• معرفي کشنده هوندا class 8
  • معرفي کشنده هوندا class 8
  • معرفي کشنده هوندا class 8
  • معرفي کشنده هوندا class 8

با سوخت سلول‌های هیدروژنی

معرفی کشنده هوندا Class 8

7 خرداد 1403 12:54

هوندا با وسایل نقلیه کوچک خود معروف است. اما جدیدترین کانسپت این شرکت یک کامیون است که سوخت آن از سلول‌های هیدروژنی تامین می‌شود. این کانسپت، Class 8 Hydrogen Fuel Cell Truck نامگذاری شده است.

هوندا این کانسپت و سایر وسایل سلول سوخت هیدروژنی خود را در نمایشگاه Advanced Clean Transportation لاس‌وگاس (تاریخ ۲۰ مه) نمایش می‌دهد.

این کشنده کوچک و نمادین، کاملا کاربردی بوده و برای نمایش تکنولوژی هیدروژنی جدید هوندا ساخته شده است. در این کانسپت، سه سلول سوختی تعبیه شده که هرکدام از آن‌ها ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. بنابراین مجموع قدرت این سیستم به ۳۲۱ اسب‌بخار خواهد رسید. هوندا اعلام کرده که حداکثر سرعت این کشنده به ۱۱۳ کیلومتر برساعت می‌رسد و پیمایش آن ۶۴۴ کیلومتر است. لازم به ذکر است این اعداد برای مواردی است که کشنده به طور کامل و برابر ۳۷.۱ تن بارگیری شده است.

کشنده هوندا class 8

همان طور که اشاره شد، این کشنده یک کانسپت است؛ اما سلول‌های سوخت هیدروژنی آن کانسپت نیستند. درواقع این سلول‌ها محصول جدید هوندا هستند که به طور انبوه در کارخانه هوندا-جنرال موتورز (واقع در میشیگان) تولید می‌شوند.

معاون مدیرعامل هوندا، در این باره اظهار کرد که وسایل نقلیه تجاری، از جمله کشنده‌های Class 8، جایگزین خوب و بدون آلایندگی برای نسخه‌های دیزلی حال حاضر بوده و بخش مهمی از استراتژی بیزنس هیدروژنی هوندا هستند. هوندا به طور مداوم به دنبال یک همکار تجاری و همچنین مشتری برای کمک به برنامه سلول‌های هیدروژنی خود در بازار آمریکای شمالی است.

هوندا با وجود سلول‌های سوختی‌اش در این کانسپت، مالک آن محسوب می‌شود؛ اما این کشنده درواقع یک Peterbilt است. این محصول در ظاهر مشابه یک 579EV بوده که یک کشنده جفت محور الکتریکی با برد ۲۴۱ کیلومتر است.

کشنده هوندا class 8

هوندا هیچ اشاره‌ای به نام Peterbilt نکرده و در تصاویر موجود از کانسپت نیز هیچ نام و نشان و لوگویی از این شرکت دیده نمی‌شود. بنابراین هنوز مشخص نیست که این کانسپت یک همکاری بین دو برند محسوب می‌شود یا خیر.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران