• تغيير چهره براي جتور داشنگ

یک گام به عقب!

تغییر چهره برای جتور داشنگ

27 اردیبهشت 1403 19:03

برند جتور به عنوان زیرمجموعه­‌ای از شرکت چری، در سال 2018 پا به عرصه گذاشته است. کانسپت جتور X که سال 2021 رونمایی شد، پایه و اساس محصولی به نام داشِنگ (Dasheng) را تشکیل داد، که از سال 2022 وارد بازار چین شد. این خودرو از سال 2023 در روسیه مونتاژ می­‌شود و احتمال دارد که با نام فیدلیتی XB1 در ایران هم عرضه شود.

چراغ‌های دوبخشی جلو، جلوپنجره بدون قاب و رینگ‌های 20 اینچی، از مهمترین ویژگی‌­های ظاهری این کراس‌­اور 4.5 متری است. نکته جالب این‌که وظیفه تولید سامانه‌­های الکترونیکی این خودرو شامل سیستم اطلاعات سرگرمی، نمایشگر واقعیت مجازی و سامانه خودران سطح سه به هواوی سپرده شده است.

حالا به واسطه تصاویری که وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر کرده ، به نظر می­‌رسد که این خودرو دستخوش تغییر چهره شده است. البته احتمال دارد که این مدل در کنار نسخه فعلی به فروش برسد. انتظار داریم که نسخه جدید جتور داشنگ در سال 2024 به مشتریان چینی معرفی شود.

ویژگی‌های ظاهری جدید جنور داشنگ

گذشته از طراحی جدید جلوپنجره و سپر جلو، چراغ‌های جلو به محصول دیگر گروه چری یعنی جتور شانهای L6 شباهت دارد. هرچند شباهت میان خودروهای جدید به امری تقریبا عادی تبدیل شده است، اما داشنگ جدید را می­‌توان با محصولات برند هاوال اشتباه گرفت، که در مقایسه با طرح نوآورانه قبلی یک نقطه ضعف محسوب می­‌شود.

در تنها تصویری که از نمای عقب منتشر شده، به نظر می­‌رسد که جزئیات گرافیکی چراغ‌ها تغییر کرده است.

ابعاد بدنه جتور داشنگ جدید در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.6، 1.9، 1.685 و 2.72 متر اعلام شده، که نسبت به مدل قبلی 10 میلیمتر در طول افزایش یافته است، که از طراحی جدید سپر جلو نشات می‌گیرد.

فعلا هیچ تصویری از فضای کابین جتور داشنگ جدید در دسترس قرار ندارد.

مشخصات فنی جتور داشنگ

اسناد MIIT از عرضه جتور داشنگ با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ خبر می‌دهد، که با 28 واحد افزایش قدرت نسبت به مدل فعلی، 184 اسب­‌بخار نیرو در اختیار دارد. مدل فعلی را می‌­توان با پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با 197 اسب­‌بخار قدرت هم سفارش داد. در هر دو مدل، خروجی پیشرانه به محور جلو منتقل می­‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران