برند دیپال (با نام دوم شنلان) در سال 2022 توسط چانگان تاسیس شد. این برند با هدف ساخت خودروهای نیو انرژی (هیبرید و برقی) نزدیک به پرمیوم ولی با قیمت مناسب، به فعالیت خود ادامه میدهد. نخستین محصول دیپال یک خودروی سدان لیفتبک به نام SL03 بود. پس از آن نوبت به کراساور میانسایز S07 رسید و اکنون سه مدل دیگر یعنی G318 ،S05 و L07 هم در نوبت عرضه قرار دارند.
از ابتدای سال 2024 تا ماه ژوئن، 83,858 دستگاه از محصولات دیپال در چین به فروش رسید، که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 101.46 درصد افزایش یافته است.
طراحی دیپال L07
دیپال L07 را میتوان نسخه تغییریافته از SL03 دانست، که طول بدنه آن به واسطه طراحی متفاوت سپرها، با 55 میلیمتر افزایش به 4.875 متر رسیده است. ابعاد بدنه در سایر جهات یعنی طول، عرض و فاصله بین محورها به ترتیب 1.89، 1.48 و 2.9 متر اعلام شده، که با SL03 یکسان است.
دیپال L07 از نظر ظاهری تا حد زیادی به SL03 و البته سایر محصولات این برند شباهت دارد. فرم کمانی چراغهای جلو و پیوسته چراغهای عقب، نشان نورانی در نمای عقب و همچنین باله متحرک، از مهمترین ویژگیهای ظاهری این خودرو به شمار میآید.
وزن چانگان دیپال L07 در نسخههای مختلف بین 1865 تا 1880 کیلوگرم متغیر خواهد بود.
کابین و امکانات دیپال L07
اما در فضای کابین اوضاع کاملا فرق دارد، چراکه حتی طراحی پوشش داخلی درها و صندلیها نیز تغییر کرده است. علاوه بر اینها باید به گستردگی بیشتر نورپردازی LED و افزایش کیفیت متریال اشاره کنیم.
برخلاف انتظار، در داشبورد دیپال L07 از صفحه نشاندهنده خبری نیست و اطلاعات مورد نیاز راننده از طریق تابش روی شیشه به اطلاع وی میرسد. یک نمایشگر لمسی 15.6 اینچی هم در بخش میانی داشبورد قرار دارد.
اما تفاوت مهم دیگری که بین دیپال SL03 و L07 وجود دارد، به سامانه الکترونیکی این خودروها برمیگردد چراکه سیستمهای دستیار راننده، سرگرمی و خودران دیپال L07 توسط هواوی تامین شده است. البته فعلا از جزئیات این موارد اطلاعی نداریم.
مشخصات فنی دیپال L07
بنابر اطلاعات اولیه که توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر شده است، دیپال L07 به یک موتور برقی روی محور عقب با 251 اسببخار قدرت، مجهز شده است.
نسخه پلاگین-هیبرید دیپال L07 نیز پیشرانه 1.5 لیتری درونسوز با 98 اسببخار قدرت را در زیر کاپوت جای داده است، که در نقش ژنراتور و برای شارژ باتری عمل میکند. یک موتور برقی با 217 اسببخار قدرت هم روی محور عقب نصب شده است.
همچون دیپال SL03، سیستم تعلیق دیپال L07 هم به صورت اتصالات مکفرسون در جلو و چند-اتصالی مستقل در عقب طراحی شده است.
قیمت دیپال L07
میتوان اطمینان داشت که دیپال L07 به علت بهرهمندی از سامانه الکترونیکی هواوی، با قیمت بیشتری نسبت به SL03 عرضه شود. دیپال SL03 در حال حاضر در چین با قیمت پایه 139,900 یوان (19,300 دلار) به فروش میرسد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carnewschina.com