• کارما Ivara GT-UV
  • کارما Ivara GT-UV

طرحی از آینده

معرفی کارما ایوارا GT-UV

1 شهریور 1403 18:35

هفته خودرو مونته‌ری، با انبوهی از رونمایی‌ها و نمایش خودروهای خاص برگزار شد.

خودروسازی کارما نیز اولین محصول کراس‌اور خود را در این رویداد نمایش داد، که Ivara GT-UV نام دارد. این شرکت به تازگی Revero هیبرید را نیز به روز کرده و در چند سال آینده، مدل‌های نسل بعدی را، مانند Kaveya کوپه و سدان Gyesera عرضه خواهد کرد.  به نظر می‌رسد کراس‌اور ایوارا، شانس بیش‌تری برای موفقیت داشته باشد.

البته این تنها شکل و فرم بدنه ایوارا نیست که آن را از سایر مدل‌های کارما متمایز می‌کند. دو محصول دیگر کارما، فقط به صورت برقی ارائه می‌شوند، اما ایوارا در هر دو مدل برقی و پلاگین‌هیبرید در دسترس خواهد بود. البته این محصول در حال حاضر فقط یک مطالعه و تحقیق درباره طراحی و ظاهر است و هیچ اطلاعاتی درباره نسخه تولیدی آن و عرضه وجود ندارد. حتی مسخصات فنی و برد حرکتی آن نیز مشخص نشده است.

با توجه به این که یک صفحه حفاظتی در بخش زیرین خود دارد، می‌تواند به توانایی‌های آفرودی نیز اشاره داشته باشد. همچنین تایید شده که نسخه تولیدی ایوارا با همکاری و توسعه مشترک پلتفرم الکتریکی با شرکت Intel خواهد بود. هدف این شرکت، این است که به جای چندین واحد کنترل مستقل در خودرو، از یک واحد متمرکز استفاده شود که تمام نیازهای خودرو را رفع می‌کند. این نوع استراتژی نرم‌افزاری، Software-Defined Vehicle Architecture (SDVA) نام دارد، که رو مدل Kaveya در سال 2026 معرفی خواهد شد.

شرکت کارما، اطلاعاتی درباره هزینه ساخت ایوارا و قیمت آن ارائه نداده است. اما احتمالا قیمت آن به قیمت  300 هزار دلاری مدل Kaveya نزدیک خواهد بود. این شرکت برای مدل فیس‌لیفت شده Revero نیز قیمت 150 هزار دلاری را اعلام کرده است.

مدیرعامل کارما در ماه دسامبر گذشته به خبرگزاری‌ها گفت که این خودروسازی میلیاردها دلار سرمایه از سرمایه‌گذار چینی خود، یعنی Wanxiang Group دریافت کرده و اکنون در حال هدف‌گذاری برای رقابت با شرکت‌هایی همچون مک‌لارن، استون‌مارتین و فراری است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران