• کانسپت تويوتا EPU
  • کانسپت تويوتا EPU
  • کانسپت تويوتا EPU
  • کانسپت تويوتا EPU
  • کانسپت تويوتا EPU
  • کانسپت تويوتا EPU
  • کانسپت تويوتا EPU

پیکاپِی الکتریکی برای نمایش نسل بعدی تاکوما

معرفی کانسپت تویوتا EPU

29 مهر 1402 17:52

تویوتا برای نمایشگاه موبیلیتی ژاپن ۲۰۲۳ آماده شده است، تا حضور پررنگی در این رویداد مهم داشته باشد.

یکی از محصولاتی که برای ارائه در این نمایشگاه آماده شده، کانسپت پیکاپ الکتریکی کوچکی با نام EPU است. این کانسپت طوری طراحی شده است، که دور از تولید به نظر نمی‌رسد.

تویوتا این کانسپت را چنین تعریف کرده است: «کانسپتی برای نمایش نسل بعدی پیکاپ‌های میان سایز». بنابراین احتمالا پیش‌نمایشی از نسخه الکتریکی تویوتا تاکوما در آینده است.

طبق گفته تویوتا، طول کانسپت به ۴.۹ متر، فاصله محوری به ۳.۳ متر، عرض به ۱.۸ متر و ارتفاع نیز کم‌تر از ۱.۸ متر است. این ابعاد بسیار شبیه به فورد ماوریک بوده و رقیبی برای آن محسوب می‌شود. شباهت دیگری با فورد ماوریک وجود دارد؛ هر دو آن‌ها بدنه یکپارچه دارند و چهار در هستند.

اما کانسپت تویوتا کاملا الکتریکی است و اکنون اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نیست. اما با نگاهی به نوع تایرها و آفرودی بودن آن‌ها متوجه می‌شویم، که باید منتظر پیکاپی دو دیفرانسیل و دو موتوره باشیم.

ویژگی مهم و قابل توجه این کانسپت این است که برخلاف سایر خودروها، ظاهر فضایی ندارد و واقعا به تولید نزدیک است. کابین آن نیز به طور کامل طراحی شده است و جزئیات دارد. در این کابین یک فرمان یوغی شکل نصب شده است و دو نمایشگر به صورت پلکانی دیده می‌شوند. یکی از آن‌ها برای اطلاعات و سرگرمی و دیگری مربوط به صفحه کیلومتر و راننده است.

فضای بار این پیکاپ، نسبتا کوچک بوده و در عقب به صورت ماژولار طراحی شده است، تا دو تکه باشد و فضای بیش‌تری را برای بارهایی با طول زیاد فراهم کند. این نیز نشانه دیگری است که تاکید دارد EPU برای رقابت با فورد ماوریک ساخته می‌شود.

فورد ماوریک از زمان معرفی‌اش توانست مشتریان زیادی را جذب کند و یکی از رقبای آن نیز هیوندای سانتاکروز است. بنابراین تویوتا نیز تصمیم گرفت تا در این کلاس پیکاپ، محصولی را به بازار ارائه دهد.

نمایشگاه موبیلیتی توکیو از تاریخ ۲۶ اکتبر آماده بازدید عموم مردم است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران