• فيدليتي XB1 بهمن موتور
  • فيدليتي xb1 بهمن موتور
  • فيدليتي xb1 بهمن موتور
  • فيدليتي xb1 بهمن موتور
  • فيدليتي xb1 بهمن موتور
  • فيدليتي xb1 بهمن موتور
  • فيدليتي xb1 بهمن موتور

کاتالوگ فیدلیتی XB1 منتشر شد

بررسی فیدلیتی XB1 بهمن موتور

19 فروردین 1403 11:38

کاتالوگ فیدلیتی XB1 منتشر شد

فروردین 1403: پس از رونمایی XB1 در نمایشگاه تهران، اکنون بهمن موتور کاتالوگ رسمی این محصول را منتشر کرده است:

کاتالوگ فیدلیتی XB1 بهمن موتور (PDF)

رونمایی فیدلیتی XB1 در نمایشگاه تهران

بهمن 1402: بهمن موتور فیدلیتی XB1 را برای اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران 1402 رونمایی کرد. ابتدای سال جاری تبلیغات محیطی این محصول را دیده بودیم، اما این اولین باری است که در معرض دید عموم قرار گرفته است. نام اصلی این کراس‌اور جتور داشنگ است و بهمن موتور نام فیدلیتی XB1 را برای آن انتخاب کرده است.

آغاز تبلیغات جتور داشنگ در ایران

فروردین 1401: شرکت بهمن موتور، همزمان با شروع سال 1402 خورشیدی، از عرضه خودرویی متفاوت خبر داده است که محصولی کاملا جدید از برند جتور بوده و برای اولین‌بار، از اواخر سال 2022 میلادی به بازار چین عرضه شده است. این محصول جدید، که نسخه مفهومی آن با نام جتور X1 معرفی شده و سپس نسخه تجاری آن با نام جتور داشنگ، تحویل چینی‌ها شده است، قرار است با نام فیدلیتی XB1 در بازار کشورمان عرضه شود.


طراحی فیدلیتی XB1

برند جتور به عنوان زیرمجموعه­‌ای از شرکت چری، در سال 2018 پا به عرصه گذاشته است. کانسپت جتور X1 که سال 2021 رونمایی شد، پایه و اساس داشِنگ را شکل داده هرچند که طراحی بسیاری از بخش‌ها مورد بازبینی قرار گرفته است.

داشنگ اولین خودرو از سری جدید محصولات جتور است که به طور ویژه برای نسل جوان طراحی شده است. آنچه در نمای جلو دیده می‌شود، طراحی خاص چراغ‌های اصلی و جلوپنجره‌ای بدون قالب با ساختار چند لایه و پوسته پوسته است که از داخل بدنه بیرون زده است.

در نمای جانبی برش‌های تیز، دستگیره‌های درون بدنه و رینگ‌های آلیاژی مدرن 20 اینچی به چشم می‌خورند، که درمجموع جلوه اسپرتی آن را افزایش داده‌اند. طول، عرض و ارتفاع جتور داشنگ 4590، 1900 و 1685 میلی‌متر اعلام شده است.

چری جتور داشنگ - Chery Jetour Dasheng
جتور داشنگ

در فضای داخلی طراحی مینیمالیستی بیش از هر چیز به چشم می‌خورد. نمایشگر اصلی با سایز 15.6 اینچ مجهز به نسل سوم تراشه‌های اسنپ‌دراگون با عملکرد بالاست و نقشه‌های ناوبری هوشمند تنست و بایدو بهره می‌برد. گفته می‌شود دستیارهای کمک راننده این خودرو در سطح Level2+ هستند که شامل کروز کنترل تطبیق‌پذیر و تغییر لاین خودکار می‌شود.

شرکت هواوی اخیراً نسبت به حضور در صنعت خودروسازی علاقه نشان داده و از طرق گوناگون در حال ورود به این عرصه است. برند جدید Avatr که در مشارکت هواوی با چانگان و تولیدکننده مطرح باتری خودروهای برقی یعنی CATL متولد شده و همچنین شراکت سوکُن (Sokon) که برند آیتو (Aito) را وارد عرصه نموده، بخشی از مهمترین فعالیت‌­های این غول فناوری در حوزه خودرو است.

چری جتور داشنگ - Chery Jetour Dasheng
جتور داشنگ

سومین پروژه از این دست که هواوی در آن نقش دارد، در مشارکت با چری شکل گرفته و تولید یک کراس‌­اور جدید به نام جتور داشِنگ را در پی داشته است. وظیفه تولید سامانه­‌های الکترونیکی این خودرو شامل سیستم اطلاعات سرگرمی، نمایشگر واقعیت مجازی و سامانه خودران سطح سه، به هواوی سپرده شده است. قفل درهای این خودرو نیز از طریق ارتباط با دستگاه‌­های هوشمند و به واسطه NFC عمل می­‌کند.

مشخصات فنی فیدلیتی XB1

فیدلیتی XB1 بهمن موتور، دارای پیشرانه 1.6 لیتری توربو با پاشش سوخت مستقیم است که 197 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر (wet) هماهنگ شده است. 

امکانات فیدلیتی XB1

با توجه به اطلاعات رسمی شرکت بهمن موتور، خودرو فیدلیتی XB1 با مشخصات و امکانات زیر در بازار ایران عرضه می‌شود:

. کروز کنترل تطبیقی
. ایربگ جانبی و پرده‌ای
. سنسور پارک عقب و جلو
. کنترل حرکت در سربالایی
. کنترل حرکت در سراشیبی
. ترمز اضطراری هوشمند
. هشدار برخورد از جلو
. سیستم ضد واژگونی
. تنظیم برقی صندلی‌های جلویی
. گرمکن و سردکن صندلی‌های جلویی
. 8 اسپیکر
. سیستم تهویه مطبوع دوگانه
. شارژر وایرلس
. دوربین 360 درجه
. نور محیطی کابین خودرو
. چراغ بدرقه 
. موسیقی خوش‌آمدگویی
. استارت دکمه‌ای
. صندوق برقی با حافظه
. تصفیه هوا کابین
. و ...

قیمت فیدلیتی XB1 در ایران

شرکت جتور، محصول جدیدش به اسم داشنگ - Dasheng - را از نیمه دوم سال 1401 در بازار چین، عرضه کرده است. این خودرو می‌تواند بازار کراس‌اورهای کامپکت چینی را رقابتی‌تر کند. قیمت فیدلیتی XB1 در بازار چین، عددی بین 14 هزار تا 19 هزاردلار است.


شرایط فروش بهمن موتور

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت بهمن موتور، شامل طرح پیش فروش بهمن موتور، طرح فروش فوری بهمن موتور، طرح فروش اقساطی بهمن موتور و شرایط فروش خودروهای جدید بهمن موتور، مطالب منتخب زیر را مطالعه کنید:

شرایط فروش فیدلیتی
. شرایط فروش بهمن موتور
سرویس ادواری بهمن موتور

دیدگاه کاربران
rinan 1403/1/19
به نظرم دارندگان فونیکس اف ایکس باید نگران ورود این خودرو باشند.
پاسخ
0
0
0