• لانچيا اپسيلون نسخه HF
  • لانچيا اپسيلون نسخه HF
  • لانچيا اپسيلون نسخه HF
  • لانچيا اپسيلون نسخه HF
  • لانچيا اپسيلون نسخه HF
  • لانچيا اپسيلون نسخه HF
  • لانچيا اپسيلون نسخه HF

در دو نسخه شهری و رالی

معرفی لانچیا اپسیلون نسخه HF

8 خرداد 1403 16:20

چند سال پیش FCA و PSA ادغام شدند و استلانتیس قول داد که همه برندها سهام خود را حفظ کنند. این قانون مشمول لانچیا نیز می‌شود. این شرکت اخیرا اپسیلون جدید ۲۰۲۴ را معرفی کرده است.

حال نوبت به معرفی نسخه High-Fidelity از نسل چهارم اپسیلون شده است، که در دو نسخه شهری و رالی به بازار خواهد آمد.

درحالی که تمام خودروهای قبلی HF موتور بنزینی داشتند، اما اپسیلون HF جدید تماما برقی است. موتور برقی ۲۳۷ اسب‌بخاری آن روی محور جلو قرار گرفته است؛ در واقع مشابه آبارث 600e و آلفارومئو Junior Veloce، که هر سه خودرو بر پایه پلتفرم Common Modular شکل گرفته‌اند.

لانچیا اپسیلون نسخه HF

نیروی موردنیاز این موتور الکتریکی از باتری ۵۴ کیلووات‌ساعتی تامین شده، که مشابه باتری‌های محصولات آبارث و آلفارومئو است. شتاب صفر تا صد این محصول به ۵.۸ ثانیه می‌رسد. اپسیلون HF، تعلیق کوتاه‌تری دارد تا هندلینگ بهتر شود.

این خودرو اکنون معرفی شده و تا قبل از تاریخ مه ۲۰۲۵ به فروش نخواهد رسید. لانچیا اعلام کرده که تمام محصولات آینده آن، از نسخه High-Fidelity بهره‌مند خواهند شد. مدل‌های گاما و دلتا نیز تا اواخر دهه جاری احیا خواهند شد.

لوگو کوچک فیل، اولین بار در سال ۱۹۶۰ استفاده شد. این لوگو برای کسانی بود که حداقل شش خودرو لانچیا داشتند. تیم ریسینگ لانچیا HF، در سال ۱۹۶۳ شکل گرفت. اما Fulvia Coupe HF اولین خودروی تولید شده با لوگوی فیل کوچک بود، که در سال ۱۹۶۶ تولید شد.

لانچیا اپسیلون نسخه HF

نمادهای رالی، مانند Stratos HF و دلتا HF Integrale Evolution، نیز نماد فیل کوچک را در دوران اوج لانچیا دریافت کردند. این لوگو اوایل سال ۱۹۵۳ توسط Gianni، پسر موسس لانچیا، انتخاب شد. این شخص بین سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۵ مدیرعامل شرکت بود.

لانچیا علاوه بر معرفی اپسیلون HF، اپسیلون Rally 4 HF را نیز معرفی کرده است. این محصول، برخلاف نسخه جاده‌ای، از موتور بنزینی بهره‌مند شده است. پیشرانه سه سیلندر توربوشارژ آن، ۱.۲ لیتر حجم دارد و ۲۰۹ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. درست همانند اسمش، مطابق مقررات رالی ۴ فیا ساخته شده است.

نیروی تولید شده در نسخه مسابقه‌ای، از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران