• سوپر اسپرت نيلو 27

خلق هیولایی دیگر از طراح شیرون

نیلو27؛ نامی جدید در دنیای هایپرکارها

19 مرداد 1403 19:24

ساشا سلیپانوف (Sasha Selipanov) پس از همکاری با شرکت‌های فولکس‌واگن، لامبورگینی، بوگاتی، جنسیس و کونیگ‌زگ، سال گذشته دفتر طراحی خود به نام Hardline27 را تاسیس کرد. این استودیو در لس آنجلس و برلین شعبه دارد. فعالیت این استودیو به تاسیس برند نیلو 27 (Nilu27) منجر شده است.

عدد 27 در نام این برند، به شماره خودروی رانندگان مشهور فرمول یک مثل آیرتون سنا و آلن پروست اشاره دارد، درحالی‌که نیلو هم از ترکیب اسامی فرزندان آقای سلیپانوف یعنی نیکا و لوسیا برگرفته شده است.

نخستین محصول این برند، یک خودروی سوپراسپرت میان­‌سایز با نام نیلو (NILU) است. این خودرو با ترکیبی از عناصر همیشگی سوپراسپرت‌ها یعنی گیربکس دستی، پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی و درهای پروانه‌­ای، قصد دارد به بازیگری مهم در این عرصه تبدیل شود.

سوپر اسپرت نیلو 27

البته نیلو از فناوری‌های جدید مهندسی بی­‌بهره نمانده چراکه براساس شاسی مونوکوک فیبرکربن با ساب-فریم­‌های آلیاژ آلومینیومی شکل گرفته است.

پیشرانه V12 با حجم 6.5 لیتر و زاویه 80 درجه­‌ا‌ی سیلندرها، توسط شرکت نیوزیلندی Hartley طراحی شده است. بنابر اعلام سازنده، خروجی این پیشرانه به بیش از هزار اسب­‌بخار می­‌رسد. دریچه گاز مستقل این خودرو در بیرون از پیشرانه قرار دارد، درحالی‌که مسیر خروجی اگزوز از بالای پیشرانه عبور می­‌کند. مسیر 12 به 1 اگزوز از جنس اینکونل و توسط چاپ 3 بعدی ساخته شده است. خروجی سه تایی اگزوز هم خودروهای مسابقه‌­ای را به یاد می‌­آورد.

گیربکس 7 سرعته دستی نیلو هم از CIMA تامین شده است. این جعبه‌دنده با طراحی جالب اهرم، به مکانیزم قفل مجهز شده است، تا از عدم حرکت ناگهانی به دنده عقب اطمینان حاصل شود. مشابه این ویژگی در لامبورگینی کونتاش هم وجود دارد.

سوپر اسپرت نیلو 27

در کابین نیلو از نمایشگرهای لمسی و دکمه حالت رانندگی خبری نیست. صندلی‌های ثابت، دوربین دنده عقب در آئینه وسط، تنظیم دستی پشت سری صندلی‌ها و آینه­‌های جانبی و صفحه نشان‌دهنده عقربه­‌ای، از مهمترین ویژگی‌های این بخش به شمار می‌­آید.

سیستم تعلیق دوبل جناغی، رینگ‌های 20 و 21 اینچی در محور جلو و عقب با تایرهای پایلوت اسپرت Cup 2R ساخت میشلن و ترمزهای کربن-سرامیک ساخت برمبو، از دیگر ویژگی‌های فنی این سوپراسپرت تازه وارد است.

بنابر اعلام نیلو 27، پانزده دستگاه نخست از نیلو تنها برای حرکت در پیست مجوز دارد، اما 54 دستگاه بعدی را می­‌توان در خیابان‌ها به حرکت درآورد. خودروهای این برند در منطقه ایرواین در کالیفرنیا مونتاژ خواهد شد.

سوپر اسپرت نیلو 27

نیلو در نمایشگاه پبل بیچ که از 15 آگوست آغاز به کار می­کند، حضور خواهد داشت.

خانم اینا سلیپانوف هم-بنیانگذار شرکت نیلو 27 اعتقاد دارد که نیلو می­‌تواند به لطف ویژگی‌های مورد علاقه طرفداران خودروهای سوپراسپرت، به عضو ثابت در پارکینگ مجموعه‌داران بدل شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران