• اولين بنتلي بنتايگا بدنه دو رنگ

نسخه‌ای سفارشی از شاسی‌بلند لوکس بنتلی

معرفی اولین بنتایگا با بدنه دو رنگ

11 اسفند 1402 12:11

بخش مولینر برند بنتلی، مدل بنتایگا را به سطح جدیدی از لوکس بودن رسانده است‌. درواقع این محصول، اولین بنتایگا با بدنه دو رنگ محسوب می‌شود و تنها یک دستگاه از آن ساخته شده است.

این محصول، یک بنتایگا Extended Wheelbase (EWB) Azure V8 است که به سفارش مشتری دو رنگ شده. مشتریان این محصول، یک زوج از ایروین کالیفرنیا هستند و خودرو برای آن‌ها ارسال شده است. آن‌ها ارتباط نزدیکی با مولینر داشتند.

مشتریان ابتدا بنتلی Newport Beach را بازدید کردند، تا نسخه EWB Azure V8 را سفارش دهند. ۴۶ میلیارد ترکیب مختلف برای بدنه خارجی و کابین وجود داشت. بنابراین آن‌ها نتوانستند در نمایندگی تصمیم خود را بگیرند و به خانه برگشتند تا انتخاب کنند. Phill Dean، مدیر طراحی مولینر، برای تصمیم‌گیری به آن‌ها کمک کرد و سرانجام آن‌ها شیفته رنگ Kingfisher (آبی متالیک) شدند.

اولین بنتلی بنتایگا بدنه دو رنگ

با توجه به این که با یک شاسی‌بلند سایز بزرگ مواجه هستیم، چنین رنگ شاد و سرحالی برای تمام بدنه مناسب نیست؛ بنابراین آن‌ها رنگ مشکی اونیکس را برای سقف، کاپوت، ستون‌ها، جلوپنجره، نوارهای جانبی، دیفیوزر عقب و ورودی‌های هوا انتخاب کردند.

آن‌ها شیشه‌های عقب رنگ تیره را سفارش دادند و از شرکت درخواست کردند تا حروف کلمه بنتلی را از در صندوق حذف کنند. رینگ‌های ده پره ۲۲ اینچی با رنگ Kingfisher و Beluga پوشیده شده است و لوگو بنتلی در آن دیده می‌شود.

بنتلی در حال برنامه‌ریزی برای ارائه بنتایگا دو رنگ در سال آینده بود؛ اما اکنون ۱۲ ماه زودتر از برنامه خود چنین محصولی را در کارخانه تولید کرده است.

این زوج کالیفرنیایی، علاوه بر این که ساعت‌ها به دنبال انتخاب رنگ بدنه بودند، زمان بسیار زیادی را نیز صرف انتخاب رنگ و ترکیب کابین خودرو کردند. آن‌ها نسخه ۴ نفره را سفارش دادند که صندلی‌های ردیف عقب همانند صندلی‌های هواپیماست.

اولین بنتلی بنتایگا بدنه دو رنگ

صندلی‌ها، داشبورد و پنل درها، با ترکیبی از چرم‌های رنگ‌ Mandarin و آبی Imperial پوشیده شده‌اند‌. داشبورد خودرو با روکش چوبی‌ Pore Koa Veneer کامل شده است. جزئیات رنگ Kingfisher روی صندلی‌ها اعمال شده تا با نمای بیرونی هماهنگ باشد. این رنگ در بخش‌هایی از فرمان و اهرم تعویض دنده نیز دیده می‌شود. همچنین عبارت One-of-one در کابین به چشم می‌خورد. علاوه‌براین یک جعبه مولینر با کلید در کابین قرار گرفته، که برای نگهداری اشیای قیمتی است.

خودروی سفارشی این زوج، از نسخه Azure V8 است. بنابراین از پیشرانه ۴ لیتری توربوشارژ بهره‌مند شده است، که ۵۴۲ اسب‌بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در مدت زمان ۴.۵ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

روند سفارش‌های مولینر در سال ۲۰۲۳ رو به رشد بوده است. این نشان‌دهنده آن است که مشتریان تقاضای بیش‌تری برای خودروهای منحصربه‌فرد داشته‌اند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران