• ميني ايس من Aceman
  • ميني ايس من Aceman
  • ميني ايس من Aceman

محصول شرکت مشترک ب‌ام‌و و گریت وال

معرفی مینی اِیس من (Aceman)

8 اردیبهشت 1403 14:54

پس از سال‌ها شایعات و انتشار چندین تیزر، مینی بالاخره خودروی جدیدش Aceman را معرفی کرد. یک خودروی برقی که از نظر ابعاد بین کوپر و کانتری‌من قرار می‌گیرد. اِیس‌ من به عنوان دومین محصول از شرکت مشترک ب ام و و گریت وال یعنی اسپات‌لایت (Spotlight)، در نمایشگاه پکن 2024 رونمایی شده است.

مشخصات فنی مینی اِیس‌ من

بر اساس برنامه‌، مینی در ابتدا اِیس‌ من را در دو تیپ E و SE عرضه خواهد کرد. نسخه E دارای یک موتور برقی 184 اسب‌بخار است که باعث می‌شود صفر تا صد را در 7.9 ثانیه طی کند. در این تیپ یک باتری 42.5 کیلووات ساعتی وجود دارد. مینی می‌گوید سرعت نهایی این محصول حدود 160 کیلومتر برساعت است.

مینی ایس من Aceman

اما همان‌طور که انتظار می‌رود، SE قدرت بیشتری دارد و با موتور برقی 218 اسب‌بخاری‌اش یک سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد. با این خروجی است که شتاب صفر تا صد نیز 0.8 ثانیه سریع‌تر ثبت می‌شود و سرعت نهایی نیز به حدود 170 کیلومتر برساعت می‌رسد.

در آینده نزدیک، نسخه JCW از مینی اِیس من هم معرفی خواهد شد. مینی کوپر در هر دو نسخه برقی و درون‌سوز تولید می‌­شود، اما در مینی اِیس من از پیشرانه درون‌سوز خبری نیست.

مینی ایس من Aceman

آنطور که شرکت ادعا کرده است اِیس‌ من E با یک بار شارژ می‌تواند بیش از 300 کیلومتر پیمایش داشته باشد. در حالی که این عدد برای اِیس‌ من SE چیزی معادل 400 کیلومتر است. در همین مدل یک پکیج باتری 54.2 کیلووات ساعتی تعبیه شده است، که به لطف فناوری شارژ سریع 95 کیلوواتی می‌تواند باتری‌ها را از 10 تا 80 درصد طی 30 دقیقه شارژ کند. مجموعه باتری هر دو مدل توسط زیرمجموعه گریت وال یعنی Svolt تولید می­‌شود.

مشخصات ظاهری مینی اِیس‌ من

جلوپنجره 8 ضلعی ریشه طراحی اصیل مینی را به نمایش می‌گذارد، ولی این خودرو با برخی از ویژگی‌های ظاهری خود کاملاً از سایر محصولات شرکت متمایز است.چراغ‌های LED نور روز و چراغ‌های عقب ماتریسی که می‌توانند سه حالت گرافیکی را به نمایش بگذارند از جمله این تفاوت‌هاست. هم‌چنین دستگیر درها تخت و شیشه‌های عقب کشیده‌تر و شیب‌دار هستند، تا به آیرودینامیک کمک کنند.

مینی ایس من Aceman

اِیس‌ من در چهار تریم Favored، Classic، Essential و JCW عرضه خواهد شد. قیمت‌گذاری مدل‌های مختلف ایس‌من هنوز منتشر نشده است، ولی با این حال انتظار داریم که تولید این خودرو از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.

برنامه تولید مینی اِیس من

اسپات لایت در سال 2019 با سرمایه گذاری 232.7 میلیون دلار و با هدف تولید محصولات برقی مینی تاسیس شده است. پس از بریلیانس، گریت وال به عنوان دومین شریک چینی گروه ب ام و شناخته می­‌شود.

گروه ب ام و انتظار دارد که مینی اِیس من به پرفروش‌ترین محصول برند بریتانیایی تبدیل شود. از سال 2026، مینی اِیس من به همراه مینی کوپر برقی، در بریتانیا هم تولید خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران