• هيونداي آيونيک eN1 کاپ

آماده برای مسابقه

معرفی هیوندای آیونیک eN1 کاپ

20 آذر 1402 19:03

شرکت هیوندای در جریان رویداد N Festival، ضمن اشاره به دستاوردهای خود در مسابقات اتومبیل‌رانی، تصاویری از هیوندای آیونیک 5 eN1 کاپ را به نمایش درآورده است. در کنار اعلام برخی مشخصات فنی، خودروساز کره‌­ای از تکمیل این مدل تا فوریه 2024 خبر داده است.

هیوندای آیونیک 5 eN1 به کیت بدنه شامل ورودی هوای عریض، دیفیوزر بزرگ، باله عقب، رینگ‌های 18 اینچی با تایرهای 280/680 و سیستم تعلیق اسپرت با کاهش 7 سانتی‌متری ارتفاع مجهز شده است.

نیروی توقف این خودروی مسابقه‌­ای از کالیپرهای شش و چهار پیستون در محورهای جلو و عقب تامین می­‌شود. برای بالا بردن ارتفاع بدنه در کمترین زمان ممکن، یک جک بادی هم درنظر گرفته شده است.

به منظور مطابقت با قوانین فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی، مواردی شامل میله‌های حفاظتی، کمربندهای ایمنی شش نقطه‌­ای و محافظ باتری هم در این خودرو نصب شده است و البته از مواردی شامل صندلی‌های عقب و برخی تجهیزات هم خبری نیست.

هیوندای آیونیک eN1 کاپ

یکی از مهمترین تغییرات هیوندای آیونیک 5 eN1، کاهش 250 کیلوگرمی وزن آن نسبت به نسخه استاندارد با وزن 2.109 تن است.

براساس شنیده‌­ها، شیشه‌­های جانبی و عقب هیوندای آیونیک 5 eN1 هم با پلی کربنات جایگزین شده است. البته روند توسعه هیوندای آیونیک 5 eN1 همچنان ادامه دارد و نمی‌­توان با اطمینان از ویژگی‌های آن سخن گفت.

قابلیت تنظیم سیستم تعلیق، قطع­‌کن برق در صورت داغ شدن باتری، صدای مصنوعی پیشرانه و قابلیت N E-Shift  با امکان شبیه­‌سازی عملکرد گیربکس 8 سرعته دوکلاچه، از دیگر تغییرات سخت­‌افزاری این خودرو به شمار می‌­آید.

نسخه N از هیوندای آیونیک 5 از اواسط تابستان 2023 در برخی کشورها به فروش می­‌رسد، اما اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، هیوندای آیونیک 5 eN1 پس از رونمایی در ماه فوریه، از می 2024 در نخستین مسابقه خودروهای برقی کره، شرکت خواهد کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران