌بینند و این در شرایطی است که میزان امنیت C3 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پژو 207i پانوراما

جدا از تمامی این‌ها برای علاقه‌مندان به آپشن سقف شیشه‌ای، همین یک گزینه می‌تواند در انتخاب نهایی تاثیر بسیاری داشته باشد. همچنین اگر افت قیمت و بازار دست دوم ضعیف خودروهای چینی برایتان مهم نباشد، می‌توانید ام‌وی‌ام 315 پلاس مجهز به ESP را هم در نظر داشته باشید؛ البته این خودرو باید با 207 اتوماتیک مقایسه شود، اما در هر صورت به واسطه آپشن‌های زیاد و فضای کابین مناسب و طراحی جدید، رقیب قابل احترامی به حساب می‌آید.

حال می‌خواهیم فرض کنیم که 207i انتخاب اول و آخرمان خواهد بود! اکنون سوال اصلی این است که آیا پرداخت هزینه اضافه برای سقف شیشه‌ای منطقی است یا خیر؟! در ابتدای عرضه این محصول، قیمت‌های کاذبیبه چشم می‌خورد که اصلاً با ارزش واقعی یک آپشن اضافه جور در نمی‌آمد؛ اما اکنون اختلاف قیمت مدل پانورامیک با سقف فلزی به ارقام معقول‌تری رسیده و حالا علاقه‌مندان به این آپشن می‌توانند روی انتخاب خودروی مورد نظر خود تمرکز بیشتری داشته باشند. البته هنوز هم پرداخت این رقم برای سقف شیشه‌ای، که آن هم به صورت مونروف (بدون قابلیت بازشو) طراحی شده زیاد به نظر می‌رسد، اما باید در نظر داشت که برای همین یک تکه شیشه، بسیاری از قسمت‌های سقف از نظر مقاومت مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفته‌اند که خود هزینه‌بر بوده است. در نهایت این شما هستید که باید بگویید آیا حاضرید بابت گزینه‌ای که شاید در بسیاری از مواقع مورد استفاده قرار نگیرد این رقم را بپردازید یا خیر؟! بالاخره هرچه باشد خیلی‌ها حاضرند برای سقف و آینه‌های قرمز رنگ هم هزینه اضافه بدهند! سقف پانوراما که دیگر جای خود را دارد و به عنوان یک آپشن جذاب و مدرن می‌تواند توجیه بیشتری داشته باشد.

عکاس: عرفان اسلام‌پناه

دیدگاه کاربران
Vjgffhnhg 1401/8/24
اصل منطق اینکه آدم باید چیزی را سوار بشه بعد نظر بدهد 207زیبای جادها
پاسخ
0
0
0
Hl 1400/11/7
از پرایدت لذت ببر و در مورد ۲۰۷ نظر نده .
پاسخ
0
3
0
Uk 1400/10/26
اسباب بازی بیش نیست و قیمتش بی نهایت بالاست نسبت به اسباب بازی بودنش مفت گرونه ،یکی از آشناهای ما یماه نشد که خرید اصلا گریه اش گرفته بود به ضررش فروخت
پاسخ
0
0
3