• اداي احترام مک‌لارن به آيرتون سنا
  • اداي احترام مک‌لارن به آيرتون سنا

تزئینات ویژه به مناسبت سی‌امین سالگرد درگذشت راننده افسانه‌ای

ادای احترام مک‌لارن به آیرتون سنا

4 خرداد 1403 12:45

سی سال بعد از مرگ راننده افسانه­‌ای فرمول یک در گرندپری سن‌مارینو 1994، یاد و خاطره او توسط تیم سابقش گرامی داشته می­‌شود.

هرچند در رقابت Imola که هفته قبل برگزار شد، به آیرتون سنا هم ادای احترام شد، ولی مک‌لارن قصد دارد به طور مستقل از همکار خود تجلیل کند.

آیرتون سنا در آخرین سال حیات خود راننده تیم ویلیامز بود، اما در فاصله سال‌های 1998 تا 1993، به عنوان راننده تیم مک‌لارن توانست در موناکو، 5 پیروزی پیاپی کسب کند. به همین علت و با استفاده از فرصت برگزاری گرندپری موناکو، مک‌لارن تصمیم گرفته است با استفاده از رنگ‌های پرچم وطن این راننده برزیلی و همچنین تصویر چهره او، به این راننده افسانه­‌ای ادای احترام کند.

ادای احترام مک‌لارن به آیرتون سنا

اگر رنگ‌های سبز، زرد و آبی به همراه نشان‌های S و نام Senna روی باله عقب مک‌لارن سنا برای یادآوری این راننده برزیلی کافی نباشد، با مشاهده چهره او در گلگیرهای عقب خودرو، مطمئنا او را به یاد می­‌آورید. مک‌لارن سنا Sempre که برای ساخت این پروژه مورد استفاده قرار گرفته، درواقع نمونه اولیه از این خودرو و عضوی از مجموعه مک‌لارن بوده است.

شماره تمام خودروهای مک‌لارن که در فاصله سال‌های 1989 تا 1993 با هدایت آیرتون سنا به قهرمانی موناکو رسیدند، نیز روی بدنه این خودرو دیده می‌­شود.

در فضای کابین این خودرو هم با روکش زرد صندلی‌ها و همچنین نقل قول و امضای آیرتون سنا در پوشش داخلی درها مواجه هستیم.

ادای احترام مک‌لارن به آیرتون سنا

اما این خودرو تنها وسیله ادای احترام مک‌لارن به آیرتون سنا نیست، بلکه این شرکت در همکاری با شریک مالی خود در مسابقات یعنی OKX، نمونه­‌ای از خودروی مسابقه­‌ای مک‌لارن MCL38 را با رنگ‌های پرچم برزیل تزئین کرده است.

گذشته از نام و نشان روی بدنه، نقل قولی از آیرتون سنا در کابین این خودرو دیده می‌­شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران