پیشرانه W-12 بنتلی در آخرین روزهای حیات خود، در بتور روباز هم نصب خواهد شد. این خودروی روباز که نام خود را از دریاچهای در جزیره بالی به عاریت گرفته است، 2 سال پس از همتای کوپه خود معرفی میشود. بنتلی بتور کانورتیبل با تیراژ 16 دستگاه، از همتای کوپه که در 18 دستگاه ساخته میشود، به مراتب دست نیافتنیتر خواهد بود.
مشخصات فنی بنتلی بتور کانورتیبل
ظاهرا بنتلی قصد دارد از این پیشرانه 12 سیلندر در برخی مدلهای دیگر نیز استفاده کند، اما بتور کانورتیبل به نیرومندترین نسخه این نیروگاه 6 لیتری مجهز شده است، که 740 اسببخار قدرت و هزار نیوتنمتر گشتاور را از طریق گیربکس 8 سرعته دوکلاچه به چرخها ارسال میکند.
صدای این پیشرانه از طریق سیستم اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ با خروجیهای بزرگ ساخت چاپگر 3 بعدی، به گوش عابران میرسد.
پیشرانه W-12 و TSI بنتلی در طول عمر بیش از 20 ساله خود، با افزایش 40 درصدی خروجی و کاهش 25 درصدی مصرف سوخت همراه شده است. این پیشرانه به همراه موتور V-10 متعلق به لامبورگینی هوراکان و آئودی R8 به خط پایان رسیده است در حالی که پیشرانه V-12 لامبورگینی رِووئلتو فعلا به حیات خود ادامه میدهد. بوگاتی هم قصد دارد یک پیشرانه 16 سیلندر جدید را برای جانشین شیرون ارائه کند.
مشخصات ظاهری بنتلی بتور کانورتیبل
سقف پارچهای این خودروی زیبا در مدت 19 ثانیه و تا حداکثر سرعت 48 کیلومتر برساعت، باز یا بسته میشود.
با استناد بر تصاویر نمونه اولیه بنتلی بتور کانورتیبل که سازنده از آن با عنوان پروتوتایپ #0 یاد میکند، میتوان رنگ نارنجی Vermillion براق، جزئیات فیبرکربن و باله لبه صندوق که به جای باله فعال در نسخه کوپه نصب شده است را تشخیص داد. رینگهای 22 اینچی هم طرحی چشمگیر دارد.
کابین و امکانات بنتلی بتور کانورتیبل
در فضای کابین بتور کانورتیبل هم با جزئیات رز گلد و البته نارنجی همرنگ بدنه و همچنین ساعت آنالوگ، روبرو هستیم. کابین کانتیننتال GT با دو صندلی بیشتر، کاربردیتر است اما آن خودرو نمیتواند از نظر تیراژ انگشت شمار تولید با بتور رقابت کند.
قیمت بنتلی بتور کانورتیبل
بنتلی از اعلام قیمت بتور کانورتیبل خودداری نموده است، ولی میتوان اطمینان داشت که قیمت این خودروی روباز بالاتر از 2.1 میلیون دلار باشد. این درحالی است که بنتلی کانتیننتال GT اسپید روباز با قیمت پایه 330 هزار دلار به فروش میرسد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com