• هوندا ZR-V هيبريد آذريوردسال

دیفرانسیل جلو با قلب هیبرید

بررسی هوندا ZR-V هیبرید آذریوردسال (ZRV eHEV)

17 شهریور 1403 11:17

کاتالوگ هوندا ZRV منتشر شد

شرکت آذریوردسال، قصد دارد تا نسخه هیبریدی از هوندا ZRV را در بازار ایران عرضه کند. البته فروش این محصول، صرفا از طریق سامانه ثبت نام خودروی جانبازان انجام شده است و مختص جانبازان 50 تا 69 درصد خواهد بود. این شرکت سومین واردکننده محصولات هوندا به ایران محسوب می‌شود و عمدا محصولات وارداتی‌اش، خودروهای هیبریدی هستند. کاتالوگ هوندا ZRV نیز در همین راستا منتشر شده است:

کاتالوگ هوندا ZRV وارداتی (PDF)

طراحی هوندا ZRV هیبریدی

یکسال پس از حضور هوندا ZR-V در ژاپن، این خودرو با مدل 2024 به مخاطبان اروپایی معرفی شده است. البته این محصول همان HR-V موجود در بازار آمریکا است که اکنون با نام متفاوت به اروپا آمده تا تنوع محصولات هوندا در قاره سبز را افزایش دهد.

ابعاد هوندا ZR-V در طول و عرض به ترتیب 4.57 و 1.84 متر اعلام شده است، که آن را به نسل فعلی CR-V نزدیک می‌­کند، درحالی‌که نسل جدید CR-V که در اروپا رونمایی شده ابعاد بزرگتری دارد.

مشخصات فنی هوندا ZRV هیبریدی

هوندا ZR-V را می‌­توان یک سیویک شاسی­‌بلند دانست. این خودرو در اروپا فقط با پیشرانه هیبرید متشکل از موتور 2 لیتری 4 سیلندر قابل سفارش خواهد بود. این مجموعه با 181 اسب‌­بخار قدرت و 315 نیوتن‌متر گشتاور در بازار ژاپن هم عرضه می‌شود. خودروساز ژاپنی ادعا می­‌کند که شتابگیری آن از خودروهای مجهز به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر هم بهتر است.

براساس اعلام هوندا، این عملکرد بهینه به لطف هماهنگی مطلوب میان پیشرانه درونسوز و دو پیشرانه برقی حاصل شده، همان مجموعه‌­ای که در هوندا سیویک e:HEV نیز موجود است. خروجی پیشرانه هوندا ZR-V بازار اروپا به محور جلو منتقل می‌شود.

اما هوندا ZRV وارداتی به بازار ایران، پیشرانه‌ای هیبرید دارد. قدرت و گشتاور موتور بنزینی به 143 اسب‌بخار قدرت و 186 نیوتن‌متر می‌رسد. موتور الکتریکی نیز 184 اسب‌بخار قدرت و 315 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولید شده توسط گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب این محصول 8 ثانیه اعلام شده است.

امکانات هوندا ZRV هیبریدی

براساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی شرکت آذریورسال، نسخه وارداتی هوندا ZRV در بازار ایران، دارای امکانات زیر است:

. ایربگ‌های جلو و عقب
. ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای جلو و عقب
. ایربگ زانویی راننده و سرنشین جلو
. ایربگ بین راننده و سرنشین
. ترمز کمکی اضطراری
. کنترل خودرو در سربالایی و سرازیری
. دستیار ماندن بین خطوط
. دستیار رانندگی در ترافیک
. هشدار نقطه کور
. کروز کنترل تطبیقی
. تشخیص خواب آلودگی
. حالت‌های رانندگی
. نمایشگر 10.2 اینچی
. 12 اسپیکر
. فرمان چرمی
. اتوهلد
. نورپردازی کابین
. کی‌لس استارتر
. گرمکن صندلی‌های جلو و عقب
. گرمکن فرمان
. سقف پانوراما
. نمایشگر هداپ
. نمایشگر مرکزی 9 اینچی
. اندروید اتو و اپل کارپلی
. شارژر بی سیم
. گرمکن آینه‌های جانبی
. و ...

هوندا ZR-V مدل 2024 در اروپا

شرایط فروش هوندا ZRV

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت آذریورسال، شرایط فروش آن و جدیدترین محصولات وارداتی این شرکت، و همچنین فروش هوندا ZRV، مقاله شرایط فروش آذریورسال را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران