• تويوتا GR کراون اسپرت

نسخه‌ای با جزئیات جذاب

شمارش معکوس برای تویوتا GR کراون اسپرت

16 تیر 1403 16:09

اسپرت‌ترین SUV از خانواده کراون به نظر می‌رسد که پایه‌ای ایده‌آل برای یک تبدیل GR جامع باشد.

شایعات می‌گویند که Gazoo Racing در حال کار روی نسخه‌ای با تمرکز بر پرفورمنس از کراس‌اور کراون است. اما اگر توجه آن‌ها به کراون اسپرت جلب شود چه می‌شود؟ اینجاست که دیجیتال آرتیست Theottle وارد عمل می‌شود و SUV را به‌طور کامل با ویژگی‌های GR تزئین می‌کند. نتیجه؟ طراحی چشم‌نوازی که کراون اسپرت را به‌عنوان یک هاچ‌بک فوق‌العاده با حضور غیرقابل انکار مجسم می‌کند.

تغییرات ظاهری تویوتا GR کراون اسپرت

این تغییر دیجیتالی با قرض گرفتن سپر جلو و گلگیرهای GR Yaris آغاز شده است. ورودی‌های هوای بزرگ‌تر به‌طور کامل با کراون SUV هماهنگ شده و دو خروجی هوا در طرفین یک چهره خشن به آن می‌بخشد.

نمای جانبی با مجموعه رینگ‌های آلیاژی جدید با کالیپرهای ترمز قرمز و گلگیرهای عقب عریض‌تر که از GR Corolla  گرفته شده، ارتقا یافته است.

تویوتا GR کراون اسپرت

در پشت این طرح غیر رسمی، یک بال بزرگ سقفی اضافه شده است، که به‌نظر نمی‌رسد هرگز مجوز تولید دریافت کند. در هر صورت، این بال با یک دیفیوزر، چراغ ترمز سوم به سبک F1 و دو خروجی اگزوز که در سپر عقب بازطراحی‌شده وجود دارد، تکمیل می‌شود.

تویوتا کراون اسپرت اغلب به دلیل شباهت‌های خاص در طراحی خارجی به‌عنوان یک Ferrari Purosangue ارزان‌قیمت در ژاپن شناخته می‌شود. به همین ترتیب، این رندر خیالی ممکن است نزدیک‌ترین تقریب به نسخه رالی Purosangue باشد که ما ممکن است تا به حال ببینیم.

مشخصات فنی تویوتا GR کراون اسپرت

اگر تویوتا بخواهد یک GR کراون اسپرت تولید کند، بدون شک آیرودینامیک‌های تهاجمی با یک شاسی با تمرکز بیشتر بر پیست و یک موتور قوی‌تر همراه خواهد بود. در حال حاضر، قوی‌ترین گزینه پیشرانه موجود برای تویوتا کراون اسپرت در ژاپن، نیروگاه PHEV است که 302 اسب‌بخار معادل 225 کیلووات به همراه یک سیستم E-Four الکتریکی چهار چرخ محرک استاندارد ارائه می‌دهد.

باید دید آیا هر یک از مدل‌های سری توسعه‌یافته کراون هرگز نشان GR را دریافت خواهند کرد و در این صورت کدام بازارها از لذت استفاده از آن‌ها بهره‌مند خواهند شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران