در جدیدترین خبر از جانشین لامبورگینی هوراکان، باخبر شدهایم که این خودرو، با بیش از 887 اسببخار قدرت، از مهمترین رقیب خود یعنی فراری 296GTB نیرومندتر خواهد بود.
یک ماه پیش، لامبورگینی تایید کرد که سوپراسپرت پیشرانه-وسط و میانرده خود را به پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربوشارژبا قابلیت دورگیری تا 10 هزار دور بر دقیقه مجهز کرده است. اکنون مدیرعامل لامبورگینی یعنی استفان وینکلمن از همراهی این پیشرانه با سه موتور برقی و مجموع خروجی 887 اسببخار خبر داده است. بنابراین شایعات قبلی که از نصب فقط یک موتور برقی روی محور عقب این خودرو حکایت میکرد، صحت ندارد.
توجه داشته باشید که پیشرانه 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی که در هوراکان نصب میشد و اکنون بازنشسته شده است، 789 اسببخار قدرت تولید میکرد.
به نظر میرسد که سامانه هیبرید موجود در جانشین هوراکان با نام احتمالی تمراریو (Temerario)، از چیدمان مشابه با نمونه نصب شده در لامبورگینی رووئلتو (Revuelto) بهرهمند شده باشد، بدین معنی که دو موتور برقی روی محور جلو و موتور برقی سوم در محور عقب نصب شده است.
البته میتوان اطمینان داشت که قدرت تمراریو در حد و اندازه برادر بزرگتر نخواهد بود، مخصوصا که رووئلتو، یک پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی در اختیار دارد که به تنهایی، 1001 اسببخار قدرت تولید میکند. اما اگر همین عدد 887 اسببخار را به عنوان مجموع خروجی سامانه هیبرید لامبورگینی تمراریو در نظر بگیریم، برتری واضح این خودرو به فراری 296GTB با 819 اسببخار قدرت آشکار میشود، ضمن اینکه برخلاف محصول محرک-عقب فراری، تمراریو به سامانه چهار چرخ محرک نیز مجهز شده است.
بنابر تصاویر مخفیانه که از نمونه آزمایشی لامبورگینی تمراریو به ثبت رسیده است، به نظر میرسد که این خودرو با پیروی از زبان طراحی جدید لامبورگینی شکل گرفته است و به لامبورگینی رووئلتو شباهت دارد. چراغهای باریک جلو و عقب به همراه فرم هشت ضلعی چراغهای دیلایت، دیفیوزر عقب و خروجی اگزوز از میانه آن، از دیگر ویژگیهای ظاهری محصول جدید لامبورگینی است.
انتظار داریم که ظرف چند هفته آینده، خبرهای بیشتری از لامبورگینی تمراریو به دست آوریم، چراکه خودروساز ایتالیایی قصد دارد این خودرو را در ماه آگوست رونمایی کند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com