• رنجرور اسپرت پارک سيتي اديشن
  • رنجرور اسپرت پارک سيتي اديشن
  • رنجرور اسپرت پارک سيتي اديشن
  • رنجرور اسپرت پارک سيتي اديشن
  • رنجرور اسپرت پارک سيتي اديشن
  • رنجرور اسپرت پارک سيتي اديشن

در تیراژ 7 دستگاه

معرفی رنجرور اسپرت پارک سیتی ادیشن

6 فروردین 1403 13:35

شرکت لندرور، خودرویی ویژه بر مبنای تریم اتوبیوگرافی از رنجرور اسپرت P550e را با لقب «پارک سیتی ادیشن» معرفی کرده است.

طراحی رنجرور اسپرت پارک سیتی ادیشن

این مدل نام خود را از منطقه کوهستانی Park City در ایالت یوتا در ایالات متحده برگرفته است. برای مطابقت با این منطقه برفی، بدنه این خودرو با رنگ نقره‌­ای Ethereal Frost تزئین شده، که تاحد زیادی به سفید شبیه است. سقف به رنگ مشکی Narvik و رینگ‌های 23 اینچی SV به رنگ خاکستری تیره با جزئیات فیبرکربن، از دیگر ویژگی‌های ظاهری این مدل است.

رنجرور اسپرت پارک سیتی ادیشن

کابین و امکانات رنجرور اسپرت پارک سیتی ادیشن

در هنگام ورود به فضای داخلی با رکاب‌های جانبی برقی، ترکیب رنگی مشکی و خاکستری روشن کابین با روکش جیر در بخش بالایی داشبورد، روکش چرم نیمه-آنیلین برای صندلی‌ها و قطعات فیبرکربن با روکش براق مواجه هستیم.

هریک از خریداران این مدل ویژه، دو مجموعه چوب اسکی ساخت برند Hinterland و همچنین جعبه سقفی حمل اسکی ساخت لندرور را دریافت خواهد کرد.

رنجرور اسپرت پارک سیتی ادیشن

مشخصات فنی رنجرور اسپرت پارک سیتی ادیشن

برخلاف انتظار، نسخه ویژه از رنجرور اسپرت P550e به پیشرانه V8 ساخت ب ام و مجهز نیست، بلکه از پیشرانه پلاگین-هیبرید شش سیلندر بهره می‌برد. در واقع نام این تریم یعنی P550e به تعداد اسب­‌بخار برحسب واحد متریک و P به معنای پترول یا بنزین‌سوز، اشاره دارد.

این خودرو با 543 اسب‌­بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور، می­‌تواند 85 کیلومتر را به صورت کاملا برقی طی کند. شاید این رقم در مقایسه با سایر خودروهای پلاگین-هیبرید چندان جالب نباشد، اما برای خودرویی با وزن 2.733 کیلوگرم، قابل قبول به نظر می­‌رسد.

رنجرور اسپرت P550e پارک سیتی ادیشن می­‌تواند ظرف 4.7 ثانیه به سرعت 97 کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت هم به صورت الکترونیکی به 242 کیلومتر برساعت محدود شده است.

رنجرور اسپرت پارک سیتی ادیشن

قیمت رنجرور اسپرت پارک سیتی ادیشن

تریم اتوبیوگرافی از رنجرور اسپرت P550e با قیمت 118,200 دلار در جایگاه بین داینامیک SE P400 MHEV و SV Edition One P635 قرار می­‌گیرد.
اما قیمت رنجرور اسپرت پارک سیتی ادیشن با توجه به تیراژ محدود 7 دستگاهی آن، 170 هزار دلار تعیین شده است.

هزینه خرید این خودرو به بنیاد اجتماعی پارک سیتی تعلق می­‌گیرد. از زمان تاسیس این بنیاد در سال 2007 تاکنون، بیش از 58 میلیون دلار کمک جمع‌آوری شده است.

رنجرور و دیفندر با فروش به ترتیب 168,949 و 74,881 دستگاه در سال 2023، عملکرد موفقی را برای گروه جگوار لندرور به ثبت رسانده‌­اند. این درحالی است که جگوار و لندرور دیسکاوری، به ترتیب 48,311 و 62,521 مشتری را به طرف خود جلب کرده‌­اند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران