• دايون y7 پلاس
  • ايليا موتور دايون Y7
  • دايون واي 7 ايليا موتور

افزایش قیمت 344 میلیونی در مدل‌های 1403

بررسی دایون وای 7 پلاس ایلیا موتور (DAYUN Y7)

9 اسفند 1402 16:31

قیمت دایون Y7 با مدل 1403

اسفند 1402: شرکت خودروسازی ایلیا موتور، قیمت جدید دایون Y7 را برای مدل‌های 1403 و با افزایش 344 میلیون تومانی اعلام کرد:

قیمت دایون وای 7 ایلیا موتور
مدل Y7
قیمت قدیم 1 میلیاردو 606 میلیون
قیمت جدید 1 میلیاردو 950 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

قیمت دایون Y7 در پاییز 1402

مهر 1402: همزمان با شروع فروش دایون Y7 در ایران، شرکت ایلیا موتور، قیمت رسمی این خودرو را از تاریخ 24 مهرماه و تا اطلاع ثانوی، تعیین کرد؛ براساس اعلام این شرکت، قیمت دایون Y7 معادل یک میلیاردو 606 میلیون تومان مشخص شده است.

بهبودهای فنی در پیشرانه دایون Y7

مهر 1402: دایون Y7 خودرویی با ظاهر مشابه Y5 است؛ اما اما موتوری کاملاً متفاوت دارد. خودروی Y5 با موتور 2 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی و حداکثر قدرت 202 اسب بخار عرضه شده بود، اما پیشرانه Y7 مجهز به موتور 2.4 لیتری توربوشارژ همان شرکت با حداکثر قدرت 215 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر است. این قدرت از طریق گیربکس 6 سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

نکته بسیار مهم در مورد دایون Y7  تغییرات صورت گرفته در پیشرانه آن است . تغییر چشمگیر دیگر،  بهینه شدن  این خودرو برای شرایط اقلیمی ایران است. طبق گفته مدیران شرکت سازنده ، تغییرات صورت گرفته خودرو با بنزین های موجود و معمولی نیز به خوبی سازگار شده و کارکرد کاملا مناسب دارد.   این امر بدان معناست  که  دیگر شاهد مشکل ناک زدن نیستیم؛ ایرادی که در بسیاری پیشرانه‌های توربو شارژ ایران شایع است.

آغاز شماره‌گذاری دایون Y7

مهر 1402: شرکت خودروسازی ایلیا، اعلام کرد که محصول جدید دایون Y7 مجوزها را دریافت کرده و شماره‌گذاری آن آغاز شده است.

دایون Y7 به موتور 2.4 لیتری توربوشارژ مجهز شده که  خروجی آن به 215 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. این نیرو از طریق  گیربکس 6 سرعته خودکار به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

تجهیزات دایون Y7 همانند آپشن‌های قبلی دایونY5  بوده که عبارتند از صفحه نمایش 8 اینچی لمسی ، تودوزی و فرمان چرم، 8 بلندگو، سیستم کی‌لس و استارتر، تنظیم برقی صندلی راننده، سانروف برقی، دوربین دید عقب، سیستم کروز کنترل، قابلیت استفاده برای 7 سرنشین، رینگ 17 اینچی آلومینیومی، کنترل مستقل سیستم تهویه مطبوع ردیف عقب و ... بکار رفته است. اما باید گفت که دایون Y7 کمی لیست کامل‌تری در این بخش دارد و سیستم‌هایی نظیر سیستم کنترل پایداری (ESC)، چراغ‌های روشنایی در روز (Daylight)، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم چراغ اتوماتیک (Autolight) و سیستم برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران.

نسخه  پلاس که به درخواست مشتری توسط شرکت کیان موتور وارنا روی دایون Y5 اجرا می‌شد، روی دایون Y7 نیز قابل اجرا است. آپشن‌های مدل پلاس شامل دوربین 360 درجه، سیستم تشخیص نقطه کور و سنسور پارک جلو و عقب است و می‌توانید روی دایون Y7 نیز نصب کنید.

شرکت خودروسازی ایلیا هنوز نحوه آغاز فروش این محصول را اعلام نکرده است.

دایون Y7 پلاس با آپشن های جدید

شهریور 1402: شرکت خودروسازی ایلیا موتور، در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 که امسال بیست و سومین دوره آن برگزار می‌شد، علاوه بر رونمایی از اولین محصول VGV در ایران، برای نخستین‌بار از دایون وای 7 پلاس نیز بصورت رسمی رونمایی کرد؛ محصولی که چندین آپشن، بیشتر از دایون وای 7 معمولی دارد.

(عکس: آخرین خودرو)

براساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت صنایع خودروسازی ایلیا، تیپ آپشنال دایون Y7 نیز برای مشتریان این شرکت، قابل سفارش‌گذاری شده است. این تیپ جدید که با نام دایون Y7 پلاس شناخته می‌شود، به آپشن‌های جدید زیر مجهز شده است:

1. سنسور جلو عقب
2. رادار نقطه کور
3. دوربین 360 درجه

کاتالوگ فنی دایون Y7 منتشر شد

مرداد 1402: شرکت ایلیا موتور که در سال 1400 یک شاسی بلند چینی به نام دایون Y5 را به بازار ایران معرفی کرده است، اکنون قصد دارد نسخه ارتقا یافته از این خودرو را با نام DAYUN Y7 عرضه کند.

خودروسازی دایون، که با نام گروه دایون نیز شناخته می­‌شود، در سال 1987 تاسیس شده و بیشتر به ساخت خودروهای سنگین اشتغال دارد. این شرکت تاکنون در بخش خودروهای سواری چندان موفق نبوده است، اما با نمایش چند محصول جدید در نمایشگاه چنگدو 2022، از برنامه خود برای تغییرات اساسی خبر داد. هرچند در اسفندماه 1401 اعلام شد که دایون Y7 در اوایل 1402 معرفی می­‌شود اما بنظر می‌رسد که اولین سری این محصول جدید، در اواسط سال جاری تحویل خریداران می‌شود.


طراحی دایون Y7

اگر نام دایون Y7 را در اینترنت سرچ کنید، با یک خودروی سدان با درهای پروانه‌­ای جلو مواجه می‌­شوید! اما از آنجا که دایون Y7 تنها در بخش فنی با مدل Y5 تفاوت دارد، قرار نیست با طراحی جدید و متفاوت بدنه روبرو باشیم. تنها وجه تمایز Y5 با Y7 را می‌توان در عبارت‌های روی درب صندوق مشاهده کرد که در سمت چپ آن، نام Y7 حک شده و در سمت راست آن، عبارت 2.4T حک شده است.

دایون وای7 ایلیا موتور

نمای ظاهری دایون Y7 را شاید بتوان برای یک خودروی شاسی­ مستقل با ادعای بیراهه‌­نوردی مناسب دانست، اما نمی­‌توان قدیمی بودن آن را کتمان کرد. حتی اصرار طراحان به استفاده از زوایای تیزگوشه در چراغ‌های جلو و عقب و حتی در صندوق و شیشه لچکی، کمک زیادی به دایون Y7 نکرده است.

کابین دایون Y7

در همان ابتدای عرضه دایون Y5، داشبورد آن مورد بروزرسانی قرار گرفت که ظاهرا در دایون Y7 نیز بر جای خود باقی می­‌ماند. در این بخش نیز با ترکیبی از خطوط منحنی و تیزگوشه مواجه هستیم، که در مجموع نمای چندان جالب توجهی ندارد. صفحه کیلومتر شمار به صورت آنالوگ بوده و تنها یک کامپیوتر سفری در میانه آن قرار گرفته، درحالی‌که حتی در سایت سازنده هم به ابعاد نمایشگر مرکزی اشاره­‌ای نشده است. دایون Y7 نیز مانند دایون Y5 به صورت هفت نفره عرضه می‌شود.

دایون وای7 ایلیا موتور

امکانات دایون Y7 دقیقا همانند دایون Y5 است ولی با این تفاوت که شرکت ایلیا موتور، چندین آپشن جدید دایون وای 7 را معرفی کرده که عبارتند از:

1. چراغ دی لایت
2. سنسور نور یا چراغ اتولایت
3. سنسور باران یا برف پاک کن اتومات
4. سنسور فشار باد تایر (TPMS)
5. سیستم کنترل پایداری (ESP)

مشخصات فنی دایون Y7

اما می­‌رسیم به مشخصات فنی دایون Y7 که مهم‌ترین ویژگی جدید آن است. پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژی که قبلا در دایون Y5 دیده بودیم، حالا تغییر کرده و حجیم‌تر و قدرتمندتر از قبل شده است. در جدول زیر، تفاوت فنی دایون Y5 و دایون Y7 را مشاهده می‌کنید:

تفاوت فنی دایون وای 5 و دایون وای 7
مدل Y5 Y7
کد موتور 4K21D4W 4K22D4T
نوع موتور 2.0 لیتری توربو 2.4 لیتری توربو
قدرت 202 اسب بخار 215 اسب بخار
گشتاور 280 نیوتن متر 320 نیوتن متر
مصرف 9.3 لیتر 10.1 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

موتور جدید دایون Y7 که قبلا نیز در مکث موتور کلوت نصب شده، از فناوری اختصاصی میتسوبیشی به نام MIVEC بهره‌­مند شده است، که زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها را به همراه دارد تا در شرایط متفاوت، میزان متفاوتی از گشتاور، توان خروجی و مصرف سوخت را ارائه ­دهد.

دایون وای7 ایلیا موتور

انتظار می‌رود با نصب گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک با دو حالت اسپرت و برفی، خروجی این پیشرانه در دایون Y7 به محور عقب و در صورت نیاز به هر دو محور انتقال یابد. این خودرو را می‌­توان به صورت تک دیفرانسیل عقب (2H) عقب، دو دیفرانسیل سبک (4H) یا دو دیفرانسیل سنگین (4L) به حرکت درآورد.


اخبار شرکت ایلیا موتور

آخرین خبرها از شرکت صنایع خودروسازی ایلیا به همراه جدیدترین شرایط فروش نقدی و پیش فروش این شرکت برای محصولات مونتاژی و وارداتی، همچنین معرفی جدیدترین محصولات شرکت ایلیا خودرو را در مقالات منتخب زیر بخوانید:

