• جانشين لامبورگيني هوراکان

با 887 اسب‌بخار قدرت

خبرهای جدید از جانشین لامبورگینی هوراکان

19 خرداد 1403 15:44

در جدیدترین خبر از جانشین لامبورگینی هوراکان، باخبر شده­‌ایم که این خودرو، با بیش از 887 اسب‌­بخار قدرت، از مهمترین رقیب خود یعنی فراری 296GTB نیرومندتر خواهد بود.

یک ماه پیش، لامبورگینی تایید کرد که سوپراسپرت پیشرانه-وسط و میان‌رده خود را به پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربوشارژبا قابلیت دورگیری تا 10 هزار دور بر دقیقه مجهز کرده است. اکنون مدیرعامل لامبورگینی یعنی استفان وینکلمن از همراهی این پیشرانه با سه موتور برقی و مجموع خروجی 887 اسب­‌بخار خبر داده است. بنابراین شایعات قبلی که از نصب فقط یک موتور برقی روی محور عقب این خودرو حکایت می­‌کرد، صحت ندارد.

توجه داشته باشید که پیشرانه 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی که در هوراکان نصب می‌­شد و اکنون بازنشسته شده است، 789 اسب­بخار قدرت تولید می­‌کرد.

جانشین لامبورگینی هوراکان

به نظر می‌­رسد که سامانه هیبرید موجود در جانشین هوراکان با نام احتمالی تمراریو (Temerario)، از چیدمان مشابه با نمونه نصب شده در لامبورگینی رووئلتو (Revuelto) بهره‌­مند شده باشد، بدین معنی که دو موتور برقی روی محور جلو و موتور برقی سوم در محور عقب نصب شده است.

البته می‌­توان اطمینان داشت که قدرت تمراریو در حد و اندازه برادر بزرگتر نخواهد بود، مخصوصا که رووئلتو، یک پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی در اختیار دارد که به تنهایی، 1001 اسب­‌بخار قدرت تولید می‌­کند. اما اگر همین عدد 887 اسب­‌بخار را به عنوان مجموع خروجی سامانه هیبرید لامبورگینی تمراریو در نظر بگیریم، برتری واضح این خودرو به فراری 296GTB با 819 اسب‌­بخار قدرت آشکار می­‌شود، ضمن ­این‌که برخلاف محصول محرک-عقب فراری، تمراریو به سامانه چهار چرخ محرک نیز مجهز شده است.

بنابر تصاویر مخفیانه که از نمونه آزمایشی لامبورگینی تمراریو به ثبت رسیده است، به نظر می‌­رسد که این خودرو با پیروی از زبان طراحی جدید لامبورگینی شکل گرفته است و به لامبورگینی رووئلتو شباهت دارد. چراغ‌های باریک جلو و عقب به همراه فرم هشت ضلعی چراغ‌های دیلایت، دیفیوزر عقب و خروجی اگزوز از میانه آن، از دیگر ویژگی‌های ظاهری محصول جدید لامبورگینی است.

انتظار داریم که ظرف چند هفته آینده، خبرهای بیشتری از لامبورگینی تمراریو به دست آوریم، چراکه خودروساز ایتالیایی قصد دارد این خودرو را در ماه آگوست رونمایی کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران