• بررسي چانگان ديپال برقي سايپا (Deepal SL03)
  • بررسي چانگان ديپال برقي سايپا (Deepal SL03)
  • بررسي چانگان ديپال برقي سايپا (Deepal SL03)
  • بررسي چانگان ديپال برقي سايپا (Deepal SL03)
  • بررسي چانگان ديپال برقي سايپا (Deepal SL03)
  • بررسي چانگان ديپال برقي سايپا (Deepal SL03)
  • بررسي چانگان ديپال برقي سايپا (Deepal SL03)
  • بررسي چانگان ديپال برقي سايپا

رونمایی از جذاب‌ترین سدان برقی ایران

بررسی چانگان دیپال برقی سایپا (Deepal SL03)

23 آبان 1402 18:52

رونمایی دیپال برقی در ایران

آبان 1402: سدان برقی SL03، که محصول سال 2022 بازار چین بوده و در همکاری مشترک میان چانگان، هواوی و شرکت سازنده باتری خودروهای برقی، یعنی CATL طراحی و تولید شده است، توسط شرکت خودروسازی سایپا و در جریان نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402، برای اولین‌بار در ایران رونمایی شد.

بررسی چانگان دیپال برقی سایپا (Deepal SL03)

این خودرو تحت برند دیپال (Deepal) وارد بازار چین شده؛ دیپال در زبان چینی، بصورت شنلان (Shenlan) تلفظ می‌شود به همین دلیل نیز برخی رسانه‌ها، نام این محصول را Shenlan SL03 معرفی کرده‌اند. شنلان در زبان چینی به معنای «آبی تیره» است.

برند نوپای دیپال، قصد دارد پنج محصول را در آینده نزدیک معرفی کند که از میان آنها، خودروی دیپال SL03، بخش خودروهای میان‌رده بازار چین را هدف قرار داده است؛ بازاری که اکثر خودروهای حاضر در آن، در محدوده قیمتی 30 تا 40 هزار دلار هستند.

بررسی چانگان دیپال برقی سایپا (Deepal SL03)

مشخصات فنی دیپال SL03

به منظور توسعه سبد محصولات، چانگان دست یاری به سوی دو شرکت دیگر از غول­‌های فناوری چین یعنی هواوی و CATL دراز کرده که نتیجه این همکاری به ساخت پلتفرمی جدید منجر شده است. پلتفرم EPA1 برای ساخت سه خودروی برقی دیگر نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، که یکی از آنها یک کراس‌­اور با اسم C673 است.

چانگان دیپال SL03 در دو نسخه عرضه می­‌شود. در مدل اول، یک موتور به قدرت 218 اسب‌­بخار روی محور عقب نصب شده است، درحالی‌که نسخه دوم، 258 اسب­بخار قدرت در اختیار دارد.

از ظرفیت باتری چانگان دیپال SL03 اطلاعی در دسترس نیست، اما براساس اعلام شرکت سازنده، این خودرو می­‌تواند 700 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ طی کند. البته این رقم براساس استاندارد CLTC اعلام شده است.

طراحی دیپال SL03

فرم بدنه چانگان دیپال SL03 تحت زبان طراحی جدید این برند شکل گرفته است و مواردی همچون چراغ‌های باریک جلو و خطوط شکسته در دماغه را به همراه دارد، ضمن ­این‌که عدم وجود جلوپنجره نیز به برقی بودن این خودرو اشاره دارد. چراغ پیوسته عقب از مد این روزهای صنعت خودرو پیروی می­‌کند، اما فرم باله عقب و قسمت T شکل سپر عقب، نامعمول و خاص جلوه می‌­کند.

چانگان شنلان SL03

ابعاد بدنه چانگان دیپال SL03 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.8، 1.88، 1.48 و 2.88 متر اعلام شده است، که در طول و فاصله محورها به ترتیب 106 و 5 میلی‌متر بزرگتر از تسلا مدل 3 به نظر می­‌رسد.

ضریب درگ هم 0.23 اعلام شده که رقم خوبی به نظر می­‌رسد، اما طرح کلی بدنه با وجود جزئیاتی همچون فرم تیز چراغ‌های جلو، درهای بدون قاب و دستگیره­‌های مخفی‌شونده، تاحدی شبیه به سایر خودروهای جدید است.

کابین و امکانات دیپال SL03

در کابین چانگان دیپال SL03 با نمایشگر 14.6 اینچی با قابلیت چرخش به راست یا چپ، نمایشگر و پشت آمپر با رابط کاربری هنگ‌منگ ساخت هواوی، فرمان D کات، شارژ بی‌سیم تلفن همراه، دو جالیوانی و روکش چرم صندلی‌ها روبرو هستیم.

کابین چانگان شنلان SL03

سامانه پارک به یاری ریموت که امکان بیرون آوردن خودرو از پارکینگ بدون حضور راننده را فراهم می­‌کند به همراه قابلیت یافتن جای پارک و پارک خودکار بدون دخالت راننده، بخشی از نوآوری­‌هایی است که در چانگان دیپال SL03 مورد استفاده قرار گرفته است.

به یاری فناوری گرمایش تابشی فرکانس بالا، دمای کابین ظرف 5 دقیقه به 20 درجه خواهد رسید، درحالی‌که دمای محیط بیرون منفی 30 درجه است.

برنامه چانگان برای 2022

در کنار معرفی این خودرو، چانگان از برنامه خود برای ورود به اروپا و ایالات متحده و ساخت دو یا سه کارخانه در خارج از چین خبر داده است. البته این شرکت در سال 2006 یک استودیو طراحی در شهر تورین ایتالیا تاسیس کرده و در نمایشگاه فرانکفورت 2013 نیز حاضر شده، ولی تاکنون در بازار اروپا محصولی را به فروش نرسانده است.

این شرکت از هدفگذاری برای فروش 2.45 میلیون دستگاه در سال 2022 خبر داده که 6.5 درصد بیشتر از سال قبل است. چانگان قصد دارد تا پایان سال 2022، 36 محصول جدید معرفی کند که 19 مدل از برند اصلی و سایرین از برندهای زیرمجموعه همچون اوشان، آواتار، لومین و دیپال خواهد بود.

قیمت دیپال برقی SL03

دیپال SL03 تیپ‌ها مختلفی دارد اما بصورت کلی، ارزان‌ترین مدل آن حدود 145 هزار یوآن و گران‌ترین مدلش نیز حدود 220 هزار یوآن قیمتگذاری شده که تقریبا معادل 19 تا 30 هزاردلار می‌شود. ولی بازهم بسیار کمتر از قیمت 43 هزاردلاری نسخه پایه از تسلا مدل 3 در بازار چین است.


فروش خودرو برقی دیپال

برای اطلاع از آخرین شرایط فروش خودروهای چانگان در ایران به همراه نحوه ثبت نام چانگان وارداتی و قیمت محصولات جدید چانگان، مقاله شرایط فروش چانگان را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/8/25
سلام، با تشکر از توضیحات ، به نظر میرسد که نویسنده محترم باید تفاوت ۳ مدل changan deepal S7, changan deep blue C385 و changan deep blue Sl03 را اعلام میکردند. در مشخصات اعلام شده در متن مشخصات برخی مدلها با هم تلفیق شده است
پاسخ
0
0
0
Raminpeymani 1402/6/30
ماشین الکتریکی جاش تو شهر بازیه ، معلوم نیست چرا این ماشینای بدرد نخورو اتقد میخوان مد کنن.
پاسخ
0
0
0