دیدگاه کاربران
باریکانى 1403/1/20
سلام دوستان راستش من این ماشین رو ( دایون Y7) رو 6 ماه هست که تحویل گرفتم . سالها پیش ماشین چینی داشتم ، ولی واقعا فکر نمی کردم که این دایون ماشین خوبی باشه. راستش خیلی بهش شک داشتم . با سلام و صلوات تحویل گرفتم ، ولی سواری عالی داره ، ماشینی که من گرفتم به قول خود ایلیا خودرو، از این وارداتی هاست و گریبکس Aisin AW Kabushiki ژآپنی هست ، و گفتن سیستم چهار چرخ محرک ساخت شرکت آمریکایی BorgWarner ، سیستم قفل دیفرانسیل محور عقب ساخت شرکت ایرلندی Eaton، و سیستم ترمز هم از نوع ABS+ EDB شرکت botsch هست. کاری که EDB می کنه اینکه که قدرت ترمز گیری رو بسته به نیاز تو چرخها توزیع می کنه ، برای سر پیچها و لغزندگی دیگه مشکلی نیست. موتور هم که Mitsubishi توربو شارژ که واقعا ماشینو با 2400 سیسی از آسفالت می کنه. من تا حالا که مشکلی نداشتم و مصرف سوختش هم معقوله رو همون 11- 11.5 اگر زیاد ماجراجو نباشین. من خودم بنزین معمولی با اکتان بوستر لیکومولی استفاده کردم ولی چون گرون بود با فرشتاکر جایگزین کردم و جواب گرفتم. واقعا سواری خوبی داره ، سربالایی و سر پایینی نمی شناسه. نمی فهمم فاز اینا که می گن چینی هست چیه. 90 درصد قطعات آمریکا ، ایرلند ، آلمان و ژاپنه. قطعه ای که سالها کار می کنه نگران نمایندگی چی هستین. من خودم غیر این ماشین یک ساندرو استپ وی دارم. باور کنین 4 سال فقط رفتم نمایندگی و آبو روغن عوض کردم. خیلی سال قبل 206 داشتم . دیونم کرده بود. یکروز سنسور روغن ، یه روز پمپ بنزین از کار می افتاد. مدام چراغ می سوزوند. حواست نبود جفت چراغ ترمزا سوخته بود ، ماشین عقب نمی فهمید ترمز گرفتی. سنسور اکسیژن ،همش دیاگ . بعد می گن ایران خودرو هم جا نماینده داره . بله داره چون ماشیناش دم به دقیقه خرابه. به هر حال از سواری با دایون لذت ببیرید. حتما لازم نیست آفرود برید. یک ماشین مثل تویوتا سوار شید با قیمت واقعا مفت. دوستانی که این ماشینو دارن می فهمن من چی می گم. به هر حال از زندگی لذت ببرید. دوستدار همگی
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/12/23
سلام دوستان عزیز ضمن احترام به همه دوستان و نظراتشون میخوام نظر شخصی خودم رو در مورد دایون y7 براتون بنویسم بنده ۴۱ سالمه و ماشین بازم و ماشینهای مختلفی خودم داشتم و یا دوستان و آشنایان داشتند و من از روی کنجکاوی و بدست آوردن تجربه رانندگی تستشون کردم با توجه به حق انتخاب محدود در این بازار داخلی و قیمت و کیفیت خودروهای موجود صفر کیلومتر من این مطالب رو مینویسم من برای بار اول با دایون y5 آشنا و سوار شدم خیلی با ابهت و نرم و جادار و پرشتاب و قدرتمند بود و خیلی خوشم اومد تصمیم به خریدش گرفتم ثبت نام کردم برای y5 ولی بعد از چندین ماه با حدود ۵۰۰ میلیون گرونتر y7 پیشنهاد دادند و منم قبول کردم چون موتور ۲۰۰۰ به ۲۴۰۰ سی سی توربو ارتقا یافته و شرکت تنظیمات موتور رو با بنزین معمولی سازگارتر کرده و نیازی نیست حتما بنزین سوپر بزنید یا اکتان گرانقیمت اضافه کنید سیستم کنترل کشش و پایداری الکترونیک و سنسور نور و باران و سنسور باد لاستیک و ... اضافه شده بود که به نظر من منطقی بود این اختلاف قیمت. واقعا ماشین بسیار پرقدرت و شتاب خوب نسبت به وزنش داره بسیار مستحکم و ایمن و جادار و سواری نرمی داره و یه شاسی بلند واقعی شاسی مستقل و دو دیفرانسیل آفرودی و ۷ نفره مثل پرادو ۶ سیلندر هستش به نظر من در این رنج قیمت رقیبی براش نیست و قطعا با شناخته تر شدنش و افزایش نمایندگی های خدمات پس از فروش ایلیا خودرو طرفداران زیادی به خودش جلب میکنه به قیمت های خیلی بالاتر صعود خواهد کرد
پاسخ
0
0
0
Firejudu 1402/11/16
مرسی برای اطلاع رسانی فوتون ساوانا پس بهتر از این
پاسخ
0
1
0
mohamad 1402/11/13
به هیچ وج توصیه به خرید نمیکنم
پاسخ
1
1
0
ناشناس 1402/12/8
من این ماشین رو یک ماه در آوردم از همه لحاظ عالی هستش
0
1
ناشناس 1402/11/2
با سلام و احترام خدمت همه این دایون y7 رو دیروز از نمایندگی عاکف مشهد تحویل گرفتم از همون اول بعد از طی مسافت نزدیک به ۱۰ کیلومتر دیفرانسیل عقب شروع کرده به زوزه کشیدن و چراغ‌های پشت آمپر روشن شدن .با نمایندگی ایلیا خودرو تهران تماس گرفتیم گفتن فعلا جا نداریم چند وقت دیگه بیار .اون موقع هم که آوردی واسه تعويض دیفرانسیل حداقل دوسه هفته باید ماشینت بخوابه.سوال اینه ماشینی که مشکل داره رو چرا باید تحویل ملت بدن .پول رو گرفتن آشغال تحویل ما دادن با هزار امید وآروز وبدبختی پول جور کن ازت بگیرن آشغال تحویلت بدن.
پاسخ
2
2
1
Firejudu 1402/11/16
فوتون ساوانا من داشتم دفرانسیلش عالی بود .. نظارت نباشه همینه پول ملت میره هوا
0
0
mohamad 1402/11/13
جالبه.شکایت به وزارت سمت هم کردم میگه ۳ماه دیگه شاید جواب بدن نه درستش کنن فقط جواب شکایت ۳ماه
0
1