لانچیا یکی از معروفترین نامها در دنیای رالی است؛ اما سالهاست که از رقابتهای رالی دور بوده است. اکنون این شرکت با معرفی اپسیلون Rally 4 HF، قصد دارد به دنیای رالی بازگردد.
سفارش این خودرو اکنون باز است و قیمت آن به 80,600 دلار میرسد. البته این خودرو در سطح بالای رالی مانند دلتا اینتگراله، دلتا اس۴، ۰۳۷ یا استراتوس نیست و بیشتر یک خودروی سطح پایه رالی محسوب میشود.
میکی بیاسیون، قهرمان ایتالیایی رالی که در سال ۱۹۸۳ قهرمان رالی اروپا با ۰۳۷ شد و در سالهای ۱۹۸۸ و ۱۹۸۹ قهرمان WRC با اینتگراله شد، در توسعه این خودرو نقش داشته است. او همچنین در توسعه نسخه برقی اپسیلون HF که بهار آینده در اروپا عرضه میشود، مشارکت داشته است.
هر دو نسخه دیفرانسیل جلو هستند و بر اساس پلتفرم مشترک با پژو ۲۰۸ و اپل کورسا ساخته شدهاند. مدل رالی ۴ دارای پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۰۹ اسببخار است. اما نسخه برقی دارای موتور الکتریکی با قدرت ۲۷۶ اسببخار است. مدل رالی، به گیربکس ۵ سرعته دنده دستی و دیفرانسیل لغزش محدود، مجهز شده است. لانچيا هنوز اطلاعات عملکردی مدل رالی را منتشر نکرده است، اما ادعا میکند که نسخه برقی میتواند در ۵.۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد.
مدل Rally 4 به نام کلاس رالی که برای آن طراحی شده است، نامگذاری شده. علاوه بر عرضه این خودرو برای مسابقات رالی در سراسر جهان، لانچيا همچنین میزبان مسابقات رالی Trofeo Lancia است، که در شش رویداد از قهرمانی رالی ایتالیا ۲۰۲۵ برگزار میشود. برای قهرمان این مسابقه، جایزه نقدی ۳۰۰,۰۰۰ یورویی در نظر گرفته شده است و برنده میتواند با تیم رسمی لانچيا کورس HF در مسابقات قهرمانی رالی اروپا ۲۰۲۶ شرکت کند.
میکی بیاسیون در مراسم معرفی این خودرو اظهار کرد اگر در کودکی رویای پیست را داشتید، به فراری فکر میکردید، اما اگر رویای راننده رالی شدن را داشتید، به لانچيا فکر میکردید. میراث پیروزی و رقابت لانچيا بازگشته است و من خوشحالم که بخشی از آن هستم.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : carscoops.com