• 2025 هوندا CR-V هيدروژن‌سوز

با قابلیت استفاده همزمان از مجموعه باتری و مخزن هیدروژن

معرفی هوندا CR-V هیدروژن‌سوز مدل 2025

10 اسفند 1402 18:37

احتمالا با مشاهده دو درپوش باک روی بدنه این هوندا CR-V، فکر می‌­کنید که با نسخه پلاگین-هیبرید از این خودرو مواجه هستید، که توان خود را به طور همزمان، از نیروی سوخت بنزین و جریان برق تامین می­‌کند. خب نیمی از حدس شما درست است، چراکه با خودرویی پلاگین-هیبرید مواجه هستیم، اما نکته مهم این‌که، محصول هوندا از سوخت هیدروژن استفاده می‌­کند.

مشخصات فنی هوندا CR-V e:FCEV مدل 2025

هوندا CR-V e:FCEV مدل 2025، لقب تنها خودروی سلول سوخت برقی ساخت آمریکا را یدک می‌­کشد. قوای حرکتی این خودرو از یک موتور برقی روی محور جلو با 174 اسب‌­بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور تامین می­‌شود. مخزن 4.3 کیلوگرمی هیدروژن، برد حرکتی 435 کیلومتر (برمبنای استاندارد EPA) را فراهم می­‌کند، درحالی‌که مجموعه باتری 17.7 کیلووات ساعت نیز، امکان راندن به صورت کاملا برقی در مسافت 47 کیلومتر را مهیا خواهد کرد.

2025 هوندا CR-V هیدروژن‌سوز

همچون نسخه­‌های درونسوز توربوشارژ و هیبرید از هوندا CR-V، نسخه e:FCEV به قابلیت شارژ غیرمستقیم مجهز شده است و می‌­تواند از نظر خروجی 110 ولتی، ذخیره شارژ خود را با سایر لوازم برقی از جمله کولر قابل حمل به اشتراک بگذارد.

به دلیل تقسیم وزن متفاوت، سیستم تعلیق هوندا CR-V e:FCEV در هر دو محور مورد بازبینی قرار گرفته و ضمن نصب میل تعادل، فنر و کمک­‌فنرهای جدید، با چیدمان مک‌­فرسون در جلو و چند-اتصالی در عقب همراه شده است. بنابر اعلام سازنده، سفتی و مقاومت پیچشی تعلیق عقب نسبت به مدل درون‌سوز، به ترتیب 10 و 9 درصد افزایش یافته است.

هوندا CR-V e:FCEV که در میشیگان و با همکاری جنرال موتورز طراحی شده، از نسل دوم ماژول سلول سوخت هوندا بهره‌­مند شده و بنابر اعلام سازنده، از نظر دوام، مصرف سوخت، آلایندگی و هزینه نگهداری، نسبت به مدل قبلی در وضعیت بهتری قرار دارد.

2025 هوندا CR-V هیدروژن‌سوز

توجه داشته باشید که هزینه تولید سلول سوخت برای این مدل نسبت به محصول قبلی هوندا یعنی کلریتی، تا دو سوم کاهش یافته است.

طراحی هوندا CR-V e:FCEV مدل 2025

به واسطه تغییر در طراحی سپر و گلگیرهای جلو، روکش شفاف چراغ‌های عقب، رینگ‌های 10 پره 18 اینچی به رنگ مشکی و قطعه مشکی روی در صندوق، هوندا CR-V e:FCEV از سایر نسخه­‌ها متمایز شده است. کف این خودرو نیز برای مقاومت کمتر در برابر جریان هوا به صورت کاملا صاف طراحی شده است.

کابین و امکانات هوندا CR-V e:FCEV مدل 2025

هوندا CR-V e:FCEV فقط در کامل‌ترین تریم یعنی تورینگ عرضه خواهد شد. بنابراین تمام تجهیزات قابل عرضه برای این کراس‌اور شامل تنظیم برقی و گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی Bose با 12 بلندگو، تهویه مطبوع دومنطقه­‌ای، گرمکن فرمان، بازشوی برقی صندوق، شارژر بی‌سیم، نمایشگر لمسی 9 اینچی با پشتیبانی بی‌سیم از اپل کارپلی و اندروید اتو و صفحه نمایش 10.2 اینچی پشت فرمان، در این مدل در دسترس قرار دارد.

2025 هوندا CR-V هیدروژن‌سوز

برنامه تولید هوندا CR-V e:FCEV مدل 2025

هوندا CR-V e:FCEV از اواخر سال 2024 و به صورت اجاره به شرط تملیک، در ایالت کالیفرنیا عرضه خواهد شد.

بد نیست بدانید که شرکت شل اخیرا از تعطیلی 7 جایگاه عرضه هیدروژن این برند در ایالت کالیفرنیا خبر داده است. با این اقدام، تعداد کل جایگاه‌­های شارژ هیدروژن در این ایالت از 55 به 48 کاهش می‌­یابد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران