سوزوکی با نشان تویوتا در آفریقای جنوبی

معرفی تویوتا استارلت کراس

5 مرداد 1403 20:23

اواخر بهار 2024، تویوتا اربن کروزر تایسور به مشتریان هندی معرفی شد. این خودرو درواقع همان سوزوکی فرانکس است که بنابر توافق تویوتا و سوزوکی، در هند با نشان تویوتا هم به فروش می­‌رسد. همانطور که حدس می‌­زنید، این مدل هم توسط ماروتی سوزوکی تولید می­‌شود.

همانطور که سوزوکی فرانکس به سایر کشورها صادر می­‌شود، تویوتا هم قصد دارد اربن کروزر تایسور را البته با نام استارلت کراس (Starlet Cross) به آفریقای جنوبی صادر کند. بد نیست بدانید که سوزوکی فرانکس در هند و آفریقای جنوبی به ترتیب با اسامی تویوتا گلانزا و استارلت به فروش می‌­رسد.

طراحی تویوتا استارلت کراس

تویوتا استارلت کراس از نظر ظاهری با همتای موجود در بازار هند تفاوتی ندارد، اما در مقایسه با سوزوکی فرانکس می­‌توان به تفاوت طراحی جلوپنجره، سپر جلو و جزئیات چراغ‌های عقب اشاره کرد.

ابعاد بدنه تویوتا استارلت کراس در طول و فاصله بین محورها به ترتیب 3.995 و 2.52 متر اعلام شده است. کف این خودرو از سطح زمین، 170 میلی‌متر فاصله دارد.

تیپ‌ها و امکانات تویوتا استارلت کراس

تیپ Xs تویوتا استارلت کراس به رینگ‌های 16 اینچی، چراغ‌های LED، نمایشگر 7 اینچی لمسی، دوربین عقب، دو کیسه هوا و کروز کنترل مجهز شده است.

تیپ کامل‌­تر یعنی Xr، موارد بیشتری شامل نمایشگر لمسی 9 اینچی، دوربین 360 درجه، نمایشگر مجازی روی شیشه جلو (هداپ)، ورود بدون کلید، استارت دکمه­‌ای، شارژر بی‌سیم، کیسه هوای جانبی و پرده‌­ای را به همراه دارد.

مشخصات فنی تویوتا استارلت کراس

تویوتا اوربن کروزر تایسور در هند با پیشرانه 1.2 لیتری با 90 اسب­‌بخار قدرت و 113 نیوتن‌متر گشتاور یا پیشرانه یک لیتری توربوشارژ با 100 اسب­‌بخار قدرت و 148 نیوتن‌متر گشتاور به فروش می‌­رسد. پیشرانه 1.2 لیتری دوگانه‌سوز با 78 اسب­‌بخار قدرت در صورت استفاده از متان هم قابل سفارش است. این پیشرانه­‌ها با گیربکس 5 سرعته دستی یا شش سرعته خودکار همراه می‌شود.

اما تویوتا استارلت کراس در آفریقای جنوبی به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 105 اسب­‌بخار قدرت و 138 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. خریدار می‌­تواند گیربکس 5 سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک را انتخاب کند.

صرف نظر از نوع پیشرانه و گیربکس، تویوتا استارلت کراس صرفا به صورت محرک-جلو تولید می­‌شود.

قیمت تویوتا استارلت کراس

تویوتا استارلت کراس در آفریقای جنوبی با قیمت 16,300 تا 19,600 دلار به فروش می­‌رسد. این درحالی است که تویوتا استارلت یا همان سوزوکی فرانکس با امکانات مشابه، با قیمت پایه 16,200 دلار در این کشور عرضه شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران