• نوويتک تيونينگ فراري SF90 XX

نیرومندتر از پرچمدار لامبورگینی

تیونینگ فراری SF90 XX توسط نوویتک

19 اردیبهشت 1404 18:31

شرکت نوویتک در جدیدترین اقدام به سراغ فراری SF90 XX رفته و آن را به خودرویی نیرومندتر از لامبورگینی رِووئلتو، تبدیل کرده است. این دو برند ایتالیایی از چند دهه پیش به عنوان رقبای سنتی شناخته می‌شوند، بنابراین عجیب نیست که تفاوت قدرت فراری SF90 استراداله و لامبورگینی رووئلتو هم مورد توجه قرار بگیرد.

فراری SF90 استراداله به صورت استاندارد به پیشرانه V8 توئین توربوشارژ همراه با سه موتور برقی مجهز شده است و 986 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد. اما لامبورگینی رووئلتو به عنوان جانشین اونتادور، پیشرانه 6.5 لیتری V12 همراه با سه موتور برقی با مجموع خروجی 1001 اسب‌بخار نیرو را به همراه دارد.

اما فراری SF90 XX به عنوان نسخه نیرومندتر SF90 با 1016 اسب‌بخار قدرت، فقط در تیراژ 799 دستگاه در نسخه کوپه و 599 دستگاه در فرم اسپایدر، تولید خواهد شد. کلیه این خودروها از قبل به فروش رسیده است.

اگر اختلاف 15 اسب‌بخار قدرت این مدل با پرچمدار لامبورگینی کافی به نظر نمی‌رسد، می‌توان به سراغ نوویتک فراری SF90 XX استراداله رفت که با بدنه آبی رنگ، نوارهای تزئینی مشکی و رینگ‌های NF11 محصول مشترک نوویتک و Vossen به رنگ مشکی براق، جلوه دیگری دارد.

به لطف سیستم اگزوز نوویتک با عایق حرارتی قوی، 30 اسب‌بخار به قدرت پیشرانه درونسوز اضافه شده است. سه موتور برقی دچار تغییر نشده‌اند بنابراین کوپه نوویتک حالا 1046 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد، که 45 واحد از قدرت لامبورگینی رووئلتو بیشتر است.

از دیگر ویژگی‌های نوویتک فراری SF90 XX استراداله می‌توان به روکش فیبرکربنی آینه‌های جانبی، کمک‌فنرهای اسپرت با تنظیمات سفارشی و کاهش 25 میلی‌متری ارتفاع بدنه، اشاره کرد.

خریدار می‌تواند سیستم اگزوز خاص این خودرو را از جنس فولاد ضدزنگ یا آلیاژ اینکونل، سفارش بدهد. حتی می‌توان برای این آلیاژ بکار رفته در خودروهای فرمول یک، روکش طلای 24 عیار را انتخاب کرد. سفارشی‌سازی اگزوز به اینجا ختم نمی‌شود، چراکه می‌توان دریچه الکترونیکی قابل تنظیم را هم برای صدا خفه‌کن اگزوز، خریداری کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران