• اسکاي ول HTi پلاگين هيبريد

تفاوت تیپ‌های هیبرید و هیبرید پلاس

بررسی اسکای ول HTi پلاگین هیبرید نبکا موتور

26 خرداد 1403 11:09

تفاوت تیپ‌های هیبرید و هیبرید پلاس

نسخه پلاگین هیبرید نبکا قرار است در دو نسخه هیبرید و هیبرید پلاس عرضه شود. هر دو نسخه مشخصات فنی یکسانی داشته و در برخی موارد متفاوت‌اند. طبق کاتالوگ منتشر شده از شرکت نبکا، تفاوت تیپ‌های نسخه پلاگین هیبرید به شرح زیر است:

ویژگی  هیبرید هیبرید پلاس
کروز کنترل تطبیقی - دارد
نگهداری بین خطوط - دارد
اخطار خروج از خط - دارد
پارک اتوماتیک - دارد
اخطار برخورد از جلو - دارد
ناوبری هوشمند یکپارچه - دارد
تابلوخوان - دارد
نمایش نقطه کور BSD - دارد
رادار پارک عقب - دارد
رادار پارک جلو - دارد

مشخصات فنی نبکا پلاگین هیبرید 

هر دو نسخه هیبرید و هیبرید پلاس نبکا، پیشرانه‌ای متشکل از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی تنفس طبیعی و یک موتور برقی سنکرون آهنربای دائمی 130 کیلوواتی دارند. مجموع خروجی این پیشرانه هیبرید، به 286 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. این نیرو توسط یک گیربکس E-CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. یک باتری 21.68 کیلووات‌ساعتی نیز برای این خودرو درنظر گرفته شده است.

اگر باک بنزین پر و باتری کاملا شارژ باشد، این خودرو تا 1167 کیلومتر طی می‌کند.

امکانات نبکا پلاگین هیبرید

طبق اطلاعات رسمی از سوی شرکت نبکا، این محصول قرار است با امکانات و تجهیزات استاندارد زیر عرضه شود:

. ترمز کمکی
. سنسور باد تایر
. کروز کنترل
. کنترل ایستایی در سربالایی
. اتوهلد
. کنترل در سرازیری
. دوربین 360 درجه
. دوربین عقب
. دو حالت رانندگی اسپرت و استاندارد
. هشدار خواب‌آلودگی
. سقف پانوراما
. کی‌لس استارتر
. تهویه مطبوع اتوماتیک
. کول باکس
. نمایشگر 12.8 اینچی مرکزی
. کلاستر 12.3 اینچی
. و ...

رونمایی نبکا پلاگین هیبرید در ایران

خرداد 1403: دومین محصول شرکت نبکا موتور، برای نخستین‌بار در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 رونمایی شد. محصول جدید نبکا، فعلا قرار نیست در کشورمان مونتاژ شود چراکه طبق گفته‌های مدیران این شرکت، بصورت کاملا وارداتی (CBU) و احتمالا در تیپ‌های «استاندارد» و «پلاس» به بازار ایران خواهد آمد.

محصول جدید نبکا، همچون گذشته از برند اسکای‌ول است. البته در بازار چین، این خودرو را با برند اسکای‌ورث (Skyworth) و با نام HT-i می‌شناسند. قوای محرکه این خودرو، توسط شرکت BYD ساخته شده و شامل یک موتور بنزینی 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 110 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتن‌متر، به همراه یک موتور الکتریکی با قدرت تقریبی 176 اسب‌بخار است. آنطور که سازنده این خودرو گفته، در حالت هیبریدی، حداکثر قدرت خروجی این پیشرانه معادل 286 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن نیز معادل 300 نیوتن‌متر خواهد بود. همچنین در حالت هیبریدی، حداکثر پیمایش این خودرو به 1167 کیلومتر می‌رسد.

به لطف گیربکس E-CVT این خودروی 1820 کیلوگرمی می‌تواند در 8.2 ثانیه به سرعت 100 رسیده و حداکثر تا 170 کیلومتر برساعت نیز می‌تواند سرعت بگیرد. ظرفیت باتری‌های استفاده شده در اسکای‌ول HT-i نبکا، معادل 21.86 کیلووات ساعت است. این باتری‌ها برای شارژشدن از 20% تا 70%، در صورتیکه به شارژ سریع متصل باشند، به زمانی کمتر از 40 دقیقه نیاز دارند. اما در صورتیکه از شارژ عادی استفاده کنید، حدود 3 ساعت طول می‌کشد تا شارژ باتری‌هایش از 20% به 70% برسد.


شرایط فروش خودروهای نبکا

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت نبکا موتور و همچنین جهت آگاهی از جدیدترین شرایط فروش محصولات این شرکت و پیش فروش خودروهای وارداتی آن، مقاله شرایط فروش نبکا را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران