برای بزرگداشت بازداری

نسخه‌ای خاص از بنز G کلاس با تزئیانت کارلکس

10 شهریور 1403 17:45

بازداری، یا همان شاهین‌داری، یک سنت و سرگرمی قدیمی در برخی کشورهای خاورمیانه بوده است. این رسم قدیمی، در کشورهای عربی رواج داشته و حتی در تاریخ ایران نیز بوده است. اکنون دو شرکت اروپایی با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا این فرهنگ عربی را جشن بگیرند. حاصل این همکاری یک نسخه ویژه و منحصربه‌فرد از مرسدس‌بنز Gکلاس و یک تفتگ شکاری ویژه برای بزرگداشت این رویداد است.

این دو شرکت اروپایی، تیونر کارلکس دیزاین و VO Falcon هستند. کارلکس دیزاین چهار سال گذشته را صرف ساخت این مرسدس جی کلاس کرده که بسیار ویژه و منحصربه‌فرد است. قابل توجه‌ترین قسمت این جی‌کلاس، نقاشی‌های روی آن است که با دست انجام شده و همچنین حکاکی طرح یک شاهین روی سقف آن که تمام قسمت سقف را پوشانده است.

این شرکت تیونینگ لهستانی، بدنه خودرو را با رنگ ویژه برنزی پوشانده، که شبیه به خودروهای سلطنتی شده است. نمای جلویی نیز اصلاح شده و سپر جدیدی دارد. رینگ‌ها و رنگ بدنه خودرو نیز برنزی هستند. نام این محصول منحصربه‌فرد، G-Falcon است که نام آن روی کاور چرخ زاپاس نیز حک شده.

فضای کابین جی کلاس نسخه شاهین نیز مورد تغییرات زیادی قرار گرفته است. داشبورد، فرمان، کنسول و پنل درها، همگی با چرم رنگ قرمز بسیار تیره پوشیده شده‌اند. این رنگ در واقع مابین قرمز و قهوه‌ای است. نقاشی‌های کار دست روی درها، کنسول و چند قطعه فلزی دیده می‌شود. حتی قفل درهای کابین جی‌کلاس سفارشی‌سازی شده و شبیه به چنگال شاهین است.

تفنگ شکاری VO Falcon نیز منحصربه‌فرد و سفارشی است و نقش‌های شاهین، دیزاین چوبی و کیف چرمی ویژه دارد. این تفنگ سفارشی در سال 2010 تولید شد و اکنون با پکیج سفارشی کارلکس دیزاین با G-Falcon ارائه می‌شود.

این دو اثر بسیار ویژه هنری، در نمایشگاه بین‌المللی شکار و سوارکاری ابوظبی 2024 به نمایش گذاشته می‌شوند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران