این خودرو، قدرتمندترین محصول جادهای مازراتی است. این سوپراسپرت، GT2 Stradale نام دارد. درواقع نسخه جادهای GT2 محسوب میشود. GT2 نیز نسخه مسابقهای مدل MC20 است!
مشخصات ظاهری مازراتی GT2 Stradele
از نظر ظاهر، GT2 استرادله، تهاجمیتر از MC20 است. تقریبا ظاهر آن، مشابه نسخه مسابقهای است؛ ورودیهای هوا بزرگتر، دریچههای روی کاپوت و روی قوس چرخها و یک بال عقب بزرگ.
به هر حال، تفاوتهایی با نسخه مسابقهای وجود دارد و ظاهر آن کمی آرامتر شده است. اما فیبرکربن فراوان در آن وجود دارد. از بال عقب تا فلاپهای روی کاپوت، همگی فیبرکربن هستند. مشتریان میتوانند سقف، نمای جلویی خودرو، ورودیهای روی گلگیر و رکابهای جانبی را نیز با فیبرکربن سفارش دهند.
مشخصات کابین مازراتی GT2 Stradele
داخل کابین تفاوتهای بیشتری دیده میشود؛ حال و هوای مسابقهای حفظ شده، اما امکانات جادهای نیز اضافه شده است. فیبرکربن بیشتری دیده میشود که با آلکانتارا ترکیب شده است.
فرمان این مدل در مقایسه با MC20 ضخیمتر است، اما دکمههای کنترلی کمتری دارد. تمامی ادوات کابین، از جمله نمایشگر 10.25 اینچی، طوری طراحی شده تا در دسترس راننده باشد. سیستم صوتی با شش اسپیکر به صورت استاندارد ارائه میشود؛ اما میتوان 12 اسپیکر را نیز سفارش داد.
صندلیها، به طور خاص و سفارشی، برای GT2 استرادله طراحی شدهاند. جنس آنها فیبرکربن دوپوسته است و مشتریان میتوانند سایز کوچک یا بزرگ را انتخاب کنند. تنظیم آنها نیز دستی است.
مشخصات فنی مازراتی GT2 Stradele
این محصول از پیشرانه V6 توئین توربوشارژ Nettuno بهرهمند شده است، که 3 لیتر حجم دارد. خروجی آن به 631 اسببخار قدرت در 7500 دور در دقیقه و 722 نیوتنمتر گشتاور میرسد. همچنان از یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه استفاده میشود و خودرو دیفرانسیل عقب است.
شتاب و حداکثر سرعت در این مدل بهبود یافته است، زیرا خودرو 60 کیلوگرم سبکتر شده. شتاب صفر تا صد نسخه جادهای، 2.8 ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت 323 کیلومتر برساعت است.
سیستم تعلیق آن مشابه نسخه مسابقهای GT2 است. همچنین چند حالت رانندگی وجود دارد؛ در حالت Corsa، همه چیز برای پیست آماده میشود. با انتخاب پکیج Performance، حالت Corsa Evo نیز وجود دارد. در این حالت سفارشیسازی بیشتری وجود دارد.
این محصول در هفته خودرو مونتهری نمایش داده شد. اکنون مازراتی اطلاعات قیمت و فروش آن را منتشر نکرده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com