بائو BJ212 با عمری نزدیک به 60 سال، یکی از قدیمیترین خودروهای در حال تولید جهان است. شباهت زیاد این خودرو به یواز 469، احتمال طراحی مشترک این دو خودرو را مطرح میکند هرچند که محصول بائو، 6 سال زودتر از همتای روسی یعنی در 1965 وارد خط تولید شد.
بائو BJ212 ابتدا در ناوگان ارتش خدمت میکرد، اما از سال 2008 نسخه شخصی آن به مشتریان عادی فروخته میشود. از آنجا که شرکت سازنده کهنهسرباز چینی یعنی بائو (BAW) یکی از زیرمجموعههای بایک بود، BJ212 در سال 2018 به پیشرانه توربو مجهز شد. معرفی نسل جدید این خودرو به علت تغییر مالکیت بائو به تاخیر افتاد، تا اکنون که 212 با برخی ویژگیهای جدید، معرفی شده است.
طراحی بائو 212
ابعاد بدنه 212 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.705، 1.895، 1.936 و 2.86 متر اعلام شده است.
طراحی کلاسیک بدنه تغییر چندانی نداشته و حتی طراحی دستگیره درها و چراغ روی کاپوت نیز بدون تغییر باقیمانده است، اما طراحی متفاوت سپرها، نصب رکاب جانبی و حذف نشان 212 از جلوپنجره، این محصول را کمی متفاوت از مدل قبلی نشان میدهد، هرچند که قدمت آن قابل تشخیص است. چراغهای جلو را هم میتوان از نوع LED سفارش داد.
کابین و امکانات بائو 212
فضای کابین بائو 212 با دو نمایشگر دیجیتال، تریم فلزی و دکمههای مربوط به جعبه انتقال، قفل دیفرانسیل و ترمز پارک برقی، نسبت به بدنه کاملا مدرنتر به نظر میرسد.
مشخصات فنی بائو 212
بائو 212 به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ مشترک با بایک BJ40 مجهز شده است، که 252 اسببخار قدرت را از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک غیردائم و قفل دیفرانسیل جلو و عقب به چرخها انتقال میدهد. نکته جالب اینکه گشتاور این پیشرانه اعلام نشده است، اما با توجه به موارد قبلی، وجود حالت رانندگی آفرود و زوایای حمله و خروج به ترتیب 40 و 36 درجه، به نظر میرسد که 212 بتواند از پس بیراههنوردی بربیاید.
برنامه تولید و قیمت بائو 212
زمان آغاز فروش 212 معلوم نیست، ولی بنابر گمانهزنی رسانههای چینی، این خودرو با قیمت 14 تا 20 هزار دلار عرضه خواهد شد، تا بتواند با هاوال H5 و بایک BJ40 روبرو شود.
بائو قصد دارد 212 را به عنوان یک برند مجزا وارد بازار کند. ظاهرا چند محصول دیگر از جمله شاسیبلند سه در و همچنین یک پیکاپ دوکابین براساس 212 هم در آینده نزدیک عرضه خواهند شد.
بدیهی است که بائو در دوره جدید فعالیت خود، برای جلب نظر مشتریان حتی در بازار چین هم کار آسانی در پیش نداشته باشد، بنابراین احتمال صادرات محصولات این برند، فعلا کمی بعید به نظر میرسد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : kolesa.ru