• نيسان ترا مانيان خودرو

برادر دوقلوی پالادین به ایران رسید!

بررسی نیسان ترا مانیان خودرو (Nissan Terra)

1 اردیبهشت 1403 16:23

کاتالوگ نیسان ترا منتشر شد

اردیبهشت 1403: شرکت مانیان خودرو، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های پرشیا خودرو، قصد دارد شاسی‌بلند سایز متوسط نیسان را در ایران عرضه کند. این محصول نیسان ترا نام داشته و در کارخانه دانگ‌فنگ چین تولید می‌شود. اکنون کاتالوگ و مشخصات این محصول نیسان در دسترس است:

کاتالوگ نیسان ترا مانیان خودرو (PDF)

عرضه نیسان ترا در بازار ایران

اسفند 1402: سال 2015 ژاپنی‌ها تولید نیسان پالادین را متوقف کردند؛ همان خودرویی که در برخی بازارها از جمله بازار خاورمیانه، با نام نیسان اکسترا (Xterra) نیز فروخته می‌شد.

اما حدود سه سال بعد از این ماجرا، تصمیم ژاپنی‌ها دوباره تغییر کرد و این شاسی‌بلند سایز متوسط، در سال 2018 مجددا به بازارها برگشت ولی این‌بار، دیگر نامش نیسان پالادین نبود چراکه نیسان، نام جهانی این خودرو را به Nissan Terra تغییر داد، سپس نسخه چینی این خودرو را با نام دانگ‌ فنگ پالادین تولید کرد و در بازار خاورمیانه نیز همچنان آنرا با نام نیسان اکسترا به فروش رساند.

حالا که نیسان ترا را بهتر شناختید، باید بگوییم که بزودی این خودرو ژاپنی، وارد بازار کشورمان می‌شود. عرضه کننده این محصول نیز شرکت مانیان خودروست که از زیرمجموعه‌های پرشیا خودرو محسوب می‌شود.

مشخصات فنی نیسان ترا

جالب است بدانید که پلتفرم این خودرو، دقیقا همان پلتفرمی است که شرکت ایستا موتور با کمک آن، قصد مونتاژ لئو ام‌ایکس8 را دارد. نکته دیگر اینکه نیسان ترا، فقط یک خط تولید در سراسر جهان دارد که آن هم متعلق به شرکت دانگ‌فنگ بوده و در کشور چین قرار دارد.

. بررسی خودرو لئو MX8 ایستا موتور

نیسان ترا با اینکه در برخی کشورها با موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی QR25 عرضه شده که با نیسان ایکس‌تریل نیز مشترک است ولی خوشبختانه برای بازار ایران، با موتور توربوشارژ 4K31 با تکنولوژی میتسوبیشی عرضه شده است که حجمی معادل 2.0 لیتر داشته و حدود 228 اسب‌بخار به همراه 360 نیوتن‌متر را با گیربکس 8 دنده اتوماتیک ساخت ZF، به هر چهارچرخ خودرو منتقل می‌کند.

نیسان ترا مانیان خودرو، به لحاظ ظاهری هیچگونه تفاوتی با نسخه بازار جهانی ندارد به غیر از اینکه لوگوی نیسان از جلوپنجره حذف شده و با لوگوی شرکا مانیان خودرو جایگزین شده، روی درب صندوق عبارت MAANIAN حک شده و روی دستگیره درب صندوق نیز بجای عبارت TERRA، عبارت جدید M-TERRA حک شده است.

امکانات نیسان ترا

طبق اطلاعات رسمی از شرکت مانیان خودرو و کاتالوگ رسمی نیسان ترا، این محصول با امکانات و تجهیزات زیر در ایران عرضه می‌شود:

. ترمز پارک برقی
. اتوهلد
. رینگ‌های 18 اینچی
. قفل دیفرانسیل عقب و مرکزی
. نور محیطی ردیف‌های جلو
. نورپردازی محیطی جلو
. محافظ زیر موتور
 سانروف برقی
. کی‌لس استارتر
. صندلی برقی راننده
 نمایشگر 10 اینچی
. اتصال تلفن همراه هوشمند
. کنترل حرکت در سرازیری
. شارژر وایرلس
. کمک حرکت در سربالایی
. سیستم ضد واژگونی
. سنسور و دوربین پارک عقب
. و ...  

فروش نیسان ترا

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت مانیان خودرو و همچنین برای آگاهی از جدیدترین شرایط فروش مانیان خودرو، پیش فروش محصولات وارداتی و قیمت خودروهای وارداتی این شرکت، مقاله شرایط فروش مانیان خودرو را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/1/20
در مقاله ذکر کردید که این نسخه چینی نیسان ترا یعنی پالادینه. در واقع این خودرو ساخت مشترک دانگ فنگ و نیسانه. ولی بعد گفتید نسخه ژاپنی این خودرو توسط مانیان خودرو تولید می شود که این اشتباه است و این نسخه محصول ZNA و نیسانه. در ضمن ایستا موتور هم همین مدل خودرو را قرار است تولید کند. در صورتی که در این مقاله اشاره شده که نسخه مانیان دقیقا مشابه نسخه جهانیشه. پس نتیجه می گیریم که نسخه ایستاموتور هم برابر با نسخه جهانیش خواهد بود.
پاسخ
0
0
1